کد خبر: ۷۴۰۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ریگان، جنوب کرمان، همدان، بوشهر و یزد

 

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان خواستار شد؛
‌ضرورت تخصیص اعتبار خشکسالی برای دام‌ها


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان خواستار تخصیص اعتبار برای برطرف کردن معضلات ناشی از خشکسالی برای دام‌های شهرستان ریگان شد.
حجت‌الله جعفری اظهار داشت: با توجه به حادثه‌خیز بودن شهرستان، وسعت مناطق روستایی و عشایری و جمعیت دامی شهرستان ریگان نیاز به تخصیص اعتبار در زمینه جلوگیری از بیماری‌های ناشی از خشکسالی ضرورت دارد.
وی بیان کرد: بیش از 200 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان ریگان نگهداری می‌شود و بخش اعظمی از درآمد مردم این منطقه محروم از این طریق است.
جعفری افزود: با توجه به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب کیو در کشورهای همسایه و اهمیت بیماری تب خونریزی ‌دهنده کریمه کنگو بدیهی است، نقش حرفه دامپزشکی در کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام برجسته و حیاتی است.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان ریگان و ارتباط آن با استان‌های مرزی کشور از جنبه ورود دام غیر‌مجاز وظایف این حرفه را در این شهرستان مضاعف کرده است.

 

----------------------

 

فاز مایه کوبی تب برفکی گوسفند و بز سال 90به زودی در جنوب کرمان اجرا می شود


مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در راستای مبارزه علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی جمعیت گوسفند و بز از 16/9/1390در جنوب کرمان اجرا می شود.


دکتر علیرضا رجایی با بیان اینکه مدت اجرای این طرح 30 روز کاری می باشد، اظهار داشت: عملیات مایه کوبی دامها در جنوب کرمان توسط 18 اکیپ مایه کوب بخش دولتی و به صورت کاملا رایگان اجرا خواهد شد.
وی افزود: در فاز واکسیناسیون  تب برفکی گوسفند وبز سال 90 در جنوب کرمان  یک میلیون راس گوسفند و بز زیرپوشش مایه کوبی تب برفکی قرار خواهند گرفت که امیدواریم این حجم پوشش موجب کاهش چشمگیر تعداد کانونهای بیماری تب برفکی  در جنوب کرمان نسبت به سال گذشته باشد .
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان  علائم بیماری تب برفکی را شامل تلفات بره ها و بزغاله ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک، وقوع لنگش ،کاهش تولید شیر و سقط جنین در برخی دا‌م ها عنوان کرد.
مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان از دامداران خواست :در صورت مشاهده هرگونه علائم بالینی در گله مراتب را در اسرع‌ وقت به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهندیا با شماره 1512 تماس حاصل نمایند .                              

------------------------

 

بررسی مشکلات و مسائل دامپزشکی همدان در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با معاونت عمرانی استانداری


در دیداری که مدیر کل دامپزشکی استان همدان با مهندس سامری معاونت عمرانی استانداری همدان داشت، مسائل و مشکلات کشتارگاههای دام و طیور استان همدان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


در ابتدای این دیدار دکتر کریمی، مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن تبریک انتصاب مهندس سامری به عنوان معاونت امور عمرانی استانداری همدان ، گزارشی از وضعیت دامپزشکی استان همدان را ارائه نمود و گفت: با شناختی که از روش مدیریتی آقای مهندس سامری سراغ داریم امیدواریم موانع و مشکلاتی که دستگاه های اجرائی استان در زمینه مسائل عمرانی دارند هر چه زودتر مرتفع گردد .
مدیر کل دامپزشکی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: کشتارگاه های استان را باید طبق اصول و موازین استاندارد بین المللی تجهیز و به روز نمود و انتظار می رود معاونت محترم عمرانی استانداری دامپزشکی را در این راستا کمک و یاری نماید.


در ادامه این جلسه مهندس سامری معاونت عمرانی استانداری همدان ضمن تشکر از حضور مدیر کل دامپزشکی و همراهان گفت: مشکلات کشتارگاه های استان را طبق موازین مورد نظر دامپزشکی مرتفع خواهیم نمود و دامپزشکی باید این اطمینان را داشته باشد که مسائل بهداشت عمومی جامعه برای ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

------------------------

 

حضور در گردهمایی گردهمایی 50 هزار نفری بسجیان استان بوشهر + تصاویر


آقایان و بانوان بسیجی دامپزشکی استان بوشهر به همراه مدیر کل و معاونین این اداره کل  که عضو پایگاه بسیج اداری حضرت ولیعصر (عج) این اداره کل هستند طی یک سازماندهی در گردهمایی 50 هزار نفری بسجیان استان بوشهر که با شکوه  خاصی برگزار شد شرکت نمودند.

 

------------------------------

 

راه اندازی کتابخانه دیجیتال در اداره کل دامپزشکی استان یزد


مسئول آموزش وترویج اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: جهت ترغیب بیشتر همکاران به مقوله کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان به کتاب های داخلی و خارجی، فرمت PDF کتاب ها در این کتابخانه قرار داده شده است که تمامی همکاران اداره کل دامپزشکی در سطح استان یزد می توانند از این کتب استفاده نمایند.
وی گفت: در فاز اول تعداد یکصد جلد از کتب مرجع دامپزشکی با زبان اصلی (انگلیسی) با قابلیت دانلود در این کتابخانه قرار داده شده است.وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده با افزایش قابلیت های این کتابخانه امکان استفاده بیشتر و وسیع تر از کتاب خصوصا کتاب های رفرانس و کاربردی دامپزشکی را فراهم نماییم.

نظر شما
ادامه