کد خبر: ۷۳۹۲۷

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نظارت بر مرغداری ها را ضروری دانست و گفت: سن مرغ در برخی واحدها بیشتر از ۵۰ روز رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حسن عنایتی کلیجی» ظهر یکشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان که به صورت وبینار با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر به همه همکاران سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در این چند روز تعطیلات همه همکاران درگیر بازار و نظارت بودند و تلاش شبانه روزی داشتند تا بتوان علاوه بر تأمین کود شیمیایی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای پروژه‌های مرتبط با کم آبی را هم پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مسئولان مراکز جهاد کشاورزی برخی شهرستان‌ها در این چند روز تعطیلات حضور فعال داشتند اما برخی مراکز به این مصوبه‌ای که از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابلاغ شد توجه نکردند و این موضوع مورد پیگیری جدی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به اینکه امروز روز پایانی تعطیلات است، تلاشمان بر این است مدیریت مطلوبی بر نظارت بازار داشته باشیم تا مشکلی در تأمین و توزیع گوشت مرغ و سایر کالاهای اساسی نداشته باشیم.

عنایتی کلیجی اظهار کرد: معاونین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی مازندران در این ایام حضور فعالانه داشتند و با حضور جهادی در بازار و مزارع و عرصه‌های تولیدی، کمک کردند تا خللی در تنظیم بازار و تولید کشاورزی شاهد نباشیم که جای تقدیر دارد و تمامی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و رؤسای مراکز هم باید اینگونه کار کنند.

وی اضافه کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید نظارت بر واحدهای مرغداری و فارم های تولید داشته باشند چراکه در برخی سالن‌های مرغداری شاهد این هستیم مرغ‌ها بیشتر از ۴۵ روز است و هنوز خارج نشده است.

عنایتی خاطرنشان کرد: رؤسای مراکز جهاد کشاورزی با توجه به شرایط کاری خود می‌توانستند واحدهای مرغداری را تحت کنترل داشته باشند که از این موضوع غفلت کردند چراکه برخی مرغداری‌ها سن مرغ‌های آنها بالاتر از ۵۰ روز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: از بعدازظهر امروز مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به همراه رؤسای اداره دامپزشکی و مسؤولین مراکز جهاد کشاورزی از واحدهای مرغداری مناطق خود پایش و نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: مرغ منجمد در انبارهای پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده و توزیع آن در استان در حال انجام است و مشکلی در توزیع وجود ندارد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام به توزیع در شهرستان خود کنند.

عنایتی خاطرنشان کرد: تمام آمارهایی که اعلام می‌کنم واقعی است چراکه بر این باور هستم نباید آمار غیرواقعی داد و با آمارسازی باعث گمراهی و اشتباه تصمیم سازان و تصمیم گیران شد.

وی ادامه داد: حلقه ستاد و مراکز جهاد کشاورزی باید محکم و قوی باشد و مسؤولین مراکز جهاد کشاورزی همانند مدیران پای کار بیایند و رئیس مرکزی که توانمندی این کار را ندارد می‌تواند از این مسؤولیت خداحافظی کند.


نظر شما
ادامه