کد خبر: ۷۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور استفاده از آب سالم و بهداشتی برای شرب دام در روستاها را نگران کننده دانست.
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم بهره برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی روستایی دیسفان گناباد با اعلام این مطلب افزود: آب شربی که با زحمت فراوان به دست می آید به طور فزاینده ای در روستاها به مصرف دام می رسد.

سیدمهدی ثمره هاشمی گفت: ادامه روند کنونی با توجه به اینکه منابع آبی کشور در حال کاهش بوده و خشکسالیهای متوالی تهدیدکننده منابع مذکور است و نگرانی دست اندرکاران امور آب را در پی داشته است.

ثمره هاشمی تصریح کرد: برای تغییر این عادت ناپسند در بین برخی روستاییان اعضای شورای اسلامی،‌ امامان جمعه، مسئولان شهری و روستایی باید چاره اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: دولت از طرحهای آبی حمایت می کند، اما به دلیل کمبود اعتبار با مشکلاتی روبه رو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی هم گفت: با بهره برداری از مرحله دوم مجتمع آبرسانی روستای دیسفان گناباد، 338 خانوار روستایی در روستاهای کلات، محمدآباد، فخ و سنجدک از آب سالم بهره مند می شوند.

محمد دانشگر افزود: دولت برای این مجتمع به طول 18 هزار و 500 متر هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
0
0
اصل در زندگی مشی میانه در مصرف و پرهیز از اسراف (کلوا و اشربو ولاتسرفوا) آب است. از قبیل شست و شوی اتوموبیل با باز کردن آب، شستن حیات خانه، آن هم با فشار و غیرو، نه این که مصرف آب بهداشتی را برای موجودات زنده ای که حیات ما انسانها به وجود آنها وابسته است و بهره های فراوانی از آن ها داریم دریغ کنیم. مصرف آب بهداشتی توسط دامها موجب می شود آن ها کمتر بیمار شوند و بیماری های کمتری (از طریق شیر، گوشت، تماس) به انسان ها منتقل شود. تولیدات دامی افزایش یابد.
نظر شما
ادامه