کد خبر: ۷۳۴۹۶

حکیم مهر: جلسه تخصصی کمیته فنی بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور با حضور «دکتر محمد باقر مقدس» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور ، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در این جلسه «دکتر مقدس» ضمن تشکر از مجموعه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: در آخرین ارزیابی عملکرد استان ها در سال 1401 در حوزه کنترل بیماری های طیور، استان اصفهان در جایگاه برتر قرار گرفته و این موضوع با توجه به رشد و توسعه صنعت طیور بومی، مزارع پولت، تخمگذار و بوقلمون، بر حساسیت استان نسبت به تشدید مباحث امنیت زیستی می افزاید .

وی همچنین در حوزه نظارت های بهداشتی حاکمیتی بر حضور میدانی کارشناسان دولتی در مزارع پرورش بویژه مزارع مادر تاکید نمود .

در ادامه «دکتر سید رضا موسوی» مدیر کل دامپزشکی استان ضمن خیرمقدم به دکتر مقدس، مروری بر اهم فعالیت های استان نمود و بر پیگیری ایجاد سند آمایش و توسعه متوازن صنعت طیور متناسب با ظرفیت و پتانسیل منطقه ای تاکید نمود.

وی عنوان کرد: در سیاست های کلان نیاز به تعریف مرزهای توسعه پرورش طیور با نگاه بازارهای داخلی یا صادراتی است و در این صورت است که با کنترل تراکم، بویژه در مناطق پر خطر، دستیابی به شرایط مطلوب بهداشتی میسر خواهد بود .

در پایان «دکتر عباس بدیعی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور گزارشی از عملکرد این اداره ارائه نمود، که کاهش تلفات و تعداد کانون های بیماری در سال 1401 و در مقایسه با سال گذشته، از مهمترین شاخصه های عنوان شده بود.





نظر شما
ادامه