کد خبر: ۷۳۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ادعاهای مطرح شده توسط برخی افراد در خصوص وجود هورمون در گوشت مرغ صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر محمود قربان زاده» اظهارداشت: اخیرا در برخی کانال‌های فضای مجازی دیده شده مطالبی به نقل از افرادی که به لحاظ پررنگ کردن تبلیغات سایت های خود از جمله آموزش های طباخی و... هستند، مطرح می‌شود و در آنها اظهار نظرهای غیرکارشناسی مبنی بر وجود هورمون در گوشت مرغ عنوان شده که لازم است اعلام شود تمامی این ادعاها کذب محض بوده و هیچ نوع هورمونی در تولید گوشت مرغ استفاده نمی‌شود.

وی یادآور شد: در ایران از ابتدای شکل‌گیری صنعت مرغداری و پرورش دام از دیر باز، هیچ شکلی از هورمون‌های فوق‌الذکر جهت تشویق رشد، افزایش تولید و افزایش راندمان تولید، استفاده نشده است و هم اکنون، در کشور هیچ شکلی از اشکال تجاری این هورمون‌ها جهت تشویق رشد و افزایش تولید، چه به صورت مجاز و چه به شکل غیر مجاز و قاچاق، وجود ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه در کشور ما هیچ شکلی از هورمون به منظور افزایش تولید استفاده نمی‌شود اما علت به وجود آمدن این نگرانی فزاینده، عدم اطلاع‌رسانی مناسب، ارائه خبرهای غیرمستند و غیرعلمی بخصوص در فضای مجازی و گاهی اوقات اظهار نظرهای بدون اطلاع از طریق برخی افراد و گروه‌ها است.

قربان‌زاده گفت: تمام مواد اولیه وارداتی که جهت تغذیه دام و طیور کشورمان نیز از خارج از کشور تهیه می‌شوند، دارای چنین هورمون‌هایی نیستند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
1
نام ادارات دامپزشکی را به ادارات تکذیبچی باید تغییر داد
نظر شما
ادامه