کد خبر: ۷۳۰۹۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور گفت: واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال برای نخستین بار در کشور به دست توانای محققان این موسسه در شعبه جنوب کشور ساخته شده است که روز چهارشنبه 19 بهمن ماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل این شعبه رونمایی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «علی شیرازی نژاد» با بیان اینکه این واکسن تازه ترین دستاورد موسسه رازی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می آید، تصریح کرد: مراسم رونمایی با حضور آیت اله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان، محمد هادی ایمانیه استاندار برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ «محمد جواد عسکری» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سید محمد آقامیری

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از دیگر مهمانان آئین مذکور هستند.

او با اشاره به اینکه میزبانی این مراسم رونمایی از واکسن با علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است، اظهار کرد: واکسن اورنیتو باکتریوم رینوتراکئال (ORT) ویژه پرندگان، واکسنی استراتژیک است که پس از حدود 10 سال کار تحقیقاتی، برای نخستین بار در کشور در این شعبه ساخته و در هفته های گذشته نیز پروانه ساخت آن از سوی سازمان دامپزشکی کشور صادر شده است.

شیرازی نژاد تشریح کرد: طرح پایلوت آزمایشگاهی این واکسن، سال 1392 آغاز شد و پس از اعلام نیاز سازمان دامپزشکی مبنی بر ساخت واکسن در سال 1400، طی همان سال اجازه ورود به فاز نیمه صنعتی برای این واکسن صادر و یک سال بعد (1401) وارد فاز صنعتی شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور افزود: ظرفیت تولید این واکسن در موسسه رازی شعبه شیراز، متناسب با نیاز سازمان دامپزشکی، سالانه دست کم 40 میلیون دُز برآورد شده است که علاوه بر صرفه جویی ارزی قابل توجه برای کشور، از ابتلای پرندگان به این بیماری مسری پیشگیری خواهد شد.

شیرازی نژاد تشریح کرد: به گفته محققان و دامپزشکان، با توجه به حساس نبودن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال به آنتی بیوتیک های رایج و کسب مقاومت دارویی در این باکتری، درمان آن بسیار مشکل است و به نظر می رسد تهیه واکسن به عنوان عامل پیشگیری، بهترین راه مقابله با این بیماری است.

در این مراسم، اصحاب رسانه و خبر، محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نیز به عنوان مدعو حضور خواهند داشت.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود نیکو-استان فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
1
5
استاد عزیز جناب آقای دکتر شیرازی نژاد، موفقیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز در تولید واکسن ORT که با مدیریت توانای شما تحقق یافته را صمیمانه تبریک عرض میکنم و آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای شما دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
3
3
در همین سایت حکیم مهر نقل قول هایی از تولید این واکسن در سال 91 از قول آقای دکتر قدکچی رییس وقت موسسه و سال 93 از قول دکتر مهربانپور رییس شعبه شیراز و ایضا 96 درج شده است. ......................
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
3
سلام
بین تولید آزمایشگاهی، تولید نیمه صنعتی، تولید صنعتی و تجاری سازی تفاوت های زیادیست و‌ دستیابی به هر یک، مرحله ای از تولید و تجاری سازی یک محصول را پوشش میدهد. ممکن است اعلام های گذشته مربوط یکی از مراحل قبل باشد
در تولید فرآورده بیولوژیک ممکن است طی کردن این مراحل تا بیش از‌ده سال به طول بینجامد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
1
1
این یک تحقیق و پژوهش جمعی و گروهی است، لطفا به اسم رئیس موسسه تمام نکنید. دکتر حسینی واقعا پژوهشگر توانایی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دقیقا درست میگید. اینکار حاصل یک تحقیق و پژوهش گروهی بوده که با مدیریت و حمایتهای دکتر شیرازی به ثمر نشست. معمولا در این شرایط مدیر مجموعه به عنوان لیدر نقش اصلی را ایفا میکند.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
1
تبريك به جناب آقاي دكتر حسيني كه ساخت اين واكسن را بر عهده داشتند يكي از اساتيد برجسته موسسه.
نظر شما
ادامه