کد خبر: ۷۲۹۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی هرمزگان، خراسان شمالی، کرمان و خراسان جنوبی

 

تقدیر مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاههای سازمان دامپزشکی کشور از عملکرد دامپزشکی استان هرمزگان


دکتر سید مصطفی عزیزیان، مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاههای سازمان دامپزشکی کشور، از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان بخصوص کارکنان اداره قرنطینه مرزی دامپزشکی واقع در بندر شهید رجایی به دلیل بازدید و اعمال نظارتهای لازم بر محموله های دارویی وارداتی تقدیر و تشکر نمود.

 

----------------------------

 

کشف و ضبط 35 هزار و 479 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان شمالی طی 7 ماه


 35 هزار و 479 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف طی 7 ماه امسال در خراسان شمالی کشف و ضبط شده است.

مدیر کل دام پزشکی این استان ضمن بیان این مطلب گفت: این فرآورده ها به دنبال انجام 35 هزار و 950 نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، کبابی ها و مراکز جمع آوری شیر کشف و ضبط شده است.

دکتر «علی اصغر شریفی» خاطر نشان کرد: 13 هزار و 204 کیلوگرم از این فرآورده ها در کشتارگاه های دام و 17 هزار و 489 کیلوگرم در کشتارگاه طیور استان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت به دنبال مشاهده 523 مورد غیر بهداشتی در مراکز بازدید شده و 584 بار نمونه برداری، 71 مورد به مراجع قضایی ارجاع داده و 5 مرکز نیز پلمب شده است.

شریفی خاطر نشان کرد: در این مدت 37 هزار و 85 رأس دام سبک و 5 هزار و 764 رأس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده و مورد بازرسی کارشناسان دام پزشکی قرار گرفته است.

به گفته وی 228 کیلوگرم تخم مرغ و 883 کیلوگرم ماهی غیر قابل مصرف هم در استان کشف و ضبط شده است.

 

-----------------------------

 

در راستای اطلاع رسانی خدمات دامپزشکی به مناسبت عیدقربان :

حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در سه برنامه زنده صدا و سیمای مرکز کرمان


دکتر غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان طی یک هفته گذشته در سه برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی حاضر شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت: با عنایت به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص اقدامات دامپزشکی استان در روز عید قربان همچنین بیماری خطرناک تب کیو و سایر بیماریهای مشترک منتقله از مواد خام دامی مخصوصاً گوشت به انسان، دکتر غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در سه برنامه زنده صدا وسیمای مرکز کرمان شرکت نمود.
دکتر محسن عسکرپور بیان داشت: طی این سه برنامه شامل دو برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی 80 دقیقه آنتن زنده برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان در خصوص اقدامات و خدمات دامپزشکی استان کرمان به مناسبت عید قربان همچنین بیماریهای قابل انتقال از گوشت و سایر فراوردهای خام دامی به انسان توسط مدیرکل محترم دامپزشکی استان کرمان توضیح داده شد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: دو برنامه از سه برنامه مذکور شب عید سعید قربان پخش شد.
عسکرپور گفت: در این مدت به جز تبلیغات محیطی گسترده در سراسر استان، 3200 پیامک به مقامات و شهروندان ارسال گردیده است.
وی ادامه داد: همچنین طی این هفته10عنوان خبر توسط روابط عمومی این اداره کل و شهرستانها در راستای اطلاع رسانی به مردم شریف استان تولید شده است.

 

------------------------------

 

واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت سر دام عشایر خراسان جنوبی


معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون یک میلیون و 40 هزار نوبت سر دام عشایر استان طی سالجاری خبر داد.
دکتر محمود قربان زاده با بیان اهمیت اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی و مبارزه با انواع بیماری ها درحفظ سلامت عشایر اظهار داشت: واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری های دامی نظیر تب برفکی،آبله،شاربن و بروسلوز صورت گرفته است.
وی با اشاره به توزیع 2 هزار و 841 لیتر سم رایگان بین عشایر استان تصریح کرد: در این راستا  تعداد 210 هزار نوبت سر دام و 177 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل های خارجی بدن تحت سمپاشی قرار گرفته است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به درمان 36 هزار راس انواع دام عشایر، هدف از انجام  این اقدامات را حفظ و حراست سرمایه دامی عشایر و جلوگیری از بروز بیماری های  واگیردار در بین جمعیت  دامی استان عنوان کرد .

 

نظر شما
ادامه