کد خبر: ۷۲۹۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: «جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم شهرستان های مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی زمستانی مشترک سه ساعته که با همراهی «دکتر محمد سیاح» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از یکی از بزرگترین بازارهای عرضه دام سبک واقع در تپه سلام مشهد داشتند، ضمن بررسی نحوه خدمت رسانی غرفه داران بازار به دامداران و چوبداران، کلیه قسمت های بازار دام را مورد بازدید و بررسی قرار دادند و در ادامه این روند، به صحبت های سهامداران بازار، دامداران و دغدغه های آنها با توجه به شرایط روز گوش فرا دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، در این بازدید مشترک بیشترین خواسته ی دامداران از مسئولین، اهتمام آنها نسبت به تامین و تحویل نهاده های دامی با توجه به خشکسالی های اخیر، شرایط سخت زمستان و فقر شدید مراتع به دامداران شهرستان بود.

همچنین دامداران فروش ناخواسته ی دام های خود را به خصوص در سال جاری یکی دیگر از مشکلات خود بیان نموده که این امر موجب افزایش مهاجرت روستائیان و دامداران در آینده نزدیک به شهرها شده و متعاقب آن موجب از رونق افتادن بازار و عدم اشتغال در بخش صنعت دام و صنایع مرتبط خواهد شد.

در قسمت دیگر این بازدید، توجه نماینده مجلس شورای اسلامی به تیم تشخیص آبستنی دام های مولد- با دستگاه سونوگرافی- مستقر در بازار دام قرار گرفت و وی خواستار بیان ماهیت و اهداف اجرایی این فعالیت شد که در این راستا دکتر سیاح بیان نمود: این فعالیت در جهت کاهش کشتار دام مولد و آبستن و همچنین حفظ ذخائر ژنتیکی و جمعیت دامی شهرستان بوده که اجرا این طرح از مهرماه سال جاری با هدف ساماندهی و یکپارچه سازی به همراه انجام سونوگرافی و پلاک کوبی در کلیه بازارهای دام و کشتارگاه های شهرستان شروع و در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در قسمت سونوگرافی این بازار، یک تیم 3 نفره به سرپرستی آقای دکتر یعقوبی متخصص فناوری تولید مثل در دام، مشغول به فعالیت می باشند. علاوه بر این در کل شهرستان نزدیک به 17 نفر دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی در حوزه سونوگرافی و پلاک کوبی فعالیت می نمایند که فعالیت و کار آنها بر اساس شیوه نامه های ابلاغی تحت نظارت مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی مستقر در بازار و این شبکه می باشند.

جواد کریمی قدوسی، هدف از اجرای این بازدید مشترک را درک و آشنایی مشکلات دامداران از نزدیک و تلاش در جهت روان سازی قوانین و مقررات بیان نمود.

وی همچنین ضمن برقراری ارتباط تلفنی با تنی چند از مسئولین استان در راستای تامین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که برای دامداران یک اشتغال پایدار با تکمیل زنجیره های تولید فراهم گردد، که این امر باعث توسعه روستاها خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به دامداران قول مساعد داد که جلسات ویژه ای را با استانداری خراسان رضوی در این راستا برگزار خواهیم نمود و موضوعات را از طریق سازمان جهادکشاورزی پیگیری خواهیم کرد. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد هم در این بازدید ضمن تشریح برنامه های شبکه دامپزشکی در بازار دام گفت: نگاه شبکه دامپزشکی در بازار دام حالت توسعه ای و اشتغال پایدار با پیوست بهداشتی خواهد بود.

دکتر سیاح افزود: در حال حاضر شهرستان مشهد با سه بخش و 400 روستا ، دارای 700 هزار راس دام سبک و 50 هزار دام سنگین بوده و همچنین در حوزه صنایع وابسته به دام نیز دارای 3 کشتارگاه صنعتی دام و 4  بازار عرضه دام سبک و سنگین و همچنین 14 کارخانه تولید خوراک دام و انبار بوده که تمام این حوزه ها در راستای رونق و توسعه اشتغال و ارتقای اقتصادی جامعه با رویکرد بهداشتی فعالیت می نمایند. 


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
4
دام و دامداری که نباشه واکسن و برنامه هاش همه تعطیل میشه کلی زحمت کشیده شده و بی حاصل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
4
با این وضعیت دام که همه دامشون رو فروختن دیگه دامی نمونده که بخوان درمان کنند و بفروشند تاریخ مصرف داروها همه داره میگذره باید بریم اسنب کار کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
0
5
با سلام فکر کنم این اولین باری است که یک نماینده مجلس از بازار دام یک شهرستان بازدید چند ساعته دارد و به بررسی مشکلات دامداران و سهام داران بازار می پردازد، اقدام مثبت و تاثیرگذاری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
0
دامی مونده که شما تو بازارش بگردی
نظر شما
ادامه