کد خبر: ۷۲۹۰

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی از برگزاری بیست‌وهفتمین اجلاس منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام در ایران خبر داد و گفت: تحریم هیچ تاثیری برای حضور نمایندگان کشور‌های عضو در این اجلاس نداشته و این اجلاس تسهیل‌کننده صادرات محصولات خام دامی است.

دکتر سید محسن دستور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این اجلاس که هفته‌ی آینده در تهران برگزار می‌شود، 26 کشور از 37 کشور عضو منطقه‌ی آسیا، خاوردور و اقیانوسیه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که اجلاس قبلی در شانگهای چین برگزار شد، گفت: در این اجلاس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت دام و مسوولان دامپزشکی فائو حضور دارند و درباره‌ی سیاست‌های منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت دام برای مبارزه با بیماری‌ها تبادل‌نظر می‌کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی و مرزی کشورمان، این اجلاس زمینه‌های صادرات محصولات خام دامی را تسهیل می‌کند و کشور‌های عضو این کمیسیون می‌پذیرند که ایران سطح دامپزشکی بالایی دارد و می‌تواند محصولات خوبی صادر کند. هم‌چنین واردات محصولات دامی با شناخت بیشتر و انتخاب بهتر انجام خواهد شد.

دستور با اشاره به حضور کشور‌های نیوزلند، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند و ... در این اجلاس اظهار کرد: کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاور دور و اقیانوسیه 37 عضو دارد که تاکنون 27 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند و معتبرترین کشور‌های دامپزشکی که شرایط بهداشتی بالا داشته یا تولیدات زیادی دارند، در این کشور حضور دارند.

سازمان جهانی بهداشت دام 178 عضو دارد که سالانه اجلاس آن در فرانسه برگزار و مصوبات و الزامات برای کشور‌ها مشخص می‌شود.

این سازمان پنج کمیسیون منطقه‌ای خاورمیانه، آفریقا، آمریکا، اروپا و کمیسیون آسیا، خاور دور و اقیانوسیه دارد که ایران هم عضو کمیسیون منطقه‌ای آسیا، خاوردور و اقیانوسیه است و هم عضو کمیسیون منطقه‌ای خاورمیانه است.

در این اجلاس بیماری تب برفکی به عنوان مهم‌ترین بیماری دامی که مورد اخطار سازمان OIE قرار گرفته بحث خواهد شد.

گفتنی است افتتاحیه این نشست با حضور مقامات ارشد بهداشتی و سیاسی کشورمان یکشنبه 29 آذرماه سالجاری در تهران برگزار می‎شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه