کد خبر: ۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر غلامرضا قربانی اظهار کرد: تا دو دهه پیش چون دامپروران صحنه را خالی کرده بودند و حضور چندانی نداشتند، دامپزشکان وارد هر حیطه‌ای می‌شدند. اما خوشبختانه در دو دهه گذشته حضور کارشناسان و مشاوران دامپروری بسیار خوب بوده و این همه رشد در صنعت شیر مدیون حضور کارشناسان دامپروری است، از این جهت که توانسته‌اند تولید را ظرف 20 سال گذشته در حدود بیش از 2 برابر افزایش دهند...
n00014486-b

یک متخصص علوم دامی گفت: علم دامپزشکی سال‌ها قبل از دامپروری وارد کشور شده است، از این رو دامپزشکان ما از جایگاه بهتری در صنعت دامپروری نسبت به دامپروران برخوردار بوده‌اند. اما این مساله به تدریج تغییر کرد و کارشناسان و دامپروران توانسته‌اند به جایگاه اصلی خود برسند و اکنون حداقل در صنعت گاوداری تعامل خوبی بین دامپزشکان و دامپروران وجود دارد.

دکتر غلامرضا قربانی  اظهار کرد: تا دو دهه پیش چون دامپروران صحنه را خالی کرده بودند و حضور چندانی نداشتند، دامپزشکان وارد هر حیطه‌ای می‌شدند. اما خوشبختانه در دو دهه گذشته حضور کارشناسان و مشاوران دامپروری بسیار خوب بوده و این همه رشد در صنعت شیر مدیون حضور کارشناسان دامپروری است، از این جهت که توانسته‌اند تولید را ظرف 20 سال گذشته در حدود بیش از 2 برابر افزایش دهند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: دامپزشکی وظیفه درمان و پیشگیری و دامپروران وظیفه مدیریت، جیره نویسی و اصلاح را انجام می‌دهند و قطعا اگر دامپروران کار خود را به نحو احسن انجام دهند و جیره‌های خود را به صورت صحیح بنویسند، اساسا نیاز به دامپزشک کمتر خواهد شد و این در نهایت سبب سلامت دام،‌ جلوگیری از افت تولید و نیاز کمتر به دارو می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون در شهرهای بزرگ تعامل میان دامپروران و دامپزشکان بیشتر و یک رابطه‌ی منطقی میان آن‌ها برقرار شده است. اما این تعامل باید در شهرهای کوچک نیز به تدریج نهادینه شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا چنگیزی
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۰۹
0
0
از شخصی همچون دکتر قربانی بعید به نظر میرسد که چنین نظر سخیفی نسبت به اهمیت دکتران دامپزشک نسبت به افزایش تولید در سالهای اخیر داشته باشند . از آنجا که این روزها بازار تکذیب داغ است ، بنده از طرف ایشان این مطالب را تکذیب می کنم .
نظر شما
ادامه