کد خبر: ۷۲۸۸

حکیم مهر - 100 هزار تن گوشت قرمز از ابتدای امسال تاکنون وارد کشور شد و این میزان گوشت براساس قوانین قرنطینه ای و نظارتی وارد شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مراکز کشتار و بسته بندی  گوشت  شهرستانهای چابهار و کنارک با اشاره به قابلیت های بندر چابهار در قرنطینه، واردات و صادرات گوشت قرمز از جمله مرزهای آبی و خاکی و وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار  گفت: سرمایه گذاریهای خوبی در زمینه ساخت کارخانجات، کشتار و بسته بندی گوشت قرمز و قرنطینه و واردات دام انجام شده است.
دکتر سید محسن دستور، شیوع بیماری لکه سفید در زمینه های پرورش میگو گواتر چابهار را رعایت نکردن برخی اصول بهداشتی و قرنطینه ای پرورش دهندگان و مشکلات زیر ساختی در  صنعت پرورش میگو اعلام کرد.
وی گفت: افرادی که مزارع خود را بیمه کرده اند می توانند خسارت خود را از صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت کنند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اعمال قوانین نظارتی قرنطینه ای و بهداشتی گسترده برای صنعت پرورش میگو در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اعمال این قوانین شیوع بیماری لکه سفید و دیگر بیماریهای میگو به طور قابل محسوسی کاهش خواهد یافت.
امسال 600 هکتار از اراضی پرورش میگوی گواتر چابهار به کشت میگو اختصاص یافته است که پیش بینی می شد هزار و 500 تن در پاییز امسال برداشت شود اما بر اثر بیماری لکه سفید کمتر از 200 تن میگو از این اراضی برداشت شد.


خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه