کد خبر: ۷۲۷۴۲

حکیم مهر: سگی که توسط سربازان روسی دزدیده شده بود و به عنوان هدیه به رهبر چچن داده شده بود، در یک تبادل زندانیان در سال نو میلادی آزاد و به صاحبش بازگردانده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرارو، یک سگ پیت‌بول که توسط سربازان روسی دزدیده شده و به عنوان جایزه رهبر چچن داده شده بود، سرانجام در تبادل اسرا در سال نو میلادی به صاحب خود بازگردانده شد.

«رمضان قدیروف» رهبر چچن گفت: سگی که تابستان گذشته در کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپول پیدا شد به صاحبش در اوکراین منتقل شد.

به گفته رئیس جمهور چچن، پس از تصرف کارخانه فولاد آزوفستال، یک سگ پیت‌بول در آنجا پیدا شد و به چچن منتقل شد و در یک پناهگاه موقت نگهداری شد.

قدیروف افزود که سگ نتوانست به مکان جدید عادت کند و پس از مشاهده رنج آن چاره‌ای جز بازگرداندن به صاحب اصلی خود باقی نماند.

صاحب سگ نیز ایرینا سریک عضو ارتش اوکراین است که به نیرو‌های روسیه در ماریوپول تسلیم شد و به عنوان بخشی از تبادل اسرا به اوکراین منتقل شد.

این سگ به عنوان بخشی از مبادله اسرا در سال نو میلادی که در آن ۱۴۰ سرباز اوکراینی از روسیه آزاد شدند، به اوکراین بازگشته است. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که در مجموع ۸۲ سرباز روس توسط اوکراین آزاد شده اند.

ایرینا در یک پیام ویدیویی به قدیروف گفت: امروز یک تکه از خانواده را به من پس دادی.

 

نظر شما
ادامه