کد خبر: ۷۲۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: روش ذبح حلال که در کشتارگاه‌های کشور صورت می‌گیرد مطابق استانداردهای جهانی ذبح دام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر قاسم رضاییان زاده» در همایش غذای حلال در شیراز افزود: در این روش بیشترین خون از بدن دام خارج می‌شود و باعث افزایش کیفیت گوشت استحصالی می گردد.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون قطعه مرغ و ۳ هزار تن گوشت قرمز و سفید به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و شرعی از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

«حجت الاسلام حسینی مقدم» افزود: در کشتارگاه‌های کشور قریب ۸۰۰ نفر کارشناس مذهبی کار نظارت شرعی بر دام و طیور ذبح شده را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: عرضه گوشت سالم و شرعی در کشتارگاه های سراسر کشور فراهم است و کشتارگاه هایی که مجوز و نشان حلال را دارند امکان صادرات گوشت و محصولات خود را به کشورهای مسلمان طبق ضوابط سازمان دامپزشکی دارند.

در این همایش که با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن کوثر مجموعه علوم و تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس برگزار شد یک دوره آموزشی برای بیش از ۱۲۰ نفر از ذابحین و ناظرین شرعی از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
کدام استاندارد جهانی ؟؟؟؟
نظر شما
ادامه