کد خبر: ۷۲۶۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیماری تب برفکی در بین دامهای استان با واکسیناسیون و انجام اقدامات لازم کنترل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا بهروزیان‌زاده» روز دوشنبه افزود: خوشبختانه با کنترل این بیماری شمار کانون‌های آن در استان نسبت به گذشته کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که برنامه واکسیناسیون در این زمینه به صورت سراسری است و از طریق سازمان دامپزکشی کشور انجام می‌گیرد ادامه داد: در مرداد ماه امسال یک مرحله واکسیناسیون دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در مقابله با بیماری تب برفکی انجام شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از اول امسال ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و سه میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز در برابر تب برفکی واکسینه شده‌اند.

بهروزیان زاده افزود: در مرحله بعدی نیز طی بهمن و اسفند ماه امسال پیش بینی واکسیناسیون هفت میلیون راس گوسفند و بز را داریم.

وی اضافه کرد: امسال سه کانون این بیماری در خراسان رضوی ثبت شده است و طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۷ کانون و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ کانون تب برفکی در استان داشته‌ایم.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه امسال تلفاتی در بیماریهای دامی استان نداشته‌ایم و از نظر بیماری‌های دامی سال آرامی را در استان می گذرانیم.

تب برفکی بیماری واگیردار دام های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست و مهمترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.

استان خراسان رضوی ۱۵ میلیون راس دام دارد و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
0
بزودی دارو و واکسنهای دامی پنج برابر میشه قیمتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
خیر این اتفاق نمیفته چون ما داریم همزمان شش بیماری را ریشه کن و پس از آن چهار بیماری دیگر و سپس کلا بیماری ها را ریشه کن میکنیم و دیگر نیازی به دارو نداریم
چووون این ها همش کارشناسی شده هست و ما میتوانیم البته فقط در حرف
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
2
فقط امار بی محتوا.شما از کجا آمار ۷ میلیون راس گوسفند و بز رو در خراسان رضوی در میارید اونم با این وضعیت سراسر ضرر نگهداری دام سبک.ضمن اینکه کل هزینه سرسام آور نگهداری و تغذیه دام سبک به امان خدا رها کردید گیر دادید راه به راه واکسیناسیون رایگان که خود گوسفنددار هم هیچ رغبتی بهش نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
2
2
درود بردكتر بهروزيان منظم وپركار
هر اداره اي قرار ميگيره موفق است
نظر شما
ادامه