کد خبر: ۷۲۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طی بازدید از دانشگاه بوعلی همدان و دیدار با رییس دانشگاه، جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی دانشکده پیرادامپزشکی برگزار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی کشور، «دکتر حامد زارعی» طی سفر کاری خود به استان همدان از دانشگاه بوعلی همدان بازدید به عمل آورد. در این بازدید که با حضور «دکتر رضوان» رئیس دانشگاه بوعلی سینا و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده پیرادامپزشکی برگزار شد، بحث و گفتگو در خصوص مسائل روز دامپزشکی، کاربرد علوم پایه دامپزشکی، تعیین وضعیت فارغ التحصیلان علوم پایه و شاخه پیرادامپزشکی، اطلاع‌رسانی از حوزه‌های کاری دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و مواردی از این دست مطرح شد.

همچنین ارتباط و همکاری مستمر سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه مطرح و برقراری ارتباط دانشگاهیان با بخش خصوصی توسط سازمان نظام در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید «دکتر حسین رضوان»، رییس دانشگاه بوعلی سینا بر لزوم افزایش ارتباط با دانشگاه و افزایش حضور دانشگاهیان در مراکز تصمیم‌گیر دامپزشکی کشور تاکید کرد.

دکتر رضوان که خود دامپزشک و از اعضای هیات علمی دانشکده پیرادامپزشکان هستند در خصوص ایفای نقش پیرادامپزشکان و علوم پایه ایراد سخن کرد و در مورد آینده شغلی دامپزشکان فارغ التحصیل به بحث و گفتگو پرداخت.

دکتر حامد زارعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی نیز طی این دیدار گزارشی از تحولاتی که در سازمان نظام دامپزشکی اتفاق افتاده است عنوان و به تلاش جهت افتتاح پارک علم و فناوری در حوزه دامپزشکی اشاره کرد و گفت: «افتتاح این پارک علم و فناوری می‌تواند ضریب نفوذ دانش و فناوری در بین جوانان را افزایش دهد. همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شده است و لازم است کارگروه مشترکی بین دانشگاه و سازمان نظام ایجاد و موارد مدنظر پیگیری شود.»

دکتر زارعی همچنین به تشکیل 15 کارگروه تخصصی در سازمان نظام دامپزشکی اشاره کرد که متشکل از اعضای فرهیخته هیات علمی دانشگاهی، نمایندگان بخش خصوصی و فعالان انجمن‌ها هستند و در جهت تصمیم گیری‌های سازمان و بخش دامپزشکی کشور بسیار می‌توانند کمک کننده باشند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه همفکری و تعامل با دانشگاه قطعا می‌تواند سبب‌ساز تصمیمات درست در حوزه کلان باشد، افزود: «دانشگاه بستر و قوه عاقله کشور است و هر تصمیمی که منبع علمی و دانشگاهی داشته باشد قطع به یقین تصمیم درستی خواهد بود. از آنجا که راه حل‌های علمی از دل دانشگاه خارج می‌شود قطعا همکاری و همفکری با دانشگاه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف کشور گردد.»



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
2
احتمالا همدان هم دنبال دکتری دامپزشکی است ! ...............
نظر شما
ادامه