کد خبر: ۷۲۲۹۵

حکیم مهر: شناسایی و نمونه برداری از یک قلاده روباه هار در روستای کرپشتلی سفلی راز و جرگلان انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی راز و جرگلان، در پی گزارش واصله از خانه بهداشت روستای کرپشتلی سفلی مبنی بر گازگرفتگی یک نوجوان توسط یک قلاده روباه کارشناس شبکه به همراه یک نفر محیط بان اداره محیط زیست در محل حاضر و  روباه زنده گیری و طبق پروتکل سازمان قرنطینه صورت پذیرفت.   

«دکتر همایون تقی زاده» رئیس شبکه دامپزشکی رازو جرگلان اظهار داشت: با توجه به قوانین سازمان اقدامات پیشگیرانه از قبیل واکسیناسیون هاری در روستای هدف و شعاع سه کیلومتری و همچنین برگزاری کلاس آموزشی و توزیع پمفلت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عنایت به اینکه در روز دوم قرنطینه حیوان تلف گردید نمونه برداری در محل شبکه انجام و لاشه حیوان معدوم سازی و دفن بهداشتی شد و نمونه اخذ شده برای نتیجه به آزمایشگاه ملی تشخیص هاری ارسال گردید که نتیجه آزمایش طبق پیش بینی مثبت گزارش گردید.

تقی زاده در پایان گفت: با توجه به اهمیت این بیماری و افزایش وقوع هاری در کشور از مردم خواست تا هرگونه تغییر رفتار ناگهانی در سگ های گله و خانگی خود را با شماره 1512 به اشتراک بگذارند همچنین واکسیناسیون سالانه سگ های صاحبدار توسط شبکه صورت می پذیرد و آمادگی کامل دارد نسبت به واکسیناسیون هاری تمامی سگهای صاحبدار اقدام نماید.


نظر شما
ادامه