کد خبر: ۷۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - از آنجا که تولید تخم مرغ پس از شیوع آنفلوآنزا در استانهای البرز، قزوین و مرکزی باعث کاهش جمعیت مرغی کشور شده بود، از اردیبهشت ماه سال جاری برای تنظیم بازار مرغ، بازار تخم مرغ تولید به روال گذشته بازگشته و تا دی ماه بازار تخم مرغ تنظیم خواهد شد.

این دامپزشک و دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار با اعلام این مطلب گفت: سال گذشته به علت بروز آنفلوآنزای مرغی در هفت استان کشور، میزان تولید تخم مرغ با تلفات و کاهش جمعیت مرغی کاهش یافت.

دکتر سید فرزاد طلاکش افزود: هرساله پس از گذشت مهرماه بازار تولید داخلی با افزایش تخم مرغ و افزایش مصرف در فصل سرما رو به رو می شود که به علت کاهش جمعیت مرغی، افزایش صورت گرفته محسوس تر به نظر رسید و بحران افزایش قیمت برای همه افراد جامعه ملموس شد.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیتهای صورت گرفته در واحدهای مرغداری و جایگزین شدن جمعیت مرغی تخم گذار از دست رفته، انتظار می رود میزان تولید تا دی ماه سال جاری به روال گذشته بازگردد.

افزایش مصرف تخم مرغ هدف ستاد تنظیم بازار است

دبیر ستاد ترویج مصرف تخم مرغ ادامه داد: میزان مصرف تخم مرغ در ایران بسته به شرایط فصلی تغییر می کند.

طلاکش تصریح کرد: ستاد ترویج مصرف تخم مرغ تلاش می کند با توجه به ارزش غذایی این محصول، سهم آن را در سبد غذایی مردم به گونه ای افزایش دهد که میزان مصرف تخم مرغ در ایران با میانگین دنیا برابر و یا حداقل نزدیک باشد.

وی فرآوری تخم مرغ به صورت تخم مرغ مایع را از اقداماتی دانست که باعث افزایش زمان ماندگاری تخم مرغ و ورود آن به صنایع غذایی خواهد شد.

اطلاع رسانی نمایشگاه دام و طیور خوب نبود

فعال بخش خصوصی با اشاره به وضعیت دهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور یادآور شد: در حالی که در سالهای گذشته با استفاده از تیزرهای تلویزیونی و نصب تابلوهای متعدد در سطح شهر، افتتاح نمایشگاه به اطلاع عموم می رسید، به نظر می رسد امسال انعکاس مطبوعاتی نمایشگاه دام و طیور چندان رضایت بخش نیست.

طلاکش تاکید کرد: هرچند هماهنگی و روند گرفتن غرفه ها با همکاری مناسب بین شرکت نمایشگاهی صورت گرفت، اما انتظار شرکت کنندگان از دهمین نمایشگاه دام و طیور که از معتبرترین نمایشگاههای دام و طیور کشور است، بیشتر بود.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
0
0
اميدواريم وزير محترم اين مطلب را مطالعه فرمايند.
نظر شما
ادامه