کد خبر: ۷۲۰۶۹

حکیم مهر: با توجه به اهمیت بیماری هاری واکسیناسیون دوره ای سگ های پناهگاه انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی بجنورد، پناهگاه سگ های ولگرد در بجنورد که محل نگهداری سگ های بدون صاحب می باشد به صورت دوره ای مورد واکسیناسیون قرار می گیرد. واکسیناسیون 275 قلاده سگ در پناهگاه سگ های شهرداری توسط شبکه دامپزشکی بجنورد علیه بیماری هاری صورت پذیرفت.

«دکتر ولی عابدی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: سگ به عنوان مهمترین حیوان ناقل بیماری هاری مطرح می باشد و با توجه به تراکم بالای آنها در پناهگاه این واکسیناسیون ضروری می باشد. با توجه به رها بودن سگ ها و احتمال ارتباط آنها با حیوانات حیات وحش احتمال ابتلا به بیماری هاری در این سگ ها بیشتر می شود که بایستی با جمع آوری و واکسیناسیون به موقع، احتمال انتقال بیماری به حداقل رسانده شود.

وی گفت: وقوع بیماری هاری در گوشتخواران وحشی بویژه شغال و روباه در منطقه اهمیت ویژه دارد و انتقال آن به دامهای اهلی اغلب از طریق سگ می باشد. از طرف دیگر هاری به عنوان یک بیماری مشترک اهمیت بالایی دارد.

عابدی اضافه کرد: رهاسازی سگ ها و وقوع گاز گرفتگی یک مشکل رو به رشد در شهرستان می باشد و در حال حاضر تنها واکسیناسیون سگ های گله بر علیه بیماری هاری صورت می گیرد و اغلب واکسیناسیون سگ های نگهبان در کارگاهها، کارخانجات، باغها و ... مورد توجه قرار نمی گیرد. 


نظر شما
ادامه