کد خبر: ۷۱۹۹۳

حکیم مهر: عدم رعایت اصل بهداشت، گذشتن از خط قرمز دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر، «دکتر جلال الدین شریعتمدار» رئیس این شبکه اظهار کرد: یکی از رسالت های سازمان دامپزشکی توجه به بهداشت خوراک دام برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی غذا از مزرعه تا سفره است.

وی افزود: در همین راستا یک کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان اشکذر به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بهداشتی و نداشتن مسئول فنی بهداشتی در زمان تولید مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شد. این مقام مسئول عنوان کرد: هرگونه فعالیت برای تهیه و توزیع خوراک دام، طیور و آبزیان منوط به اخذ پروانه بهداشتی معتبر از اداره کل دامپزشکی استان است و بر این اساس و در راستای اجرای ماده ی 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی صاحبان و متصدیان واحدهای مذکور را به اخذ پروانه و معرفی مسئول فنی بهداشتی مکلف می نماید.

شریعتمدار بیان کرد: کلیه واحدهای دارای پروانه بهره برداری بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی بوده و مسئولین فنی و بهداشتی بر روند تولید خوراک دام  نظارت کافی و لازم را دارند؛ و ممکن است برخی واحدهای غیر مجاز با افزودن نهاده های غیر استاندارد در جیره غذایی دام و طیور سلامت آنها و بالطبع در مرحله ی نهایی سلامت انسان را تهدید کنند؛ در این موارد برخورد جدی با این واحدهای غیر مجاز صورت خواهد گرفت.

در پایان ایشان خواستار همکاری و تعامل مناسب مدیران کارخانجات تولید خوراک دام و سایر زنجیره های تامین، تولید و عرضه نهاده ها و فرآورده های خام دامی به منظور پیاده سازی شعار سلامت از مزرعه تا سفره گردیدند.

 

نظر شما
ادامه