کد خبر: ۷۱۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر محمد مهدی خورشیدوند» مشاور رئیس سازمان دامپزشکی در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی روز سه شنبه در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در زنجان، افزود: این قرارگاه‌ها با ۲ ماموریت ویژه تشکیل شده و مسئول و اعضای آن جهادگران دامپزشکی هر استان هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، وی اظهار داشت: ماموریت اول قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی، الحاق توان هسته های جهادی تخصصی در کشور به ماموریتهای تخصصی سازمان دامپزشکی بخصوص مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام است که شاید امکانات کافی برای اجرای آن در مناطق صعب العبور و دور افتاده وجود نداشته باشد.

ماموریت دوم اهتمام به آموزش و ترویج و پیشگیریست که بسیار حائز اهمیت است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی در احیا و توسعه جهاد دامپزشکی گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی کشور بیش از ۱۵ رزمایش‌های تخصصی استانی، منطقه‌ای و ملی را انجام داده و طی هفته های آینده نیز در استانهای اردبیل،هرمزگان،خوزستان و خراسان شمالی در دست انجام است.

وی با بیان اینکه سه هزار جهادگر در این رزمایش‌ها حضور پیدا کرده‌ و بیش از یک میلیون خدمت رایگان در حوزه تشخیص و درمان بیماریهای اقتصادی و بهداشتی،واکسیناسیون،آموزش و ترویج و... ارائه نموده اند افزود: هدف‌گذاری ما حضور و فعالیت جامعه ی ۴۲ هزار نفری دامپزشک و پیراپزشک کشور در رزمایش‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی دامپزشکی است و برای این امر برنامه داریم.

خورشیدوند گفت: دستگاه‌های همکار در حوزه دامپزشکی، فعالیت‌هایی مهم و هماهنگی داشتند و همه این فعالیت‌های جهادی در قرارگاه مرکزی طرح و برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است افزود: قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی اولین قرارگاه جهادی - تخصصی نهادی فعال و رسمی در تمام دستگاههای اجرایی دولت است که دارای کد ثبتی در اطلس جهادی بوده و این موضوع افتخاری بزرگ برای سازمان دامپزشکی است.
وی با اشاره به دستور معاون وزیر جهاد و ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور جناب آقای دکتر آقامیری در خصوص تشکیل قرارگاه دامپزشگی افزود:این اقدامات علاوه بر امیدآفرینی و تحقق عدالت زیستی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در مجامع جهانی متولی سلامت دام ارتقا خواهد داد.

ایشان همچنین اشاره کرد این رزمایشها زمینه ی آموزشهای تخصصی دامپزشکان و پیرادامپزشکان در میدان عمل را فراهم آورده و به معنای واقعی کلمه قرارگاه جهاد دامپزشکی یک دانشگاه تعهد محور و عمل گراست.

وی همچنین باتشکر از تمام دستگاههای اجرایی استان که موجبات اجرای هرچه مقتدر تر و باشکوه تر برگزار شدن این رزمایش را فراهم نمودند،به ابلاغ سلام ریاست سازمان به جهادگران اشاره نمود و جهادگران دامپزشکی را سربازان راستین عرصه ی سلامت خواند.

ایشان در بخش دیگری به جهاد تبیین در سازمان دامپزشکی کشور پرداخته و فعالیتهای رسانه ای این سازمان در عرصه ی جهاد تبیین را مصداق واقعی جهاد در جنگ نرم دانست.

رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور بیش از ۲۵۰ جهادگر استان در حوزه تخصصی دامپزشکی از ۳ الی ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۸ شهرستان(۷۱ روستا) استان زنجان آغاز شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
1
3
عزیزان نسبت هزینه ، به عملکرد (ضریب بهره وری خروجی کشتارگاهی و سرانه افزایش تولید خروجی تولیدی گوشت قرمز در سال جاری ) پس از دوره ی انجام عملیات، میزان کاهش لود آلودگی در منطقه و چه بسا میزان افزایش مقاومت دارویی به استفاده ی بی حد و حصر و بدون هیچ آزمایش و حتی بررسی اپیدیمولوژیکی پیش از برنامه ها برای مثال ،سموم و ضد انگل ها را اعلام بفرمایند.
نظر شما
ادامه