کد خبر: ۷۱۶۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: بمناسبت هفته دامپزشکی مراسم گرامیداشت این هفته بمنظور پاسداشت خدمات کارکنان شاغل و بازنشسته دامپزشکی استان با حضور «دکتر بیگ زاده» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، «علی رهبری نژاد» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمان، روسای ستادی و شهرستانی و تعدادی از نیروهای مجموعه در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر بیگ زاده هنگام سخنرانی در این مراسم بیان داشت: اهمیت حرفه دامپزشکی بر کسی پوشیده نیست و دامپزشکی قدمت زیادی از زمان ساسانیان دارد.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی هدف غایی دامپزشکی را درمان دام نمی داند بلکه سلامت بشر و امنیت غذایی و رشد اقتصادی جامعه را عنوان می کند.

وی ادامه داد: تغذیه سالم جز لاینکف زندگی بشر می باشد و صنعت حلال امروزه دارای اهمیت در جهان می باشد.

دکتر بیگ زاده ادامه داد: دامپزشکان سلامت خود را برای زندگی بشر به خطر می اندازند که همانند حضور رزمنده در میدان جنگ محسوب می شوند.

وی بر لزوم دارا بودن پیوست فرهنگی در امور تاکید نمود و اظهار کرد: لازم است به مسائل معیشتی نیروها بیش از پیش توجه گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: اینجانب از طرف استاندار کرمان به شما هفته دامپزشکی را تبریک می گویم و امیدوارم در کار خود موفق و پیروز باشید.

مقوله یک جهان یک سلامت واحد جدی گرفته نشده است

دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تبریک این هفته گفت: امیدوارم برنامه های این هفته تاثیر بسزایی در ارتقای فعالیت های دامپزشکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعفی که در سیستم بهداشتی دنیا وجود دارد تفکیک سلامت انسان از سلامت سایر موجودات است، گفت: بعلت همین غفلت بود که دنیا دچار پاندمی کرونا گردید.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: متاسفانه مقوله یک جهان یک سلامت واحد جدی گرفته نشده است، ما یک سلامت بیشتر نداریم زیرا سلامت انسان، حیوان، گیاه و محیط زیست بهم وابسته است و تمام افراد دست اندرکار سلامت می بایست در کنار هم فعالیت هم افزا داشته باشند.

دکتر رشیدی بیان کرد: امروزه افرادی که در زمینه بهداشت دام فعالیت می کنند به خطرات بیماری های نوپدید و بازپدید و اهمیت وابسته بودن بهداشت در نقاط مختلف دنیا آگاهند.

وی ادامه داد: بعد از جریان کرونا به معیشت کادر درمان اهمیت داده شد که امیدواریم در حوزه دامپزشکی نیز به این مسئله اهمیت داده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خدمات دامپزشکی در کشور ناشناخته است، افزود: امروزه می بایست به اهمیت پاندمی انفلوانزای فوق حاد پرندگان و سایر موارد محتمل  توجه شود که همکاران ما در این مجموعه از سالیان قبل بر روی نمونه های کرونای مرس آزمایشات لازم را انجام داده و لذا لازم است به حوزه دامپزشکی بیش از پیش اهمیت داده شود و خدمات آنها و نیازهای معیشتی آنها مدنظر قرار گیرد.

 وی گفت: خسارات ناشی از بیماری های دامی بسیار زیاد است که می تواند دامداران را ورشکست نموده و امنیت غذایی جامعه را  به خطر بیندازد.

علی رهبری نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمان و دکتر عسکری پیشکسوت دامپزشکی کرمان نیز در این مراسم به ارائه سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر در این مراسم از  ۱۴ نفر برگزیده شامل برگزیدگان بازنشستگان دامپزشکی و  نیز سخت کوشان حوزه دامپزشکی تقدیر شد و این مراسم با اجرای موسیقی زنده و برش کیک مراسم 14 مهر همراه بود.

 


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
0
1
توجه کن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
2
توجه کن - حرف رو منم از شما بهتر میزنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
1
بسیار عالی - برش کیک هم جز مراسم بوده - چه اتفاق مهمی در دامپزشکی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
خخخخخخخخخخ رقص چاقو هم داشتین . واقعا به کجا داریم میریم
بابا فکر نان کنین که خربزه اب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
0
1
افرین تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با کلی مشورت فهمیدی
نظر شما
ادامه