کد خبر: ۷۱۶۴۱

حکیم مهر: مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: در تفاهم‌نامه ای با دانشگاه آزاد گرمسار تنوع گونه‌های گورهای آسیایی افزایش می‌یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ظاهری» گفت: پس از ۴ سال وقفه در هفته‌های گذشته انتقال گورخر‌های جدید به پارک ملی کویر مرکزی موفق انجام شد و در آخرین مرحله تعداد ۱۲ راس گورخر ایرانی از پارک ملی خبر کرمان به پارک ملی کویر مرکزی گرمسار انتقال داده شد.

وی افزود: با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که دارای دانشکده‌های پویا و فعالی از جمله دانشگاه دامپزشکی است یک تفاهم‌نامه منعقد شد که تا هم انتقال دانش صورت گیرد و کارشناسان و دامپزشکان و دانشجویان از پارک ملی کویر بازدید کنند و هم تبادل‌نظر و تجربیات صورت گیرد و هم دانشجویان و دامپزشکان به‌صورت میدانی از این عرصه بازدید و فعالیت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه همکاری و ارتباط دوجانبه بین دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی آموزشی و پژوهشی با محیط‌زیست می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف مدنظر جامعه در حوزه زیست‌محیطی کمک کند عنوان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های فرهنگی آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی در راستای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان برای رفع نیاز‌های متقابل است.

ظاهری با اشاره به موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی، مشارکت در برگزاری مناسبت‌های علمی، از موضوعات علمی این تفاهم‌نامه بوده و اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت مورد نیاز طرفین و فراهم‌سازی بستر بازدید دانشگاهیان از ظرفیت‌های زیست‌محیطی استان سمنان به عنوان اهداف آموزشی آن است.

وی افزود: همچنین در این تفاهم‌نامه به دنبال انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، توسعه و راهبردی در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های تحصیلی بر اساس عناوین اولویت‌های تحقیقاتی اداره کل محیط‌زیست استان سمنان و حمایت از اجرای پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مشترک با استفاده از ظرفیت و توان علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در راستای موضوعات پژوهشی مرتبط با محیط‌زیست هستیم.

 

نظر شما
ادامه