کد خبر: ۷۱۶۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر حامد زارعی» افزود: ناظران و مسئولان فنی و بهداشتی در حوزه دامپزشکی با حداقل امکانات، حقوق و مزایا و در شرایط سخت فعالیت می‌کنند و نمی‌دانند حقوقشان را از کجا دریافت کنند ...

حکیم مهر: رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور از اجرای برنامه تحولی و راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری در حوزه دامپزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر حامد زارعی» شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی گفت: برنامه تحولی را به لحاظ ساختاری، مالی، اداری، معیشتی و حمایتی در سازمان نظام دامپزشکی در حال اجرا داریم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری با کمک بخش خصوصی نیز ضریب نفوذ دانش و فناوری را در حوزه دامپزشکی گسترش دهیم.

زارعی اظهار داشت: با ایجاد پارک علم و فناوری، دامپزشکی از حوزه سنتی خارج و دست ما برای ارایه خدمات باز می‌شود.

وی با بیان این که سال‌ها میان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی اختلافاتی وجود داشته است، تصریح کرد: اکنون بعد از مدت‌ها این دو سازمان دولتی و خصوصی برای حل مسایل و پیشبرد کارها با هم همراه و همگام شده‌اند و مشغول به‌سازی و نوسازی آیین‌نامه‌ها و مقرارت در حوزه دامپزشکی هستند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: آیین‌نامه‌ای داریم که مربوط به سال ۱۳۹۰ است و در آن حقوق و تکالیف مسوولان فنی و بهداشتی حوزه دامپزشکی مشخص و معلوم نشده است.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه پس از اصلاح با کمک سازمان دامپزشکی کشور به هیات وزیران تقدیم می‌شود و از مجلس می‌خواهیم از آن حمایت کند.

زارعی اظهار داشت: ناظران و مسوولان فنی و بهداشتی در حوزه دامپزشکی با حداقل امکانات، حقوق و مزایا و در شرایط سخت فعالیت می‌کنند و نمی‌دانند حقوقشان را از کجا دریافت کنند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و قانون جامع نظام دامپروری در سال‌های گذشته تکالیفی را بر عهده سازمان نظام دامپزشکی گذاشته که بعضا این تکالیف گرفته شده است.

وی خواستار آن شد که واگذاری‌ها و اختیارات مبتنی به دو قانون فوق به سازمان نظام دامپزشکی بازگردانده شود.

زارعی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان گفت: اگر در امنیت هستیم و هنوز اپیدمی کشور را درگیر نکرده به علت خدمات و زحمات دامپزشکان کشور است.

وی با بیان این که کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی، شغل مزاحم نیستند، تصریح کرد: آنان آرامش بهداشتی را به جامعه هدیه می‌دهند.

زارعی افزود: سلامتی جامعه مرهون خدمات دامپزشکی است و اگر در هر یک از حلقه‌های چرخه خوراک دام، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم دچار اختلال شود، سلامتی جامعه بهم می‌خورد.

وی در همین حال خواستار آن شد که در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه دامپزشکی از سازمان نظام دامپزشکی نظرخواهی شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
11
با این اصلاحات قانون قبلی ک به میل و فشار کارفرما بود باعث نابودی حق و حقوق مسولین بهداشتی شد . وضعیت مسولیت بهداشتی بسیار بدتر از کارکنان دولتی است .
در تیتر بعدی حکیم مهر تاسف از بدی حقوق بخش دولتی دامپزشکی گفته شده . وضعیت مسولیت بهداشتی بسیار بدتر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
9
فقط خط و نشان برای مسئول فنی می‌کشند و تکالیف اضافی تعیین میکنند ولی مزایا و اقدام عملی صفر ، اینکه حقوق را با پورسانت بریزند به حساب نظام دامپزشکی بعد مسئول فنی هرچی کارفرما خواست پس بدهد که نشد حرف
این به نفع کیست؟!
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
13
سلام.حکیم نا مهربان سانسور نکن،انانیموس از آن چیزی که فکر می کنید به شما نزدیکتر است.
ایشان نماینده وزیر است،............... ما دیگه گوشهامون خیلی درازتر از این حرفهاست.
هنوز تعرفه ها را اعلام نکردند ،بعد از تحول صحبت می کنند،
دست از سر این مسولین فنی بیچاره بردارید ،امیدی به شما ها نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
4
سلام
مهلت یک‌ماهه که فرموده بودید،یک ماه دیگر نیز از آن گذشت!!!!!!!
این اصلاح آیین نامه چند سال بطول خواهد انجامید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
2
یک درصد خوش بین نیستم که این اصلاح قانون جدید بتونه دردی از مسئول فنی درمان کنه،نظام و سازمان فقط به منفعت خودشون می اندیشند و ذره ای برای مسئول فنی اهمیت قائل نیستد
ترانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
آقا از کردستان تا زاهدان جانم فدای ایران با تشکر از خبرگزاری فخیم حکیم مهر نفس دامپزشکی
نظر شما
ادامه