کد خبر: ۷۱۵۹۶

حکیم مهر: جلسه شورای مدیران اداره کل دامپزشکی استان یزد با حضور «دکتر رضائیان زاده»؛ معاونت بهداشتی، پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل، معاونین و روسای ادارات ستادی و دامپزشکی برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی ادراه کل دامپزشکی استان یزد، در ابتدای این نشست «خامسی»؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان به ارائه سخنان خود پرداخت و ضمن تبریک آغاز ولادت امام زمان، مصادف شدن دامپزشکی با این روز را مبارک عنوان نمود و تصریح کرد: روز دامپزشکی فرصت مغتنمی برای تشکر و قدردانی از قشر دامپزشکی می باشد.

وی با بیان آنکه ارتقاء بهداشت و پیشگیری از بیماری در استان به دست نیروهای خدوم و مظلوم دامپزشکی میسر می شود؛ از زحمات مدیرکل و سایر پرسنل دامپزشکی استان که در راستای حفظ بهداشت و  سلامت عمومی جامعه می کوشند؛ تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این نشست، مدیرکل دامپزشکی استان یزد ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به بیان گزارش عملکرد در دو حوزه اداری و فنی پرداخت و گفت: اداره کل دامپزشکی استان یزد متشکل از 11 شبکه دامپزشکی شهرستان های تابعه استان می باشد که  با به کارگیری 125 نیروی انسانی در بخش دولتی ارائه خدمت می نماید و طی سه سال اخیر موفق به ار تقاء رتبه در ارزیابی عملکرد بین 53 دستگاه استان از رتبه 51 سال 1398 به رتبه 15 در سال 1399 و رتبه 5 در سال 1400 اشاره کرد و این موفقیت را نتیجه کار کلیه پرسنل دامپزشکی عنوان نمود.

وی پیگیری ساخت آزمایشگاه دامپزشکی استان، شبکه دامپزشکی میبد و مهریز و مرمت مهمانسرای نیر، خرید ده دستگاه خودروی پراید وانت را از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار در فرایند ارائه خدمت به شهروندان عنوان نمود و با ارائه پیشنهادات حوزه اداری به بیان اقدامات مهم حوزه فنی در پیشگیری از بیمار های مشترک دامی و حفظ سرمایه های دامی استان و مهمترین دستاوردهای حوزه فنی پرداخت وگفت: انجام عملیات خونگیری تست و پایش دام های سنگین به منظور شناسایی و حذف دام های بیمار به طور مستمر صورت گرفته است و  طی ۳۵ هزار و ۸۱۶ مورد نظارت صورت گرفته؛ ۶۳ مورد تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع و از ورود ۶۸ هزار و ۵۸۶ کیلوگرم فراورده غیرقابل مصرف به سفره مردم جلوگیری شده است.

فاتحی نیا روند رو به رشد صادرات فراورده های خام دامی را از جمله موفقیت های دامپزشکی در عرصه ی اقتصاد ملی برشمرد و تصریح کرد: طی یکسال گذشته بیش از یک هزار و 200 تن پا و پنجه مرغ، 50 تن آلایش غیر خوراکی، 77 تن پودر گوشت، بیش از 149 تن دنبه گوسفندی، 46 تن محصولات لبنی و 309 هزار و 780 جلد  سالامبور گوسفندی به سایر کشورها صادر شده است؛ که این مطلب نشانگر توفیق روزافزون دامپزشکی در نیل به اهداف خود در زمینه تأمین سلامت و رشد سرمایه های اقتصادی جامعه می باشد.

وی در پایان این گزارش افزود: امید است که با همکاری و تلاش بی وقفه بخش های دولتی و خصوصی جامعه دامپزشکی کشور بتوانیم در راستای خدمت به اقشار زحمتکش عرصه دامپروری و همچنین سلامت و بهداشت عمومی جامعه انسانی گامی مؤثر برداریم.

در ادامه رضائیان زاده؛ معاونت بهداشت و پیشگیری سازمان با تبریک هفته دامپزشکی ضمن اشاره به خطرات و دشواری های کار در دامپزشکی رمز موفقیت در این حرفه را تلاش در امور عنوان نمود و گفت: باید در جهت بهبود حال دامداران تمام توان خود را بکار گیریم.

این مقام مسئول با بیان آنکه رسالت دامپزشکی حفظ سرمایه های دامی استان است؛ گفت: آموزش باید سرلوحه کار کلیه مدیران قرار گیرد تا تسلط کامل بر کلیه حوزه های دامپزشکی خدمت رسانی به بهترین نحو صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ حسن ختام این جلسه با تقدیر از همکاران حوزه ارزیابی عملکرد و همکاران مرتبط با اردوی جهادی صورت گرفت.

 



نظر شما
ادامه