کد خبر: ۷۱۵۹۳

حکیم مهر: «آیت اله حسینی» گفت: تلاش کنید محصولات سالم، بهداشتی و باکیفیت سر سفره مردم قرار گیرد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، همزمان با آغاز هفته دامپزشکی، مدیرکل، معاونین و جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، با «آیت اله سید نصیر حسینی» دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار صمیمی، «دکتر سیدمختار رجائی فر»، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی و همچنین آغاز امامت امام عصر (عج) به ارائه گزارشی از فعالیت های مجموعه دامپزشکی و اهمیت و نقش این مجموعه در بهداشت و سلامت جامعه پرداخت و گفت: تمامی فعالیت های دامپزشکی درراستای حفظ و صیانت از سرمایه های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت های شبانه روزی همکاران دامپزشکی در تحقق شعار نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره، افزود: تمام تلاش و همت خود را به کار بسته ایم تا در موضوع پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و دام ، سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی در مقوله امنیت غذایی بعنوان یکی از مولفه های اساسی جامعه نقش خود را بخوبی ایفا نمائیم.

مدیرکل دامپزشکی استان به عزم راسخ سازمان دامپزشکی کشور در ریشه کنی 5 بیماری مهم دامی ، تشکیل قرارگاه جهاددامپزشکی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و صعب العبور، اجرای جهادتبیین در راستای آگاهی بخشی به جامعه با وظایف و ماموریت های دامپزشکی، صادرات محصولات دامی به کشورهای همسایه از طریق دیپلماسی منطقه ای اشاره کرد و گفت: سیاست های دولت سیزدهم بخوبی در حوزه دام، طیور و آبزیان توسط این سازمان در حال انجام است که به حول و قوه الهی و به همت کارکنان این سازمان خدمتگزار به سرانجام خواهد رسید.

دکتر رجائی فر به موضوع کشتار غیرمجاز دام در حاشیه برخی از شهرها بعنوان یکی از چالش های اصلی دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: در برخورد با کشتار های غیرمجاز دام در سطح استان بسیار جدی و پای کار هستیم ولیکن برای رفع این معضل بهداشتی و موفقیت در این بخش ، نیازمند همکاری همه جانبه همه دستگاه های اجرایی از جمله استانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضا بوده که البته همکاری مردم در این زمینه نیز بسیار مثمرثمر خواهد بود.

در ادامه آیت اله حسینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و همچنین تبریک هفته دامپزشکی، از تلاش های مجموعه دامپزشکی استان که در مسیر دفاع از سلامت مردم قدم بر می دارند تقدیر و تشکر نمود و گفت: کار شما عزیزان بسیار مهم است چرا که با جان مردم و هم با سلامت عمومی جامعه ارتباط نزدیک دارید و این محبت الهی را قدر بدانید.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: با توجه به حساسیت کار دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه، انتظار می رود که شما عزیزان تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محصولی با کیفیت، بهداشتی و سالم سر سفره مردم حاضر شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر دامپزشکی مغفول بماند قطعاً فاجعه انسانی رخ خواهد داد پس تلاش کنید نظارت هایتان چه در بعد بهداشتی و چه در بعد شرعی کنترل شده و همراه با دقت کافی باشد.

آیت اله حسینی تمکین به قانون و قانون گرایی را وظیفه احاد جامعه دانست و گفت: قانون گرایی تنها راه برگشت به امنیت اجتماعی بوده و امنیت اجتماعی زمینه ساز جامعه ای پویا و سالم خواهد بود.

وی به موضوع تمکین به قانون از زاویه حوادث اخیر در کشور اشاره کردو گفت: بحث آشوب و اختشاشات ناشی از عدم گرایش عده ای فریب خورده به قانون بود که بخوبی نشان داد اگر همه تابع قانون باشیم می توانیم به معنای امنیت را در جامعه احساس کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: اشتباه و خطای یک نفر را نباید به پای همه کشور و مسئولین نوشت و در این اثنی بخوبی دیدیم که دشمنان و رسانه های خارجی چگونه فضا را غبارآلود نموده و زمینه اختشاش ، آشوب و آسیب به فضای عمومی را فراهم آوردند پس همه باید به قانون تمکین کنیم و بصیرت دینی و عمومی خود را ارتقاء بخشیم.

آیت اله حسینی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مدیرکل و کارمنان خدوم این سازمان به موضوع کشتارهای غیرمجاز بعنوان یک معضل قدیمی در استان اشاره کردو گفت: هر آنچه قانون مقرر کرده است پایبند و استوار باشید و ضمن مدد گرفتن از توان سایر دستگاه های اجرایی ، از ظرفیت نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در این زمینه استفاده نمائید.

در پایان این مراسم، کارکنان دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج عکسی به یادگار گرفتند.












نظر شما
ادامه