کد خبر: ۷۱۴۰۶

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تیران و کرون جزئیات عملیات شناسایی تا پاکسازی یک کانون بیماری کشنده هاری در حیات وحش این شهرستان توسط سربازان به نام عرصه بهداشت و سلامت جامعه از حضور به موقع اکیپ واکنش سریع، آموزش، واکسیناسیون 220 قلاده سگ صاحبدار و... ظرف 48 ساعت را تشریح نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون، «دکتر میثم استکی» در تشریح جزئیات این خبر گفت: صبح روز جمعه مورخ 11 شهریور 1401 با گزارش حمله یک قلاده گرگ به اهالی یکی از روستاهای شهرستان، اکیپ واکنش سریع شبکه دامپزشکی با مراجعه به محل وقوع حادثه ضمن ثبت و ضبط وقایع صورت گرفته، نمونه برداری از مغز حیوان مشکوک به هاری با رعایت کلیه نکات حفاظتی، انجام پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به معدوم سازی لاشه حیوان مشکوک به هاری و ضدعفونی محل نمونه برداری و خطر وجود ویروس هاری، بیان داشت؛ نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از این بیماری توسط کارشناسان حاضر در محل به اهالی گوشزد شد و به آنها در مورد واکسیناسیون سریع سگ های گله یا نگهبان روستا علیه بیماری هاری تذکرات لازم داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با بیان این موضوع که بعد از نمونه برداری جلسه ای در خصوص هماهنگی نیروهای شبکه جهت اقدام سریع در شعاع عملیاتی کانون بیماری در عصر روز جمعه برگزار شد، تصریح کرد؛ سرعت اقدامات انجام گرفته در زمان بروز چنین بیماری های کشنده ای بسیار اهمیت دارد، که در ایجاد آرامش در بین مردم و کاهش بروز مخاطرات بعد پراهمیت است.

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به تقسیم وظایفی که در روز جمعه بین همکاران و با هماهنگی که با دهیاری و شورای روستاها صورت پذیرفته بود، تشریح کرد؛ با مشخص کردن روستا و مراکز پرورش که در شعاع عملیاتی کانون هاری بودند، ظرف 48 ساعت بصورت شبانه روزی علاوه بر بازرسی این محل و آموزش چهره به چهره و برگزاری 6 کلاس آموزشی، تعداد 220 قلاده سگ صاحبدار در شعاع 3 کیلومتری کانون بیماری، علیه هاری واکسینه شدند، که سگ های گله هایی که در این محدوده تردد می کردند، نیز در این طرح قرار گرفتند.

دکتر استکی سرعت عمل، تعهد، تخصص و کار مضاعف را جزو شاخص های مهم نیروهای مجموعه دامپزشکی کشور عنوان نمود و  به نمایندگی از کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: خدمت در عرصه بهداشت و سلامت جامعه به عنوان عضو کوچکی از خانواده دامپزشکی کشور علیرغم سختی کار و وجود خطرات مختلف نظیر ابتلا به بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان و ...  برایمان افتخاری ارزشمند است.


نظر شما
ادامه