کد خبر: ۷۱۳۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: نگهداری سگ در منزل خطر افزایش هر گونه بیماری را افزایش می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان به اینکه نگهداری سگ درخانه‌ها افزایش یافته است گفت: اگر موارد بهداشتی رعایت نشود احتمال انتقال هرگونه بیماری از سگ به انسان وجود دارد.

محمودرضا رسولی با اشاره به اینکه یک نوع انگل از سگ به انسان قابل انتقال است، گفت: این کرم بالغ در روده سگ زندگی می‌کند و تخم‌هایی که رها می‌کند از طریق مدفوع دفع و به انسان منتقل می‌شود.

او در ادامه گفت: این انگل از طریق دهان و توسط دست آلوده به انسان منتقل می‌شود و ایجاد بیماری می‌کند و در صورتی که تخم این انگل به دست انسان بچسبد و وارد روده شود، از طریق جریان خون وارد ارگان‌های مختلف بدن می‌شود.

رسولی گفت: وقتی تخم‌های انگلی وارد جریان خون شود سبب ایجاد کیست‌های متعدد در نقاط مختلف بدن مانند ریه، مغز، کبد  می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه ورود هر حیوان خانگی به زندگی انسان، باید همراه با پیوست فرهنگی و بهداشتی باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در همدان نگهداری حیوانات خانگی به‌وفور دیده می‌شود باید موارد بهداشتی و ایمنی آن هم مورد توجه قرار گیرد.

او  با بیان اینکه نگهداری حیواناتی مانند سگ، مخاطراتی به‌همراه دارد گفت: بیماری هاری و گزش از مواردی است که در طول سال با آن مواجه هستیم.

رسولی با اشاره به اینکه گزش حیوانات صاحب‌دار بیشتر است، گفت: درباره حیوانات صاحب‌دار، مردم ایمنی خاطر بیشتری دارند و این نکته باعث نزدیکتر شدن آن‌ها به حیوانات و گزش می‌شود.

او با بیان اینکه واکسیناسیون هاری برای سگ‌های گله و نگهبان به صورت رایگان انجام می‌شودگفت: اما واکسیناسیون سگ‌های خانگی با دریافت هزینه انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون‌هایی که در سیستم بهداشتی انجام می‌شود سبب صرفه‌جویی در بخش درمان است، عنوان کرد: هزینه درمان بیماران مبتلا به هاری بیش از ۱۰ میلیون تومان است.

رسولی با تأکید بر اینکه هاری یک بیماری کشنده و خطرناک است، گفت: خطر ابتلا به این بیماری برای همه افراد وجود دارد، اما شیوع آن در کودکان بیشتر است.

او با بیان اینکه معمولاً کودکان به‌علت کنجکاوی و بازی با حیوانات، به آن‌ها نزدیک می‌شوندگفت: میزان ابتلا به هاری در فصل تعطیلی مدارس بیشتر از ایام مدرسه است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در توصیه به مردم برای کاهش مخاطرات ناشی از سگ و حیوانات خانگی گفت: باید حتماً حفاظت فردی رعایت شود، حیوانات زیر نظر دامپزشکی باشند و فاصله ایمنی بین حیوان و انسان رعایت شود.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
0
3
آفرین، جامعه انسانی نیازمند قوانین انسانی است نه قوانین ایدئولوژیک. داشتن سگ جرم نیست زیرا مخلوق خداست ولی هر کسی خواست نگه داره قانون بگذارید که مثلأ باید حتمأ واکسینه باشه، یا حتمأ در خیابان قلاده داشته باشد، یا برگ معاینه سالیانه سلامت از دامپزشک داشته باشد، یا هر کسی در خیابان مدفوع سگ را رها کرد مورد پیگرد قرار می‌گیرد. نه اینکه مثل بعضی‌ها در مقاله‌های قبل می‌گفتن تمهیداتی داده شود که پت‌شاپها و کلینیک‌های دام کوچک بسته شوند با خارج شهر کوچ‌کنند بدون هیچ دلیلی. باز می‌گوید “ جامعه انسانی نیازمند قوانین انسانی است” و جای قوانین ایدئولوژیک در اذهان مردم، و عبادتگاههای مردم مثل مسجد، کلیسا، کنیسه، معبد، خانقاه و غیره است.
...................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
دین و احکام آن باید در سراسر زندگی بشر جاری و ساری باشد نه فقط در پستوی اذهان و صرف عبادات! که اگر اینطور بود نه نیازی به تشکیل حکومت اسلامی(معصومین) داشت و نه دیگر کاربردی داشت!
البته بنده با این موضوع مشکلی ندارم.اما اینکه بخاطر مسائل پوچ بخواهید توجیهات غلط و بی پایه و اساسی را مطرح کنید و به دین و اعتقادات توهین کنید این نشانه حماقت و بی سوادی شماست!
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
جناب ناشناس ۱۲:۲۶،
جناب دکتر سید شهرام میرزمانی ۱۲:۲۶، بنده به هیچ کس و عقیده‌ای توهین نکردم. گفتم جای ایدئولوژی در اذهان مردم و در عبادتگاههای مردم است. ولی جامعه محل زندگی انسانهاست و قوانین انسانی می‌طلبد. کجای این مسائل پوچ است؟ پوچ می‌دانی چیست؟ به زور القا کردن چیزی که بقیه دوست ندارند. خوب شما دوست داری زندگیت آن مدلی باشه بسم الله. من هم حتی در خانه جلوی خانواده خودم هم حجاب دارم و نماز و روزه‌ام هم کامل ‌است و ۱۰ روز عاشورا هم سینه می‌زدم. خوب‌ که چی؟ شما از من می‌خواهید به زور چوب و چماق عقاید شخصیم را به بقیه تحمیل کنم؟ این کار درستیه؟ انسانیت و اخلاق چی میشه؟ جای آنها کجاست؟ اگر خداوند قادر مطلق است و آگاه بر همه چیز است، پس حتمأ خودش بندگانش را رنگارنگ و با عقیده‌های مختلف آفریده و ما که هستیم که در کار او دخالت کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
1
0
جناب ناشناس 19:53
شما ظاهرا در مورد کارکرد دین کاملا بی اطلاعید!
دین دستورالعمل و بروشور زندگی درست و مطابق فطرت انسانی و مورد تأئید خداوند متعال است که شارع مقدس بخاطر اینکه آفریدگار ماست و از همه نیازها و فراز و فرود های ما مطلع است برای اینکه درست و صحیح و انسانی زندگی بکنیم و زمینه کمال و پیشرفت ما بشود، آن را وضع کرده و الا اگه هر کس میخواست خودش عمل کنه چه نیازی به دین و این همه پیامبر بود که خدا فرستاده!
پس بنابراین دین و دستورات آن اصل و چارچوب زندگی ما در دنیا و آخرته نه عکسی که اونو قاب بکنیم و بگذاریم در پستوی ذهنمون!
هر انسانی هر طور بخواهد می تواند زندگی بکند و خداوند او را مختار آفریده اما خداوند متعال زندگی درست و سعادتمند بشر را در قالب دین معرفی و تعریف کرده و انسان دین دار و مسلمان اگر بدنبال رستگاری و کمال است ملزم به رعایت و اطاعت از دستورات الهی است.
باعث تعجبه که شما دین را از زندگی جدا می کنید و می دانید!!!!!! در حالی زندگی بدون دین جز بیراهه و گمراهی چیزی عاید شما نخواهد کرد!
برادر گرامی! دین و دستورات آن عقاید فردی و شخصی نیست که از جیب دراورده باشیم که بخواهیم به زور چماغ به دیگران تحمیل کنیم!
تکرار میکنم دین دستور خداوند است نه بنده و جنابعالی!!!!!!!!! حالا شما جور دیگه میخوای رفتار کنی به خود شما مربوطه، بنابراین بدون اطلاع و آگاهی در مورد دین و اعتقادات صحبت نکنید!
البته بدانید منبع دین کلام خدا و معصومین علیهم السلام هستن نه حکومت و هر ننه قمری دیگر!
در ضمن بنده جناب دکتر سید شهرام میرزمانی نیستم.
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
2
.................
همدان پایتخت بروسلوز جهان و اخیرا پایتخت بیماری آنگارا در ایرانه
اگه وقت کردی کمی هم وظایف اصلیتو انجام بده
نظر شما
ادامه