کد خبر: ۷۱۳۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر:‌ سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: به جهت حفظ بهداشت عمومی و سلامت زائران در دهه آخرصفر تمام هتل ها ملزم به استفاده از گوشت سفید و قرمز هویت دار هستند و تمام فرآورده های خام دامی تازه و منجمد مورد استفاده آنها باید دارای برچسب مورد تایید دامپزشکی باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، نشست تخصصی با جامعه حرفه ای هتل داران خراسان رضوی با محوریت تکریم زائرین علی بن موسی الرضا و ارائه خدمات بهتر در دهه آخر ماه صفر در محل این شبکه برگزار شد.

در این نشست ابتدا «مرجان شاه ولایتی» مدیر جامعه هتل داران گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات جلسه قبلی و اطلاع رسانی های که در زمینه مکاتبات و بخشنامه های دامپزشکی به اطلاع اعضاء ارائه نمودند.

در ادامه این جلسه، «محمود مادرشاهیان» رئیس جامعه هتل داران ضمن ارائه نقاط ضعف و قوت در بازدید بازرسان ویژه جامعه هتل داران و بازرسی رئیس جامعه از هتل ها با اولویت نحوه تهیه فرآورده های خام دامی آمادگی خود را جهت همکاری و آموزش مدیران و سرآشپزان هتل ها اعلام نمود و تلاش مجموعه هتل داران را بر رعایت ضوابط بهداشتی در خصوص گوشت و تخم مرغ مصرفی از طرف دامپزشکی لازم دانست.

در ادامه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد نیز ضمن تشکر از همکاریهای خوب جامعه هتل داران با دامپزشکی بیان نمود: شهرستان مشهد به عنوان دومین کلانشهر نیمی از ظرفیت هتل های کشور راداراست و با توجه به نزدیک شدن به دهه آخر صفر و ورود حجم زیاد زائران حضرت ثامن الحجج(ع) در مسیرهای منتهی به حرم مطهر ایستگاه ههای ثابت و سیار مستقر شده و تشدید نظارت ها واهمیت حفظ سلامت میهمانان و زائران گرامی در دستور کار شبکه دامپزشکی همگام با فرمانداری و دستگاههای بین بخشی است .

«دکتر محمد سیاح» تاکید کرد : ضمن رعایت تکریم ویژه زوار در این ایام بجهت حفظ بهداشت عمومی و سلامت زائران و مصرف کنندگان کلیه هتل ها ملزم به استفاده از گوشت سفید و قرمز هویت دار هستند و تمام فرآورده های خام دامی تازه و منجمد دارای برچسب مورد تایید دامپزشکی باشد .

سیاح خاطر نشان کرد : تمامی واحدها موظف به اخذ کد یکتای کشاورزی از طریق مراجعه به شبکه دامپزشکی مشهد با ارائه معرفی نامه می باشند.

سرپرست شبکه پیشنهاد داد: بجهت کاهش ضایعات و اتلاف فرآورده ها و عدم آشنایی پرسنل می توانند با مسئولیت واحد از توان همکاران بخش خصوصی دامپزشکی استفاده کنند و قطعا مزایای مادی و معنوی این اقدام بیشتر از هزینه هایی است که ناخواسته دچار آن می شوند زیرا حدود ۲۵ درصد از فرآورده های خام دامی (انواع گوشت، قرمز و سفید) تولیدی شهرستان در این مراکز رفاهی (هتل ها، رستوران ها) مصرف می گردد و کنترل کیفیت آن نیاز به افراد متبحر دارد.

وی در ادامه افزود: این شهرستان دارای ۲۲۳ هتل می باشد که تعداد ۱۸۳ واحد آنها در منطقه ثامن (مناطق اطراف حرم مطهر) می باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
3
8
چقدر اصرار بر این داریم که هیچ چیز جای خودش نباشد. برای واردات گوشت ناظر شرعی می‌گذاریم ولی برای گوشت مصرفی زائران، دامپزشک استخدام می‌کنیم. عجیبه والا مگه کوشت مصرفی خال‌ها از کجا می‌آید؟ وقتی چرخه کشتارگاه و واردات ناظر دامپزشک داشته باشد تا بازرسی بهداشتی شود دیگر ……
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
4
شما شایسته است تکلیف مسول فنی فروشگاهی هاتون را روشن کنید که ۵ ساله هنوز قرارداد ندارند و ماده قانونی حمایتی مسول فنی فروشگاهی و بازار روز ها ندارند هتل بماند برای بعد
نظر شما
ادامه