کد خبر: ۷۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در همایش دامپزشکی و ذبح شرعی تبریز گفت: چهارصد روحانی ناظر در 610 کشتارگاه کشور فعالیت دارند.
حجت الاسلام محمدباقر لیاقتی اظهار داشت: هم اکنون در بسیاری از کشتارگاه های دام و طیور سراسر کشور ذبح با توجه به اصول و موازین دین مبین اسلامی صورت می گیرد.


وی با بیان این که از سال 87 نظارت شرعی بر ذبح دام و طیور در کشتارگاه ها به شکل قانون در آمده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون چهارصد روحانی ناظر در 610 کشتارگاه کشور فعالیت دارند که در تلاش هستیم تا تمام کشتارگاه های سنتی و صنعتی موجود در کشور از حضور ناظر شرعی بهره مند شوند.
سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که در خصوص استقرار ناظر شرعی در کشتارگاه ها با کمبود اعتبار مواجه هستیم، یادآور شد: نهصد مرکز تولید مواد پروتئینی در کشور وجود دارد که براساس قانون باید دارای ناظر شرعی باشند، ولی این مسأله هنوز تحقق نیافته است.
حجت اسلام لیاقتی با تاکید بر حساسیت وظیفه ناظران شرعی در کشتارگاه ها و مراکز تولید فرآورده های پروتئینی تصریح کرد: براساس تعالیم دین اسلام، غذا تاثیر فراوانی در جسم و روح انسان گذاشته و استفاده از غذاهای حرام حتی فهم و شعور انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با تأکید بر نظارت دقیق به واردات محصولات غذایی و گوشتی از سایر کشورها گفت: باید توجه داشت که اگر حیوان حلال نیز به شکل شرعی ذبح نشده و شرایطی از جمله ذبح رو به قبله یا گفتن بسم الله رعایت نشود، گوشت آن حرام می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
0
ظاهرا وضعیت استخدام طلبه ها در حوزه دامپزشکی بهتر از خود دامپزشکان است
نظر شما
ادامه