کد خبر: ۷۱۱۹۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

حکیم مهر: عضو هیأت علمی دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان علت روی آوردن مردم برای نگهداری حیوانات خانگی را به جز تغییر در سبک زندگی، فرار از تنهایی دانست و با اشاره به مشکلات نگهداری حیوانات خانگی، احساس خوشحالی از این سبک زندگی را تصنعی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صاحب نیوز، «دکتر منیژه یوحنایی» افزود: به صورت فطری همه انسان‌ها علاقه دارند یک خانواده با همسر و فرزند داشته باشند. علت این که می‌‌بینید در جوامع دیگر خیلی حیوانات خانگی را نگهداری می‌کنند تنها بودن مردم این جوامع است. در خود ایران هم علی رغم همه تبلیغاتی که با رسانه‌های بیگانه انجام می‌شود برای اینکه حیوانات خانگی خوب هستند و باید نگهداری بشوند و غیره، اما من مطمئنم کسانی که حیوان دارند هم، زیاد راضی به این کار نیستند ولی از تنهایی و بی کسی این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: مثلاً شما نگاه کنید در جمعیت سلبریتی‌ها که در این مسئله خیلی تبلیغ می‌‌کنند و اثرگذار هم هستند اکثرشان مجردند و من تا به حال ندیدم سلبریتی خانواده داشته باشد و در عین حال حیوان هم نگهداری کند، چون نگهداری حیوان اصولاً کار خیلی سختی است و این افراد وقتی می‌خواهند به مسافرت یا جایی بروند امکان بردن حیوان را ندارند و مجبور هستند به افراد دیگری برای نگهداری حیوان رو بزنند و هر کسی هم حاضر نیست زیر بار این موضوع برود چرا که این موضوع با فرهنگ نظافت ما ایرانی‌‌ها همخوان نیست و حتی افرادی هم که مقید به مسائل مذهبی نیستند می‌بینید که جنبه‌های پاک و نجس مذهبی را رعایت می‌کنند، هرچند ممکن است به ظاهر به این دلایل اشاره نکنند.

یوحنایی خاطرنشان کرد: حداقل من این را در جامعه خودمان می‌بینم که خیلی از افرادی که مقید به مسائل دینی نیستند این تشخیص را می‌دهند که مسائل بهداشتی اسلام واقعاً در سطح عالی است و آن را رعایت می‌‌کنند و تنها انگیزه روی آوردن به حیوانات را صرفاً به خاطر تغییر سبک زندگی می‌دانم.

وی افزود: فردی که در طول زندگی خود به دنبال یک سری آرزو و اهداف رفته و هم اکنون به سنی رسیده که ازدواج برایش مشکل است و تنها می‌ماند، برای رفع این تنهایی رو می‌آورد به سمت یک همدمی همچون این حیوانات و این طور وانمود می‌کند که من خیلی خوشحال و راضی‌ام و از حیوانات تعریف می‌کند ولی نه این حرف‌ها را باید باور کرد و نه این احساسات را. این‌ها انسان‌های بیچاره، افسرده و تنهایی هستند که به جایی در زندگی رسیده‌اند که مجبورند تظاهر کنند به این مسئله و همه این افراد آرزو دارند که به جای داشتن این حیوان در کنارشان یک انسان داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر، دکتر منیژه یوحنایی دارای کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای آموزش زبان انگلیسی از انگلستان بوده و از بنیان گذاران بسیج اساتید می باشد.


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
5
5
این استاد به دلایل زیر مطمئنا تا ساعاتی دیگر آماج حملات ددمنشانه مخاطبان قرار میگیرد:
۱. ظاهر ایرانی اسلامی
۲. توهین بیرحمانه به سلبریتی ها!
۳. بسیج اساتید
یقین بدانید کمتر کسی با محتوای حرفش کار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
با اینکه بسیج اساتید راه انداخته کار ندارم این موضوع برام اهمیتی نداره، در مورد سلبریتی هام هیچ نظری ندارم چون نمی شناسم اکثرشونو، ظاهر ایرانی اسلامی هم نمی دونم چه صیغه اییه چون ظاهر و پوشش ایشون از اندونزی تا کرانه باختری سرزمین های اشغالی و شمال آفریقا و غرب آفریقا و جاهای دیگه حتی آمریکای لاتین توی خیلی از زن ها دیده میشه و ربطی به ایرانی اسلامی نداره. اما سوالم اینه که آخه رشته زبان چه ربطی به روانشناسی داره که بیای نظر بدی در مورد علل انتخاب حیوون خانگی توی افراد؟ رشته زبان چه ربطی به دامپزشکی داره؟ آخه رشته زبان اصلا بنیان و مبنای علمیش چیه که در مورد این رشته های تخصصی و گردن کلفت نظر بده؟ ادبیات انگلیسی که فکر کنم آثار نویسندگان بزرگ انگلیسی زبان رو می خونن، آموزش زبانم که احتمالا باید انگلیسیشون خوب بشه و یاد بگیرن که به دانش آموزا زبان یاد بدن! الان دقیقا روانشناسی و دامپزشکی کجای این قضیه قرار داره؟ نکنه فکر کردن چون انگلیسی بلدن و میشن مدرس زبان توی رشته های دیگه ام تخصص دارن! حتی اگرم حرفش درست باشه بازم صلاحیت اظهار نظر نداره، هرکس توی رشته خودش نظر بده بهتره، ایشونم بهتره که همون زبان به دانش آموزا یاد بدن.
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
بنده نه سگ دارم و نه خوشم میاد ولی حالا من از شما سوال می‌پرسم، مگر شادی فقط بچه به دنیا آوردن است؟ مگه خانواده فقط شوهرداری و بچه‌داری است؟ ربطی به هیچ کس نداره که یک شخص چه جوری دوست داره زندگی کنه یا دوست داره چه رنگ لباسی بپوشه یا چه دوست و هم‌خانه‌ای داشته باشد؟ مگه کسی به شما میگه به زور سگ نگه کن یا حتی نکن؟ مگه کسی به شما میگه چندتا بچه داشته باش یا کی مهمان خانه‌ات باشه؟ شما همانطور که باب میل دارید زندگی می‌کنید، پس شما هم باید به نظر هموطنت احترام بگذاری و بگذاری زندگی شخصی خودش را کند. اگر به بدیهی‌ات زندگی یک شخص حمله نکنی، ضد حمله هم نمی‌بینی. چکار داری طرف می‌خواهد با سگ همخانه باشه؟ مگه به زور به شما میگه سگ بازی کن؟ اگر یک سگ دلخوشی یک انسان است شما به چه حقی به خود اجازه تجاوز به حقوق آن فرد را می‌دهید و بعد می‌فرمایید آماج حملات ددمنشانه قرار می‌گیرد؟ کسی که نظر در مورد زندگی شخصی مردم میده باید انتظار جواب هم داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
دوست عزیز ۰۰:۴۷ !
قبول کنید درسته طرف سگ را میاره تو خونه خودش و به بقیه ربطی نداره، اما اول اول اولش صدای کریه این حیوان مال طبیعته، سر گله و نگهبانی نه توی خونه، برای همسایه ها آزاردهنده است
بحث بیماریهاش هم که بماند شما از من استاد تر هستید
آلودگیهاش با صاحبش تو جامعه تو تاکسی و مترو و ..... پخش میشه
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
ناشناس ۶:۳۹،
خوب برای شما شاید این مسائل منطقی باشه که مثلأ سگ کثیفه یا نجس‌العین است و غیره، خوب چاره‌اش راحته، سگ نگه ندار و شروع به فرزندآوری کنید سالی یکی تا تنها نباشید. چون این مدلی دوست دارید خیلی هم خوبه و قول می‌دهم که کسی هم به شما گیر نمی‌ده که جرا سگ ندارید یا فرزندآوری می‌کنید. ولی چرا فکر‌می‌کنید بقیه باید به زور مثل شما فکر کنند؟ طرف دوست داره سگ داشته باشه، خوب که چی؟ زندگی خودت را بکن و سعی نکن در شخصی ترین مسائل مردم سرک بکشی. چه حسی بهت دست میده یکی به زور بهت بگه باید سگ نکه داری؟ چه حسی بهت دست میده یکی به زور مجبورت کنه که فرزند بیاوری یا حتی نیاوری؟ بشین سرت تو کار خودت باشه و زیاد به این فکر نکن که بقیه چه جوری می‌خواهند زندگی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
3
7
کاش سرتون توی زندگی خودت بود خانم دکتر و تا حالا یاد گرفته بودی به جای بقیه حرف نزنی. ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
6
5
صحبت های خانم دکتر کاملا درست و منطقی است؛
نمیدونم چرا حکیم مهر با یک تیتر خاص و کمی جنجالی سعی در تحریک خوانندگان دارد؟!!!؟؟!؟!؟!
پاسخ ها
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
شما چه نسبتی با این خانم دارید؟؟
اصلا شما فرق دوغ و دوشاب رو می دونی ..................
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
1
3
حکیم مهر اجازه بدین ماهم درباره این افراد نظر بدیم که بشین ه تو خونه اش فرزند آوری کنه..چرا باید با افکار قدیمی به نسلی جدید بخواد حتی یک کلمه یاد بده ...............
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
1
3
...........................
وقتی میگن توی این مملکت هیچ کس سر جای خودش نیست راست گفتن .
یداله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
خانم یوحنایی استادارزشی دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان درسال ۶۸ لغایت ۷۰ استاد بنده بوده
یداله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
0
0
اگرچه با من خوب نبود ولی استادمحجبه وباوقاری بودمن سال۱۳۶۸ زبان ۱ را با ایشان داشتم
نظر شما
ادامه