کد خبر: ۷۱۰۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از موافقت ریاست سازمان دامپزشکی کشور در مورد مرجع شدن آزمایشگاه مرکزی تخصصی شرق کشور در خصوص بیماری‌های شتر خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۲ درصدی، در صورت تامین اعتبار در ۲۲ بهمن امسال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار کرد: دو پروژه ساخت و افتتاح انبار مدیریت بحران با اعتبار چهار میلیارد ریا، افتتاح باشگاه ورزشی ویژه کارکنان دامپزشکی استان با اعتبار یک میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان ۱۱ شبکه دامپزشکی و ۹ پست دامپزشکی آماده خدمت رسانی به تولیدکنندگان و بهره برداران هستند، افزود: ۱۶۲ نفر در مجموعه دولتی دامپزشکی استان مشغول به خدمت رسانی به ذینفعان در عرصه تولید استان هستند.

اصغرزاده با بیان اینکه کشتارگاه تخصصی شترمرغ در استان که برای ۱۵ نفر اشتغالزایی صورت گرفته نیز به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: دامپزشکی یک دستگاه سلامت محور است که  فعالیت‌های دامپزشکی  با دو رویکرد ارتقاء سطح بهداشت عمومی که ماحصل آن کاهش بروز بیمارهای مشترک و سلامت فرآورده‌های خام دامی با منشاءحیوانی  و همچنین صیانت از سرمایه دام و طیور که نتیجه آن پایداری تولید، کاهش خسارات اقتصادی، بازده بیشتر در حوزه دام و طیور و امنیت اقتصادی برای تولیدکنندگان و اشتغال پایدار می‌شود، است.

وی افزود: عملیات فنی حوزه دامپزشکی نقش بسیار مهمی در اقتصاد پایدار استان و ایجاد ارزش افزوده در منطقه خواهد داشت که این مهم باید در اعتبارات این اداره کل مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم اقتصاد در روستاها را  متحول کنیم.

اصغرزاده تصریح کرد: حمل هر گونه فراورده دام و طیور و فرآورده‌های خام دامی به جهت جلوگیری از انتقال و گسترش بیمارهای دامی مستلزم اخذ گواهی حمل بهداشتی است؛ در همین راستا اقداماتی از جمله صدور مجوز حمل ۲۴۳ هزار و ۱۴۰ راس گوسفند و بز،  ۶۳۸۱ راس گاو، ۱۹۴۲۲ قطعه  بوقلمون و ۲۸ هزار تن شیر خام، ۴۸۸۰ نفر شتر و ۶۶۵۹ قطعه شترمرغ  در این مدت یک  ساله انجام شده است.   

وی بیان کرد: در حوزه طیور نظارت بر جوجه ریزی ۳۳ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۸  قطعه و همچنین نظارت بر واکسیناسیون توسط بخش خصوصی با مصرف نزدیک به ۱۶۴ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۲۷ دز واکسن و انجام دو مرحله واکسیناسیون طیور بومی با واکسن نیوکاسل آشامیدنی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: پایش مرتب واحدهای پرورش طیور نیز انجام می‌گیرد؛ ورود و خروج هر گونه طیور به واحدهای پرورشی با مجوز وتحت نظارت این شبکه بوده و همچنین پایش باقیمانده آنتی بیوتیک در واحدهای پرورش مرغ بدون انتی بیوتیک و همچنین به صورت برنامه ریزی شده در سایر واحدها پایش باقیمانده انتی بیوتیک در طیور گوشتی و پایش بیماری آنفولانزا و نیوکاسل  نیز در سرلوحه کاری  اداره کل بوده  و نظارت و پایش استخرهای پرورش ماهی نیز انجام می‌گیرد.

اصغرزاده ادامه داد: درحوزه بهداشت و بیماری‌های دامی واکسیناسیون یک میلیون و ۷۰ هزار و ۴۹۳ راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، واکسیناسیون ۴۵۸۲۶ راس گاو و گوساله و  ۱۴۶۸۶۸۷ گوسفند علیه بیماری تب برفکی  و همچنین واکسیناسیون ۱۷۹۸۷۴۱ راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک  و ۹۲۶۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری از ابتدای دولت سیزدهم  واکسیناسیون انجام شده است.

افتتاح کشتارگاه صنعتی در خراسان جنوبی

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از  دام به انسان ۱۸۰۵۳ گاو و گوساله، ۲۴۵۳۴۶ گوسفند و بز علیه بیماری تب مالت واکسینه شده و عملیات تست سل وبروسلوز در جمعیت گاوی به تعداد ۱۲۹۰۲ راس انجام شده و در کنار فعالیت‌های بخش دولتی بخش خصوصی دامپزشکی نیز نزدیک ۹۵۳۵۹۸ راس گوسفند و بز را علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از ابتدای دولت سیزدهم  نزدیک ۳۴۹۸۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کامیون‌های حمل فرآورده‌های خام دامی و نظارت و بازرسی بهداشتی و شرعی  بر ذبح ۸۲۹۱۳ گوسفند و بز، ۶۸۱۱  گاو و گوساله،  ۹۰۵ نفر شتر و ۱۵۵۰ قطعه شتر مرغ که در  کشتارگاه کشتار شده، انجام شده است.

اصغرزاده ادامه داد: در حوزه دارو درمان نیز استان خراسان جنوبی دارای ۳۱  واحد داروخانه ۲۷ مرکز واکسیناسیون و کلینیک دامپزشکی است که به صورت شبانه روزی به بهره برداران خدماتی از جمله درمان دام و طیور و واکسیناسیون انجام می‌گیرد و از ابتدای  دولت سیزدهم با مراجعه ۳۹۹۸۲ بهره بردار   به ۱۰۳۴۵۲ راس گوسفند، بز، گاو و گوساله و ۱۲۵ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۵۶۶  قطعه طیور توسط این مراکز خدمات درمانی داده شده است.

وی بیان کرد: درحوزه قرنطینه و امنیت زیستی نیز در یک ساله گذشته در مورد ۱۲۶۶۰۰ کیلو گرم تخم مرغ خوراکی، ۶۳۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۳۵۳۶۸۶ کیلو گرم موی بز و ۴۳۵۴۴ کیلوگرم پشم گوسفندی و ۶۰ هزار قطعه پولت تخمگذار و ۲۶ هزار کیلو گرم پودر گوشت انجام شده که در مجموع   ۹۹۱۲۳۴ ارزآوری دربرداشته است.

اصغرزاده با اشاره به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه دامپزشکی، افزود: افتتاح کشتارگاه صنعتی تیپ دو با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی که برای ۱۹۴ نفر اشغال زایی ایجاد کرد و راه اندازی تشخیص بیماری آنگارا در بخش مولکولی آزمایشگاه مرکزی از دیگر اقدامات است.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
0
فارم های شترمرغ استان که در حال تعطیلی هستند. محصولات شترمرغ هم در این استان متقاضی نداره و عملا باید به خارج استان ارسال بشه و با قیمت پایین از دست بره. بسیاری از مرغداری ها هم یا تعطیل شدن، یا از خارج استان و از مراکز اصلی واکسن و دارو تهیه میکنن، یا هم از مراکز خاص داخل استان با تخفیفات ناب جهت ضربه به همکاران دیگر. قبل از هرچیز اصلاح وضعیت و پاکسازی استان واجبه و بس.
دامپزشک سازمان دامپزشکی کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
1
1
واقعا هزینه های غیر منطقی و حیف و میل بیت المال است لطفا بگویید مگر شتر جه بیماری های اختصاصی دارد تا ما نیاز داشته باشیم تا ازمایشگاه تخصصی برای ان احداث نماییم
مگر ازمایشگاه استان خراسان رضوی نمی تواند این ازمایشات انجام دهد ، پس این همه هزینه و سالها زحمت در گلمکان خراسان رضوی قراره چه کاری انجام دهد .
بنده با سابقه فعالیت بیش از سه دهه در زمینه بیماری های شتر خدمتتان عرض می نمایم آنچه که شتر در کشور که جمعیت ۱۵۰ هزار نفری دارد نیاز دارد ، سیستم مراقبت بیماری ها است و ازمایشگاه تخصصی نیازی ندارد
لطفا سازمان های نظارتی بررسی نمایند تا از حیف و میل سرمایه های کشور جلوگیری گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
عرض کنم یکی از جنبه های حیف و میل بیت المال همین مصاحبه های مقامات اون استان درخصوص این آزمایشگاه هستش!
هزینه و وقتی که از مسئول و نشر و مطالعه و... بر جامعه هدف تحمیل میشه!
۱۰ سال است از مدیر کل و معاونین و برنامه و بودجه و.... در خصوص این آزمایشگاه اظهار نظر و گلایه از عدم تامین اعتبار و.... تا وعده راه اندازی در هفته دولت یا دهه فجر و.... انواع مصاحبه داشته اند
اما بعد:
منظور آزمایشگاه تخصصی بیماریهای شتر نیست احتمالا آزمایشگاه در حد مرکز تخصصی تشخیص مشهد خواهد بود که بیماریهای شتر را هم بررسی خواهد کرد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
0
در موردازمایشگاه که حتی یک تست سااااااااااااده اون رو هم ‌بلدددددددد نیستید انجام بدید نظر پراکنی نکنید !!!!! این حجم از ادعای ........ دیگه نوبره در این سازمان ! آخه شماهارو چه به آزمایشگاه ؟! به چالش علم آزمایشگاه دعوتتون میکنم حضرات .............
نظر شما
ادامه