کد خبر: ۷۱۰۷۷

حکیم مهر: دانشمندان بر این باورند که حشرات را می‌توان با طعم‌هایی شبیه گوشت ارائه کرد و از آنها به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای گوشت سنتی استفاده کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری آنلاین، کرم آرد، شکل لاروی سوسک کرم آرد، توسط محققانی با شکر پخته شد که نتیجه آن طعم‌دهنده‌ای شبیه گوشت است که می‌تواند روزی در غذا به عنوان منبع پروتئین استفاده شود.

در حالی که کرم‌های خوراکی تاکنون بیشتر به‌عنوان تنقلات برای حیوانات خانگی یا طعمه در حین ماهیگیری استفاده می‌شده‌اند، اما اکنون دانشمندان تصور می‌کنند که آنها به‌عنوان یک منبع غذایی برای انسان‌ها می‌توانند به دریافت طعم‌های قابل تشخیص گوشت بدون تأثیرات مضر بر آب و هوا کمک کنند.

«این هی چو»، محقق دانشگاه وونکوانگ در کره جنوبی می‌گوید: «حشرات یک منبع غذایی مغذی و سالم با مقادیر زیادی اسیدهای چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین با کیفیت بالا مانند گوشت هستند.»

بسیاری از مردم به طور جدی پروتئین حیوانی را در رژیم غذایی ما دوست داشته و به آن نیاز دارند. با این حال، دامداری سنتی نسبت به خودروها، گازهای گلخانه‌ای بیشتری تولید می‌کند. از سوی دیگر، پرورش حشرات در مقایسه با دامداری سنتی تنها به کسری از زمین، آب و خوراک نیاز دارد.

چو گفت که حشرات خوراکی، مانند کرم‌های خوراکی و جیرجیرک، «ابرغذایی‌هایی» هستند که مدت‌ها توسط جوامع آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با این حال، مردم در اروپا و آمریکای شمالی به‌رغم تلاش‌های اخیر چندین رستوران و سوپرمارکت برای ارائه گزینه‌های حشرات برای مصرف‌کنندگان، عموما در مورد خوردن آنها سخت‌گیرتر هستند.

مطالعه جدید، که این هفته به انجمن شیمی آمریکا ارائه خواهد شد، نشان داد که طعم‌ها زمانی آزاد می‌شوند که کرم‌های آرد با شکر گرم می‌شوند.

منبع: گاردین


نظر شما
ادامه