کد خبر: ۷۱۰۳

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از رفع نقص بسته حمایتی صنعت پرورش میگو و ابلاغ آن به این سازمان خبر داد و گفت: این بسته حمایتی مورد تایید و تصویب هیات وزیران قرار گرفته و بر این اساس 100 میلیارد تومان از بودجه امسال برای اجرای این بسته حمایتی تخصیص یافته که به زودی به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در این بسته بدهی‌های سررسید و جرایم پرورش‌دهندگان میگو در بودجه سال 90 پیش‌بینی شده است و بقیه آن قطعا در سال آینده لحاظ می‌شود.

به گفته‌ی رازقی تا زمان تصویب بسته حمایتی، سود و جرایم دیرکرد وام پرورش‌دهندگان میگو 140 میلیارد تومان بوده که 100 میلیارد تومان آن در بودجه سال 90 پیش‌بینی شده و هر میزان که باقی بماند به روز محاسبه می‌شود و در بودجه سال 91 قطعا لحاظ خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: فردا طبق جلسه‌ای با تمام زیر مجموعه‌های بخش خصوصی پرورش میگو سازوکار و نحوه پرداخت اعتبار 100میلیارد تومانی این مصوبه بررسی خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ هیئت وزیران طبق این مصوبه بانک مرکزی را موظف کرد از طریق بانکهای عامل نسبت به بخشودگی جرایم بدهی بدهکاران صنعت میگوی پرورشی شور مطابق قانون بودجه سال 1390 کل کشور اقدام و مانده بدهی ناشی از اصل تسهیلات دریافتی اعم از سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری را به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه امهال کند و پس از آن باقیمانده را مطابق بند یاد شده در پنج سال تقسیط کند.

براساس این مصوبه، سود تسهیلات بانکی (اعم از سود تا سررسید و سود پس از سررسید) اعطایی به صنعت میگوی پرورشی (شامل تکثیر و تولید بچه میگو، پرورش، ‌تولید غذا، فرآوری و صادرات میگو) از سال 1373 تا پایان سال 1389 و نیز سود یک سال دوره تنفس تا سقف یک هزار میلیارد ریال، به عنوان بدهی دولت به بانک‌های عامل محسوب می‌شود.

این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی را موظف به تقویت نظارت بر روند تولید در صنعت میگو برای تمامی مراکز تکثیر، ‌مزارع پرورشی و کارخانه‌های تولید غذای میگوی پرورشی و ارزیابی سالانه کمی و کیفی تولید نهاده‌ها، حمایت از صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری و اجرای مکانیزاسیون مزارع پرورشی میگو و تجهیز مجتمع‌های فعال به آب شیرین، ‌راه دسترسی، برق و مخابرات با همکاری وزارتخانه‌های مربوط از محل کمک‌های فنی و اعتباری براساس ظرفیتها و توانایی‌های هر واحد، و همچنین مراقبت دایمی و پیشگیری به موقع از شیوع بیماریهای میگو در کشور کرده است و هر شش ماه گزارش اقدامات انجام شده را باید به دفتر هیئت دولت ارائه کند.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه