کد خبر: ۷۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل محیط زیست اردبیل با اشاره به حضور خرس قهوه‌ای در کنار چادر کوهنوردان گفت: این حیوان برای تهیه غذا به روستا‌ها و حتی مناطق شهری نیز سرکشی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسن قاسم‌پور» اظهار داشت: با توجه به فصل گردشگری و کوهنوردی در دامنه سبلان شاهد نزدیکی خرس‌‌های قهوه‌ای همراه با توله‌هایشان به کوهنوردان هستیم که این موضوع مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه مورد خاصی از حمله خرس قهوه‌ای به کوهنوردان مشاهده نشده است، گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد اما توصیه محیط زیست به هم‌استانی‌ها رعایت موارد ایمنی در مواجهه با حیوانات وحشی است.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: با توجه به این که دامنه‌های سبلان در شهرستان مشگین شهر از زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای است‌؛ در سال‌های اخیر اجرای طرح حفاظت از خرس قهوه‌ای موجب افزایش جمعیت این حیوان شده و خرس قهوه‌ای جهت تهیه غذا به روستا‌ها و حتی مناطق شهری نیز سرکشی می‌کند.

قاسم‌پور تصریح کرد: در هر حال گاهی اوقات از مدت‌ها پیش حضور خرس‌ها در کمپ کوهنوردان در مشکین‌شهر موجب غافلگیری گردشگران و کوهنوردان می‌شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
4
انسانها با طبیعت گردی محل زندگی حیوانات رو هم ازشون گرفتند.به علت تخریب محیط زیست حیوانات و از بین رفتن گونه های جانوری چرخه زندگی این موجودات دستخوش تغییر شده .به نظرم خرس ه باید تعجب میکرد از دیدن انسانها
‌نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
0
0
اینجا استان وا‌ن ترکیه ‌نیست ؟ بعید میدو‌نم ایرانی همچین کاری بکنه ٫ همین‌ که نمیکشنش خیلیه
نظر شما
ادامه