کد خبر: ۷۰۹۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: انتقال تخم‌های انگلی از مدفوع سگ به انسان، سبب بروز کیست‌های متعدد در ارگان‌های مختلف بدن می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمودرضا رسولی» با بیان اینکه نگهداری سگ در خانه‌ها افزایش یافته است، اظهار داشت: اگر موارد بهداشتی و پیشگیرانه رعایت نشود احتمال انتقال هرگونه بیماری از سگ به انسان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک نوع انگل از سگ به انسان قابل انتقال است، تصریح کرد: این کرم بالغ در روده سگ زندگی می‌کند و تخم‌هایی که رها می‌کند از طریق مدفوع دفع و به انسان منتقل می‌شود. این انگل از طریق دهان و توسط دست آلوده به انسان منتقل می‌شود و ایجاد بیماری می‌کند و در صورتی که تخم این انگل به دست انسان بچسبد و وارد روده شود، از طریق جریان خون وارد ارگان‌های مختلف بدن می‌شود‌.

رسولی تصریح کرد: وقتی تخم‌های انگلی وارد جریان خون شود سبب ایجاد کیست‌های متعدد در نقاط مختلف بدن مانند ریه، مغز، کبد و غیره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ورود هر حیوان خانگی به زندگی انسان، باید همراه با پیوست فرهنگی و بهداشتی باشد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در همدان نگهداری حیوانات خانگی به‌وفور دیده می‌شود باید موارد بهداشتی و ایمنی آن هم مورد توجه قرار گیرد‌‌.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه نگهداری حیواناتی مانند سگ، مخاطراتی به‌همراه دارد، اظهار داشت: بیماری هاری و گزش از مواردی است که در طول سال با آن مواجه هستیم.

رسولی با اشاره به اینکه گزش حیوانات صاحب‌دار بیشتر است، گفت: درباره حیوانات صاحب‌دار، مردم ایمنی خاطر بیشتری دارند و این نکته باعث نزدیکتر شدن آن‌ها به حیوانات و گزش می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون هاری برای سگ‌های گله و نگهبان به صورت رایگان انجام می‌شود، ابراز کرد: اما واکسیناسیون سگ‌های خانگی با دریافت هزینه انجام می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون‌هایی که در سیستم بهداشتی انجام می‌شود سبب صرفه‌جویی در بخش درمان است، عنوان کرد: هزینه درمان بیماران مبتلا به هاری بیش از 10 میلیون تومان است‌.

رسولی با تأکید بر اینکه هاری یک بیماری کشنده و خطرناک است، گفت: خطر ابتلا به این بیماری برای همه افراد وجود دارد اما شیوع آن در کودکان بیشتر است‌.

وی با بیان اینکه معمولاً کودکان به‌علت کنجکاوی و بازی با حیوانات، به آنها نزدیک می‌شوند، افزود: میزان ابتلا به هاری در فصل تعطیلی مدارس بیشتر از ایام مدرسه است‌‌.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در توصیه به مردم برای کاهش مخاطرات ناشی از سگ و حیوانات خانگی، اظهار داشت: باید حتماً حفاظت فردی رعایت شود، حیوانات زیر نظر دامپزشکی باشند و فاصله ایمنی بین حیوان و انسان رعایت شود‌.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
1
انگار داره ضد دامپزشکی صحبت میکنه، خوب ادم ها هم از هم ایدز و هپاتیت و کرونا و …. میگیرن اینقدر از بدیهاش نگو از خوبیهاش بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
شما دقیقا چرا اینقدر خواهان زیستن در کنار حیوانات هستی؟ تا حالا بهش فکر کردی چرا؟ اون چیزی که نمی تونی توی رابطه انسانی بدست بیاری توی این رابطه حاصی میشه؟ تا حالا فکر کردی اون چیه؟
احتمالا با این فکر کردن ها می تونی بر کاستی ها خودت آگاه بشی و در راه درمان قدم برداری
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
1
دیگه الان بقیه بیماریهای مشترک فراموش شدند و یک هاری مانده...
نظر شما
ادامه