کد خبر: ۷۰۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ واحد کشتار غیرمجاز در تنگاری و ۱۰ واحد در کوشک هستند که باید ساماندهی شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مختار رجائی‌فر» گفت: تنگاری، جاده یاسوج به گچساران، منطقه کوشک، فیلگاه، جاده سادات امامزاده علی، دیلگون و مناطق بلهزار و مادوان و مزدک کشتار غیرمجاز دام صورت می‌گیرد که با توجه به بیماری مشترک میان انسان و دام، کشتارها ساماندهی شود، که ۶۰ مورد در تنگاری و ۱۰ مورد در کوشک هستند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در گذشته توانستیم ۱۸۰ واحد‌های زنده فروشی مرغ در مرکز استان را ساماندهی کنیم، ۷۰ مرکز هم در کهگیلویه و چرام هستند که این واحدها نیز ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه خواهان تعطیلی هیچ واحد قصابی و زنده فروشی مرغ در استان نیستیم، افزود: خواسته‌ای که از این واحدها داریم این است که کشتار را در کشتارگاه و تحت نظر پزشک و به صورت شرعی انجام دهند.

این مسئول بیان کرد: دام‌های که خارج از کشتارگاه کشتار می‌شوند چون تحت نظر دامپزشکی نبودند از کیفیت پایین برخودار است و گاها گزارش شده که سبب مسمومیت افراد شده است.

 نیکزاد صاحبان یکی از کشتارگاه ‌‌‌های شهر یاسوج با اشاره به اینکه در حمایت از تولید اقدام به احداث کشتارگاه کردیم گفت: ۹۰ نفر کارگر را به کار کردیم اما متأسفانه کشتار های غیرمجاز به ما خسارت وارد کرده است و در پرداخت هزینه کارگران با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به حمایت از کسانی که کشتارهای خود را در کشتارگاه انجام دهند، افزود: کسانی که کشتارهای خود را در کشتارگاه انجام دهند از تخفیف برخوردار می‌شوند.

خاطره معاون سیاسی استاندار از خرید گوشت از کشتارهای غیرمجاز هم جالب است؛ «سید جواد هاشمی» بیان کرد: چند سال پیش از این واحدها گوشت خریدم اما اصلا کیفیت لازم را نداشت و تصمیم گرفتم هیچ وقت از این واحدها خرید نکنم.

وی با اشاره به اینکه این واحدها سلامت مردم را به شدت تهدید می‌کند، گفت: این واحدها حتی سلامت مسافرانی که به استان می‌آیند و از این مکان‌ها خرید می‌کنند را هم تهدید می‌کند.

ساماندهی کشتارهای غیرمجاز گره گوری است که مشخص نیست چه زمانی باز می‌شود البته به گفته مدیرکل دامپزشکی در صورت همکاری دستگاه‌ها و پای کار بودن خود این واحدها ساماندهی کشتارهای غیرمجاز امکان‌پذیر است چرا که در گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
0
0
۷۰ تا
نظر شما
ادامه