کد خبر: ۷۰۸۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی نیشابور گفت: در بحث هاری در شهرستان نیشابور تا کنون 10 مورد دیده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «علی سلیمانی» مدیرکل دامپزشکی  نیشابور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ مورد هاری مثبت در حیات‌وحش و سگ و گربه ثبت شده است.

وی موارد هاری در نیشابور را یک کفتار، یک روباه، دو گربه و ۶ سگ برشمرد.

رئیس دامپزشکی نیشابور با بیان این که چرخش ویروس هاری در کشور و در نیشابور زیاد شده است، تاکید کرد: شهروندان در صورت نگهداری حیوان خانگی باید به دامپزشک دارای پروانه و یا کلینیک‌های دامپزشکی که دارای پروانه دامپزشکی هستند مراجعه کنند تا هم مشاوره و هم واکسن بگیرند.

سلیمانی با اذعان به این که  سگ‌های بلاصاحب در شهر باعث شیوع بیماری هاری می‌شوند، یادآور شد: بیماری هاری در انسان درمان ندارد و کسی که مورد گزش سگ قرار می‌گیرد بایستی در همان ۲۴ ساعت اول به مرکز بهداشت برای شستشو، واکسن و تزریق سرم هاری مراجعه کند.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: در حال حاضر دستورالعمل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در شهرها توسط شهرداری و در روستا برعهده دهیاری‌ها است. البته در نیشابور مقرر شده تا در بخش مرکزی یک مرکز نگهداری برای جمع‌آوری سگهای بلاصاحب روستا ایجاد شود تا در آن مرکز سگ‌های مفید و غیر مفید را تفکیک کنند. تا بر روی سگ‌های مفید عملیات درمانی واکسن و عقیم سازی انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی  نیشابور تصریح کرد: در حال حاضر تنها دستورالعمل برای جلوگیری از زاد و ولد و ازدیاد نسل سگ‌های بلاصاحب عقیم سازی است. اما هزینه عقیم سازی بسیار زیاد است از این رو باید چاره‌ای اندیشه شود و اعتباری ویژه‌ برای این موضوع که به حد بحران رسیده در نظر گرفته شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
1
4
خدا بده برکت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
0
4
همکاران عزیز خدایی این تعداد خیلی زیاده و اصلا نباید باشه. خواهشا کمی تامل . در بحث سگهای بلاصاحب حتما روشنگری کنیم و کاسه داغتر از آش نباشیم و حتما حداقل خواهشا در زمینه غذا ندادن و دوریز زباله های غذایی به افرادی که میشناسیم آگاهی بدیم که چه عواقبی داره.
نظر شما
ادامه