کد خبر: ۷۰۷۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس موسسه در جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور شرکت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، چهارمین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی با حضور «دکتر مهاجر»، رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، «دکتر آقامیری»، رئیس سازمان دامپزشکی، «دکتر عباسی»، معاون پژوهش و فناوری موسسه، «دکتر جعفری»، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات و روسای موسسات، تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و بیوتکنولوژی در تاریخ 11 مرداد ماه 1401 در سالن گفتگوی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد.

در این جلسه دکتر مهاجر ضمن سخنانی با معرفی پیشینه و توانمندی های موسسه به چارت تشکیلاتی، بخش های تحقیقاتی و دستاوردهای موسسه اشاره کرد و افزود: تأمین امنیت غذایی، امنیت سرمایه گذاری و تولید، حفاظت و بهره‌ برداری بهینه از منابع دامی و ذخایر ژنتیکی و منابع طبیعی از جمله اهداف موسسه می باشد.

تدوین برنامه خود اتکایی در خوراک دام و طیور (ستاد علوفه)، کارخانه نو آوری "اکو دام تک”، مشارکت در تولید و  توسعه دانش فنی محصولات فناورانه، ثبت ملی منابع ژنتیکی دامی (کمیسیون ثبت منابع دامی)، تحقیق و توسعه مرغ لاین آرین از دیگر مواردی بود که دکتر مهاجر به آنها اشاره کرد.

ایشان هماهنگ کردن برنامه ها و سیاست‌ها در راستای برنامه‌ها و نیازهای بخش اجرا، مشارکت دادن بخش خصوصی در تحقیقات کاربردی، ارتباط موثر با تشکل‌های مرتبط با صنعت دامپروری کشور، حفاظت از ذخایر ژنی جهت جلوگیری از انقراض دام و طیور بومی کشور، ایجاد بستر لازم برای تحقیقات بنیادی برای لاین آرین و نژادهای پربازده انواع دام را از برنامه های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برشمرد.

در این جلسه ایجاد سایت‌های الگویی و ارائه بسته‌های ترویجی جهت اصلاح روش‌های پرورش و پروار دام، که شامل اهداف کمی، اهداف كاربردي، اهداف آموزشی و ترویجی و مشخصات دانش بنیان نمودن پروژه می باشد، به عنوان برنامه های ترویجی موسسه مطرح شد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تصویب برنامه خود اتکایی در خوراک دام و طیور، ارتقای کمی و کیفی گوشت قرمز، ارتقای کمی و کیفی گوشت مرغ و تخم مرغ، و تحقیق و توسعه لاین آرین را از جمله طرح های کلان موسسه برشمرد.

در ادامه جلسه دکتر آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی ضمن سخنانی اظهار داشت: در حوزه علوم دامی محققین و متخصصین ارزشمندی وجود دارد همچنین با ظرفیت های موجود در این حوزه و با یاری و همراهی سازمان دامپزشکی می توان بسیاری از مشکلات مرتبط با این حوزه را که به امنیت غذایی مردم نیز مرتبط می باشد، حل کرد.

ایشان هدف از برگزاری این جلسات را انجام کار به همراه خروجی های مفید عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت ها و هم افزایی، مشکلات را حل کنیم.

وی یادآور شد: موضوع تحقیقات بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی از اولویت های برتر است امیدوار هستیم در این مسیر گام های موثری برداشته شود.

رئیس سازمان دامپزشکی در ادامه به میکروچیپ گذاری دام های کشور اشاره کرد و افزود: موارد زیادی از مشکلات دام با میکروچیپ گذاری حل می شود. مدیریت صادرات و واردات دام، مدیریت قرنطینه دام، بیماری دامی، توزیع و مصرف دام، جلوگیری از سرقت دام، مدیریت جمعیت دامی از جمله مزیت های این برنامه می باشد.

دکتر آقامیری خاطر نشان کرد: آمار سازمان دامپزشکی می تواند به عنوان منبعی معتبر مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

ایشان افزود: دامپزشکی الکترونیکی و بهره از نسخه های الکترونیکی و از دیگر ایده هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه هر یک از حاضران در خصوص مباحث مطرح شده به بیان دیدگاه های خود پرداختند.








انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
تحقیقات دامپزشکی در موسسه تحقیقات دامی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
خوب برادر سازمان خودمون که اصلا جایی برای این برنامه ها نداره و عملا دید مثبتی هم به این مدل فعالیتها ندارن فقط نظر تنگی و حسادت و بد بینی و دید کودکانه! چه انتظاری میشه داشت ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
اقای دکتر اقامیری عزیز . بنده و تعداد زیادی از هم رشته های خودمون (دامپزشکی) با اینکه بیش از 15 ساله در بخشهای مختلف دامپزشکی دولتی و خصوصی فعال هستیم ولی تمام طرحهای دانش بنیان خودمون رو از چند سال پیش که بازار حمایت کشوری داغ شد با ( حمایت) سایر ارگانها و موسسات و حتی بیرون از ایران انجام دادیم. سازمان دامپزشکی زیرساخت مناسب برای حمایت و حتی قضاوت علمی و اقتصادی درست و حرفه ای طرح های دانش بنیان مربوط به دامپزشکی رو نداره و این یک واقعیت تلخه ! قضاوتها کااااملا سلیقه ای و البته با بدبینی محض انجام میشه ! هیچ دستور العمل قابل اجرا و کاربردی هم در این زمینه به استانها ابلاغ نشده اون بخشنامه هایی هم که انگشت شمار هستن و ابلاغ شدن عملا در هیچ استانی نه پیگیری میشه و نه اجرا میشه . ایراد اصلی همکاران محترم سازمان خودمون هستن نه جای دیگر
نظر شما
ادامه