کد خبر: ۷۰۶۹

حکیم مهر - کشورهای عضو منطقه آسیا، خاور دور و اقیانوسیه از دیدگاه جمعیت دامی نقش به سزایی در جمعیت دامی جهان دارند و سهم عمده ای از تولیدات دامی جهان را به خود اختصاص می دهند.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی با بیان این مطلب گفت: حضور کشورهای پیشرفته دنیا در بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه ای آسیا و اقیانوسیه و خاور دور سازمان جهانی بهداشت دام، امکان تبادل نظر علمی وانعقاد موافقتنامه و تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه دامپزشکی و نیز معرفی توانمندی های کشور در زمینه دامپزشکی وکشاورزی را فراهم می کند.


به گفته فاطمه زارعان با توجه به عضویت کشورهای منطقه همچون افغانستان وپاکستان در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تبادلات گسترده دامی بین کشور و ضرورت هماهنگی در خصوص اجرای برنامه های بهداشتی و پیشگیری مشترک، برگزاری این اجلاس می تواند در اجرای برنامه مشترک بین کشورهای منطقه نقش زیادی داشته باشد.


وی تصریح کرد: حضور کشورهای مطرح در زمینه دامپزشکی و دامپروری در این منطقه و نیز مراودات مستقیم و گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجارت دام و فرآروده‌های دامی با بسیاری از کشورهای عضو این کمیسیون منطقه‌ای، همچنین آشنایی کشورهای شرکت کننده در اجلاس با توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دامپزشکی، صنایع دارویی، واکسن های دامی، خوراک دام، دامپروری و صنایع لبنی فرصت مناسبی را جهت رفع مشکلات و موانع فنی در راه صادرات دارو و فرآورده های دامی و امکان سنجی توسعه صادرات واکسن های دامی و تولیدات دارویی و فرآورده های دامی را به سایر کشورهای این منطقه فراهم می نماید.


به گفته این مقام مسئول، با توجه به اینکه شرکت کنندگان در این اجلاس به مدت 5 روز در تهران حضور خواهند داشت، امکان برگزاری نمایشگاه تخصصی به منظور معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دامپزشکی و صنایع وابسته وجود خواهد داشت و دست اندرکاران هریک از صنایع دارویی و دامپزشکی امکان مذاکره مستقیم و معرفی محصولات خود را به رؤسای دامپزشکی کشورهای منطقه خواهند داشت.
این اجلاس از بیست و هشتم آبان ماه آغاز بکار خواهد کرد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.
براساس مصوبه بیست و ششمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه و خاور دور که در شانگهای چین برگزار گردید جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عنوان میزبانی اجلاس کمیسیون منطقه‌ای آسیا، اقیانوسیه و خاور دور درسال 2011 گردید.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه