کد خبر: ۷۰۶۳۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: به دامداران این قول را می‌دهیم که در بعضی از داروها نه تنها افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه بعضی از داروها و واکسن‌ها نیز کاهش قیمت خواهند داشت ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که ۷۵ درصد واکسن‌های طیور وارداتی است، گفت: امکان استفاده از زیرساخت‌های تولید واکسن کرونا برای ساخت واکسن‌های دام و طیور وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر سید محمد آقامیری»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه "آیا کمبودی در واکسن‌های دام و طیور داریم؟" اظهار کرد: نمی‌توان گفت کمبودی وجود ندارد زیرا 75 درصد واکسن‌های طیور وارداتی است اما در حوزه واکسن‌های دامی 600 میلیون دوز واکسن نیاز داریم که 50 میلیون دوز آن وارداتی و مابقی یعنی 550 میلیون دوز آن تولید داخل است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که "با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های تولید واکسن کرونا در کشور آیا می‌توان از این ظرفیت برای تولید واکسن‌های دامی نیز استفاده کرد؟" ابراز داشت: در حال حاضر از زیرساخت‌های تولید واکسن‌ کرونا نیز می‌توان برای ساخت واکسن‌ طیور و دام استفاده کرد. در زمان حاضر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی تولید می‌شود. سیاست جدید سازمان ما حمایت از تولید داخلی واکسن‌های دامی است و با توجه به ظرفیت خوبی که در کشور ایجاد شده، از شرکت‌های واکسن‌سازی دعوت به همکاری در راستای ساخت واکسن کرده‌ایم.

وی در مورد اقدامات سازمان برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری و کنترل و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در کشور را سه برابر افزایش داده‌ایم و سمپاشی جایگاه‌ها و حمام ضدکنه دام‌ها را در استان‌هایی که مستعد تب کریمه کنگو هستند انجام دادیم.

وی افزود: در 10 روز اخیر فقط یک نفر مبتلا به تب کریمه کنگو داشتیم در حالی که در دو ماه گذشته مبتلایان به 53 نفر رسیده بود و متاسفانه سه بیمار نیز فوت کردند.

وی در پاسخ به این سوال که عمده مبتلایان در کدام استانها‌ بوده‌اند، اظهار کرد: تب کریمه کنگو بیماری اندمیک جنوب و جنوب شرق کشور است اما در استان‌های شمالی نیز در ماه‌های اخیر مشاهده شده است. حتی مواردی را داشته‌ایم که میزبان بیماری تغییر کرده و کنه‌های محلی نیز میزبان بیماری بوده‌اند که این مسئله می‌تواند خطر بیشتری از نظر افزایش ابتلا به بیماری داشته باشد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته چند مورد گزش مستقیم کنه نیز گزارش شده است یعنی کنه آلوده، مستقیماً انسان را گزیده است. با وجود این، با اقداماتی که سازمان انجام داده، این موارد تحت کنترل هستند.

آقامیری در پاسخ به سوالی درباره نظارت بر ذبح دام در کشتارگاه‌ها بیان داشت: تمام کشتارگاه‌ها توسط ناظر دولتی و خصوصی مورد پایش قرار می‌گیرند. در سال جاری بیش از 354 تُن گوشت را در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و بیش از 700 تُن مرغ را معدوم کرده‌ایم یعنی در مجموع حدود 1000 تن گوشت قرمز و سفید که قرار بوده توسط مردم مصرف شود، معدوم‌ شده است که نشانگر نظارت سازمان دامپزشکی است.

همچنین «دکتر آقامیری» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در نمایشگاه و رویداد مدیریت ایران ۱۴۰۱، گفت: این نمایشگاه و رویداد هم‌افزار ایده بسیار خوبی برای حضور همه شرکت‌ها است؛ اما به نظر من باید از عمومی خارج شده ‌و تخصصی‌تر و یا به صورت بخش بخش می‌شد.

وی افزود: اینکه همه حوزه‌ها در اینجا حضور داشته باشند، امکان استفاده از آن را کمتر می‌کند. این تقسیم‌بندی با توجه به کمبودی که مدیران در وقت خود دارند، می‌توانست به آن‌ها در بازدید از نمایشگاه کمک کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: به طور کلی ایده نمایشگاه ایده خوبی است و می‌تواند در زمینه‌های مختلف به مدیران کمک کند.

آقامیری با اشاره به تغییر نحوه تخصیص ارز در دولت سیزدهم، گفت: از نگاه تحلیلگران اقتصادی این کار بسیار ارزشمند است. به دلیل اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بین مردم، باعث افزایش رفاه می‌شود و فاصله طبقات کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این کار بسیار سختی است به دلیل اینکه وقتی چنین کاری انجام می‌شود، قطعا نارضایتی هم وجود دارد، اما نتیجه نهایی تغییر نحوه تخصیص ارز برای مردم بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: هر نفر سالانه به طور متوسط ۳۲ کیلوگرم مرغ مصرف می‌کند. تفاوت قیمت نهاده ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز آزاد، حداقل ۲۰ هزار تومان است. سوال من این است که آیا میزان مصرف دهک‌های اول و دهک‌های آخر، یکسان است؟ جواب خیر است.

آقامیری افزود: بنابراین کسانی که در دهک‌های هفتم تا دهم قرار دارند و در واقع پولدارتر هستند، یارانه بیشتری دریافت می‌کردند که عادلانه نبود و دولت آن را عادلانه کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه واکسن‌ها و داروهای دامی، به دامداران عزیز این قول را می‌دهیم که در بعضی از داروها نه تنها افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه با روش‌هایی که سازمان دامپزشکی کشور در پیش گرفته، حتی بعضی از داروها و واکسن‌ها کاهش قیمت خواهند داشت.

آقامیری با تاکید بر اینکه هیچ کمبود نهاده‌ای در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حتی مازاد هم وجود دارد. آرام آرام تولیدکننده به وضع موجود اطمینان پیدا می‌کند و حدود سه ماه دیگر بازار آرام شده و به شرایط قبل برمی‌گردد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ورود نهاده دامی آلوده به چرخه مصرف تقریباً محال است، گفت: اگر کسی با هر شگردی موفق شود ذرت یا نهاده آلوده ترخیص کند حتما در مقصد، یعنی در سیلو و قبل از ورود به دامداری، جلوی محموله گرفته می‌شود.

سید محمد آقامیری در حاشیه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امکان پلمب کردن بار آلوده در مقصد هم وجود دارد، اظهار کرد: اگر نهاده‌های دامی استانداردهای لازم را نداشته باشند و آزمایش‌های میکروبی، قارچی و شیمیایی را پاس نکنند، به هیچ عنوان اجازه ترخیص پیدا نمی‌کنند.

همچنین به گفته وی اگر کسی با هر شگردی موفق شود ذرت یا نهاده آلوده ترخیص کند حتما در مقصد، یعنی در سیلو و قبل از ورود به دامداری، جلوی محموله گرفته می‌شود. حتی ممکن است محموله در مبدا آزمایش شود و مشکلی نداشته باشد، اما در مقصد مشخص شود که مشکل دارد که در این صورت هم محموله متوقف می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه ورود نهاده دامی آلوده به چرخه مصرف تقریباً محال است، گفت: محموله عنوان شده هم در مقصد شناسایی خواهد شد. البته در حال حاضر محموله هایی در مبدا و مقصد هستند که باید معدوم شوند. برای مثال شب عید ۱۷۰ تن گوشت معدوم شد، چرا که تاریخ آن گذشته بود.

به گزارش ایسنا، ماجرا از این قرار است که در دی‌ماه سال گذشته، دو شرکت واردکننده نسبت به ترخیص ذرت آلوده از گمرک اقدام کردند؛ به نحوی که یکی حدود ۶۸ هزار تن و دیگری ۶۵ هزار تن ذرت که در یکی از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) تخلیه کرده بودند به فاصله یک روز به گمرک اظهار می‌کنند، ولی در اوایل اسفندماه، اداره استاندارد به دنبال مشخص شدن آلوده بودن ذرت یکی از شرکت‌ها، خروج آن را ممنوع و انبار مربوطه پلمب می‌شود. شرکت دوم که مجوز واردات محموله ذرت خود را دریافت کرده بود نسبت به ترخیص اقدام می‌کند ولی در ادامه مشخص می‌شود که بخشی از محموله شرکتی که ذرت آن آلوده اعلام شده بود توسط انبار نگهدارنده به شرکتی که صاحب ذرت‌های سالم بود، تحویل و ترخیص شده است.

این مقام مسئول درباره پرونده فروش نهاده مجازی در بازارگاه نیز گفت: این ماجرا طوری که بیان شد نبوده و تخلفی هم صورت نگرفته، اما در حوزه دامپزشکی نیست و وزارت جهاد باید اظهار نظر کند. وزارت جهاد به زودی نظرات کارشناسی دستگاه‌های نظارتی را منتشر خواهد کرد.

این ماجرا نیز از آنجا شروع شد که حدود دو ماه پیش بسیاری از مرغداران و دامداران از عملکرد یکی از شرکت‌های متعلق به سازمان تعاون روستایی انتقاد و اعلام کردند که این شرکت مذکور در سامانه بازارگاه نهاده به آنها فروخته و پولش را نیز دریافت کرده ولی بعد از گذشت چند ماه هنوز هیچ نهاده‌ای به آنها تحویل نداده است. برخی از آنها نیز می‌گفتند که این شرکت هیچ نهاده‌ای وارد نکرده و بار مجازی به آنها فروخته است.

  منبع: تسنیم، ایرنا و ایسنا

 




انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
10
خب الزاما آدم در مورد هر چیزی که نباید اظهار نظر کنه.
وقتی همه چی داره گرون میشه و ارز هم داره میره بالا چطور دارو قراره ارزون بشه؟
ناشناس
|
France
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
4
7
کدوم واکسن کروناي ایرانی??همونها که ليبل ایرانی زده میشه ولی چینی هست ?کلی هم ارز از بیت المال به اسمش سرقت میشه?
ناشناس
|
France
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
7
ما دستگاه کرونا یاب داریم و نیازی به واکسن نیست.لطفا از ظرفیت سالن های تولید واکسن کرونا جهت گرفتن وام استفاده بفرمایید.
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
1
من اصلا نخوندمش واکسن چی با کدوم نیرو .بخش خصوصی باین تعرفه های پایین .....یا اداری با هر استان پانزده الی بیست نفر کار بشه؟ الان ادارات مثل دوران ساخت اهرام مصر زیر فشارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
7
شما یه مقاله بیار که توضیح داده باشه واکسن کرونا رازی چطوری تولید شده چطور خالص سازی شده بعد نسخه بپیچید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
6
با این دست فرمان دامپزشک ستیزی که در کشور حاکم شده است!؟ همین که شما بتوانید رشته دامپزشکی را از حذف شدن از نظام سلامت کشور توجیه کنید ، شاهکار کرده اید!؟ یک روز اساتید حوزه علمیه منکر زئونوز ها می شوند! و کنترل کیفیت درون تنی دارو و واکسن ها را خلاف شان انسان می دانند، یک روز کلینیک های دامپزشکی را خلاف عفاف و حجاب!!!؟؟؟ حتما به زودی شاهد دروغ بودن آفلاتوکسین ها و کارشکنی دامپزشکی در تولید ملی خواهیم بود!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
همه با هم هماهنگ هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
خودکرده را تدبیر نیست!...
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
9
آقای دکتر .................فقط به وعدهای داده شده زمان انتصابتان عمل نمایید. والله ما سالهای سال گرد وخاک دامپزشکی را خوردیم .ببایید یک بار هم شده بیایید عملکرد تان در حوزه معیشت همکاران وارتقادشخصت وهویت دامپزشکی در طول مسئولیت تان را صادقانه اعلام نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
3
همه ی مشکلات تموم شده تو دامپزشکی فقط واکسن کرونا مونده بود که حل شد .... لطفا به هزاران مشکل حوزه ی دامپزشکی بپردازید بعد واکسن ....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
4
با سلام و عرض وادب
جناب آقای دکتر سید محمد آقا میری ریاست محترم سازمان دامپزشکی

با نهایت احترام و ارزشی که بنده برای شما قائل هستم ولی یک گله مندی بزرگ از حضرتعالی دارم.
اگر قرار بود هیچ تغییری در سطح ادارات کل استانها اتفاق نیفتد چرا ما به پای صندوق های رای رفتیم . برای چی رای دادیم . بعد از یکسال از انتخابات هنوز هیچ تغییری در سطح ادارات کل اتفاق نیفتاده و مدیران خسته و بی انگیزه و البته عاشق پست هنوز سرکار هستند و فقط به دنبال منافع فردی خود هستند و تنها کاری که بلد هستند حق کشی و بی عدالتی و تبعیض هست و دهن کجی به دموکراسی .
روحانی رفته و بجایش رئیسی بر مسند ریاست محترم جمهوری نشسته و جسته و گریخته چند تا مدیر عوض شده و دیگر هیچ.
آقای دکتر همکاران دامپزشکی از مدیران ناکارآمد و ناتوان خسته هستن و تنها چیزی که می تواند زخم آنها را التیام بخشد تغییر در راس مدیریتی ادارات کل دامپزشکی هست
تا کی این مدیران باید سرکار باشند . نکند پست های مدیریتی هم موروثی هست .
...........‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
خواهشن تغییرات را سرعت بخشید
تنها سه سال تا پایان دولت اول آیت الله رئیسی زمان باقی مانده اما از ۳۱ استان فقط ۶ مدیر کل عوض شده است
#لطفاً نامیدمان نکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
4
واکسن کرونا برای حیوانات استفاده بشه؟ خدمتت عرض کنم که کرونا خیلی پیش‌تر از انسان در حیوانات بوده از اسهال کره اسب‌و گوساله‌ها گرفته تا برونشیت مرغها تا پریتونیت عفونی گربه‌ها تا سارس شترها، و بقیه حیوانات از جمله سگ، بوقلمون، گوسفند وبز و غیره که هیچ کدام ربطی به کوید ۱۹ ندارد. دقیقأ برای کدام می‌خواهید استفاده کنید مثلأ برونشیت مرغ؟ خوب واکسن هست و واکسن سویه انسانی اثری روی مرغ ندارد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
0
............. حمايت از دارو و واكسن‌هاي بی‌كيفيت داخل بعضي شركتها خيانت محض است به توليدكننده مرغدار و دامدار
اگر شجاعت داريد جلوي اين همه محصول بي كيفيت را بگيريد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
4
می توانم بپرسم که شما کجای زنجیره تولید واکسن توسط انستیتو رازی و سازمان های مشابه قرار دارید و در این فرایند ، بجز صدور مجوز نهایی توزیع و مصرف آنچه که توسط دیگران تولید خواهد شد چکاره اید که قول می دهید!؟ شما توانایی و جسارت جلوگیری از واردات و توزیع و مصرف آنچه که برای آنها وجاهت و جایگاه قانونی را دارید، داشته باشید!؟ هم مصرف کنندگان انبوهی دارو و واکسن و فراورده ها و نهاده های دامی و دامپزشکی گران قیمت شده بی کیفیت و بی اثر به خاک سیاه نخواهند نشست و هم آبروی دامپزشکان محفوظ خواهد ماند!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
2
بجای هدر دادن بیت المال ............ بروید سراغ واکسن دوگانه تب برفکی- هاری که بزرگترین معضل کشور در کنار سل و بروسلوز شده اند!
نظر شما
ادامه