کد خبر: ۷۰۵۴۸
تعداد نظرات: ۴۹ نظر
روحانی دامداری که گاوهایش در پی استفاده از واکسن لمپی‌اسکین تلف شدند:
شبکه دامپزشکی به من می‌گوید باید خسارت و غرامت خود را از شرکت تولیدکننده واکسن بگیری و به ما ربطی ندارد. به آن شرکت هم که مراجعه کردم، به من گفتند واکسن‌های ما مشکل ندارند و شبکه دامپزشکی به تاریخ مصرف واکسن‌ها دقت نکرده است ...
 
 

حکیم مهر: پایگاه خبری «خبردام» نوشت:

سال گذشته در پی واردات حجم گسترده ای از واکسن ها و داروهای تقلبی به کشور و توزیع آنها در داروخانه های دامپزشکی، تلفات و خسارات بسیار سنگینی به صنعت دامپروری ایران و بسیاری از دامداران تحمیل شد. مرگ ناگهانی دام، شوک آنافیلاکتیک، زمینگیری دام، سقط جنین، عفونت های داخلی، کاهش شدید تولید و اختلال در سیستم ایمنی بدن دام ها از جمله مواردی بود که گزارش های زیادی در ارتباط با آنها از سراسر کشور دریافت و رسانه ای کرده بودیم.

مسئله ی بسیار مهمی که پس از آن صنعت دامپروری و دامداران خسارت دیده را با چالش جدی مواجه کرد و مورد آزار و شکنجه ی روحی و روانی قرار داد، عدم مسئولیت پذیری سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادها در این رابطه بود که باعث شد تعداد زیادی از خسارت دیدگان نتوانند غرامت دریافت کنند.

 عدم آشنایی و اطلاع دامداران عزیز از مبانی حقوقی، آیین نامه های مرتبط با بیمه ی دام، فرایند دریافت غرامت، چگونگی نمونه برداری از لاشه، نحوه ضبط لاشه دام تلف شده، پروسه کارشناسی قضایی و… باعث سردرگم تر شدن این عزیزان و ناتوانی در دریافت غرامت های این حوادث شد.

 روحانی جوانی به نام آقای یوسفی، یکی از همین گاوداران خسارت دیده است که در فروردین سال گذشته تمام گاوهای مولد و شیری ایشان با سهل انگاری شبکه دامپزشکی تلف شدند و خسارت بسیار سنگینی برایش بوجود آمد. خسارت وارد شده به این روحانی و دامدار عزیز به گونه ای بود که خود ایشان در مصاحبه با خبردام گفت :  «اگر از خدا نمی‌ترسیدم به والله خودکشی می‌کردم ! »

 علت اصلی تلف شدن گاوها و بروز خسارت در این واحد گاوداری شیری حسب آنچه توسط کارشناسان و دامپزشکان مستقل منطقه گزارش گردید، قصور و تخلف شبکه دامپزشکی شهرستان سرخه (استان سمنان) در استفاده از واکسن های تقلبی و بی کیفیت لمپی اسکین اعلام شد.

 در تاریخ ۱۴٠٠/٠۱/۳٠ (فروردین سال گذشته) شبکه دامپزشکی شهرستان سرخه با مراجعه به گاوداری آقای یوسفی اعلام می‌کنند که گاوهای این واحد برای مقابله و ایمنی بخشی نسبت به بیماری لمپی اسکین باید در طرح واکسیناسیون مربوطه قرار بگیرند. پس از آن واکسیناتورهای شبکه دامپزشکی شروع به تزریق واکسن مربوطه برای تمامی ۲۱ راس گاو بالغ و مولد و شیری می‌کنند.

 یوسفی در توضیح ماجرا گفت : چهل و هشت ساعت بعد از واکسیناسیون گله، تلفات و زمین‌گیری ناگهانی و تدریجی گاوها شروع شد. سرعت و شدت تلفات به نحوی بود که در ساعات اولیه حتی فرصت نمی‌داد تا گاوها را به کشتارگاه بفرستم. یکی از گاوها در همان ساعات اولیه کاملا تلف شد و حتی نتوانستیم آن را ذبح کنیم. ۱٠ راس از گاوها ذبح اجباری شدند.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از گاوها هم که شیرده بودند، شبکه دامپزشکی به بهانه شیرده بودنشان اجازه ذبح اجباری نداد که از این جهت هم خسارت وارد شده به من تشدید پیدا کرد. از همان روز بود که من هم کاملاً زمین‌گیر شدم و هست و نیست من به نابودی کشیده شد.

 یوسفی خاطرنشان کرد: بیشتر از یک سال هست که سرگردان و سرگشته هستم. به این وزارتخانه و آن اداره و دادگاه و سازمان دامپزشکی و استانداری و خلاصه هرجا که می‌شد حق خودم را بگیرم، سر زدم. با اینکه مدارک و مستندات دقیق و کافی دارم از اینکه شبکه دامپزشکی باعث بوجود آمدن این خسارت و تلفات سنگین شده و با اینکه حکم دادگاه هم به نفع من صادر شده و قاضی به شبکه دامپزشکی دستور داده که تمام خسارت وارد شده به من را پرداخت کند، اما هنوز حتی یک ریال هم نتوانستم دریافت کنم.

وی در ادامه گفت: به تازگی برخی از این آقایان شبکه دامپزشکی حتی من را مورد تمسخر و استهزا قرار می‌دهند و می‌گویند «برو هرجا دلت می‌خواهد شکایت کن! ما هیچ خسارتی به شما نمی‌دهیم!»

 یوسفی افزود: به خدا روزگام سیاه شده، زمین‌گیر شدم، نابودم کردند. حتی همسرم به خاطر این مسئله دچار فشار عصبی شده و زمین‌گیر شده است. بیش از یک میلیارد بدهکاری روی دستم گذاشتند. آبروی من را در خطر قرار دادند، خانه من در مصادره بانک قرار گرفته است. به ولله اگه از خدا نمی‌ترسیدم، خودکشی می‌کردم!

 وی در ادامه گفت: غیر از من، چند نفر دیگر از دامداران بودند که همین مشکل برایشان به وجود آمده است. خواهش می‌کنم با آن دامداران هم تماس بگیرید و از آنها واقعیات را بپرسید. میلیاردها تومان خسارت به ماها وارد شده اما شبکه دامپزشکی با ارتباطاتی که دارد و گردن کلفتی خسارت ها را پرداخت نمی‌کند.

 این دامدار خاطرنشان کرد: من یک روحانی هستم که می‌خواستم با دسترنج خودم و کار و تلاش خودم، درآمد داشته باشم. می‌خواستم برای کشورم تولید کنم، کار کنم. سال‌ها برای گله و پرورش گاوها و سرپا نگهداشتن دامداری زحمت کشیدم، خون دل خوردم، اما همه ی اینا در عرض یک روز با اشتباه و تخلف بزرگ یک سازمان نابود شد.

وی اظهار داشت: شبکه دامپزشکی به من می‌گوید باید خسارت و غرامت خودت را از آن شرکت تولیدکننده واکسن بگیری و به ما ربطی ندارد. به آن شرکت هم که مراجعه کردم، به من گفتند واکسن های ما مشکل ندارند و شبکه دامپزشکی به تاریخ مصرف واکسن ها دقت نکرده است.

 یوسفی افزود: نمی‌دانم الان مشکلم را پیش چه کسی باید ببرم تا حل کند؟ کجا باید فریاد بزنم؟ مگر این مملکت صاحب ندارد؟ قانون ندارد؟ حتی به استانداری سمنان هم مراجعه کردم که اصلا من رو قابل ندانستند تا به حرف‌هایم گوش کنند.

 خبردام: با توجه به اینکه موضوع مطرح شده توسط این دامدار و هموطن گرامی ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و نیز وجود مدارک و مستندات کامل محکمه پسند در ارتباط با قصور شبکه دامپزشکی سمنان در این رابطه، عدم پرداخت غرامت و خسارت وارد شده به این دامدار گرامی توجیه پذیر نیست و نهادهای فوق الاشاره می‌بایست در حداقل زمان نسبت به جبران خسارت اقدام نمایند.

اطلاعات مربوط به شبکه دامپزشکی سمنان، واکسیناتورهای دخیل در این ماجرا، تحویل گیرندگان و توزیع کنندگان واکسن، مدیران ارشد شبکه دامپزشکی مربوطه و نیز اطلاعات شرکت تامین کننده دارو و واکسن و دستور قضایی صادر شده این پرونده، در اختیار پایگاه خبری تحلیلی خبردام قرار داده شده است.

بدیهی است که چنانچه غرامت و خسارت وارد شده به این دامدار از سوی مسببین و مقصرین حادثه در حداقل زمان پرداخت نشود، پایگاه خبردام بر اساس قوانین مطبوعاتی و مدنی و بر اساس تعهد به پیگیری مطالبات کشاورزان و دامداران، نسبت به افشای جزئیات دقیق این پرونده اقدام خواهد کرد.

 

انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
منصوری
|
United States of America
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
31
6
با سلام حکیم مهر معمول نیست باز کدوم جناحی..یادنبال چی هستی ..؟؟ ... خجالت بکش...اون روحانی بی جا کرده میخواد خودکشی کنه..چه ربطی به دامپزشکی داره....اول کامل جویا شو..هر کسی تلفاتی داشته مسئول اش شرکت سازنده بوده....و هر جای تلفات نداشتند اکثرا بخاطر ضعیف بودن دام های روستایی بود ...در هر صورت دنبال علت اش نمیگردم..خود شرکت سازنده هم خسارت این تلفات داده هر چند اینم جای بحث داره که نتونسته به طور کامل بده..ولی هیچ ربطی به دامپزشکی نداره....اول موضع ات مشخص کن جناب حکیم ...بعد حرف بزن ............. اوف بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
حکیم مهر که موضعش مشخصه وظیفه اش به عنوان رسانه جلوگیری از تخلف و رسوا کردن متخلفین است شما مشکلت با طرح شدن خسارات ناشی از واکسیناسیون به این دامدار محترم چی هست نکنه از مقامات پیشین سازمانی یا از کسانی که واکسن اهدایی فلان شرکت رو فروختند و به جیب خودشون ریختن هستی خجالت بکشید ........ها دامدار و مرغدار تامین کننده غذای مردم این کشوره که شما اینطوری به روز سیاه نشوندینش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
شما چرا عصبی شدی؟
نکنه شرکت واکسن هستی؟
مشکل از واکسن بود و خیلی از دامداران را بد بخت کرده
سازمان هم باید پاسخگو و پیگیر باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
این یک پروپاگاندا بیش نیست خسارت و عوارض واکسن همیشه بروز پیدا می کنه حتی در طب انسانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
پروپاگاندا نیست
چندین استان درگیر شدند و چند هزار راس گاو هم تلف شده که طبق دستور سازمان ، صورتجلسات لازم نهیه شده.ولی خبری از غرامت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
مسولین قبلی سازمان باید محاکمه بشن این همه خسارت وارد شده صدای هیچکس هم در نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
چرا وقتی واکسن آبله وطنی عالی و بی کلک جواب میده ، واردات انجام میشه؟ کی دخل میکنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
1
14
هر بار این واکسنهای بی کیفیت آبروی ما واکسیناتورها را برد و باعث ریزش مشتریها و کاهش درآمد ما شد چرا از برندهای بی کیفیت که پشتیبانی بیمه ای نمیکنن استفاده میکنید چقدر دامداران ضربه بخورند چرا این مسائل سر واکسیناتور بدبخت خراب شود که تنها راه امرار معاششان همین هست حداقل در پرداخت غرامت کوتاهی نکنید یا از قبل با شرکت سازنده قرارداد محکم و درستی ببندید
شبکه ها هم تاجایی که بتوانند واکسنها را در یخچالها نگه میدارند تا خودشان واکسیناسیون کنند ولی وقتی نیرو و توان ندارند چند روز مانده به انقضا از بخش خصوصی کمک میگیرند بارها واکسنهای تاریخ گذشته یا چند روز مانده به انقضا تحویل دادند خجالت بکشید کاری که در توان شما نیست واگذارکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
تو وقتی به قوانین کشور و تجارت اشنایی نداری باید هم این طوری حدف بزنی حالا بنده یه سوال دارم واکسیناتور چرا بعد از تزریق واکسن تو فارم نمونده تا درصورت شوک ،درمان انجام بده ؟؟اصلا چیزی برای شوک همراه داشتین ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
4
3
بسیار عجیبه چون بفرض واکسن منقضی هم باشه اثر واکسن کاهش پیدا می‌کنه احتمال زیاد همزمان با واکسن بیماری خاص مثل درگیری ویروسی وجود داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
ظاهرا شما خبر ندارید.
سال گذشته ، واکسن لمپی اسکین موجب عوارض و تلفات گسترده گردیده و صورتجلسات لازم هم تنظیم شده.
موضوع صحت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
اینهمه تلفات در کشور رو سانسور کردن. بازهم دم حکیم گرم که یه ذره رو عنوان کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
21
15
آقای روحانی که گاوداری دارید، شما به حرمت همان لباسی که در تنتان بوده از دولت کلی امتیاز و وام کرفتید و حقوق روحانیت هم می‌گیرید حال کمی تفکر‌ کنید که مردم بخت برگشته عادی که امتیازات شما را ندارند چه جوری دارند زندگی می‌گذرانند و چگونه شکمشان را سیر می‌کنند و اگر هم اعتراض کردند ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
وام گرفته بنده خدا ولی دزدی که نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
آخه بنده خدا اگه کلی وام و امتیاز گرفته بود دیگه چه نیاز به کار پر مشقت گاوداری داشت؟ معلومه که این روحانی نون دسترنج می خوره نه نون لباسش. ما که دعا می کنیم اگر واقعا حقی داره به حقش برسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
به مای دامپزشک چرا وام نمیدن؟؟؟
نویسنده کامنت اول
| United States of America |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
وام روحانیت بلاعوض است. بنده در خانواده مادری‌ام امام جمعه و روحانی زیاد دارم و خانواده مذهبی هستم ولی این دلیل نمی‌شه که نخواهم نظرم را نگم. وام روحانیت بلاعوض است و با وام من و شما فرق دارد. بیشتر اوقات ۵۰ درصد تا حتی ۱۰۰ درصد بلاعوض. این یعنی اسمش وام است ولی در عوض چیزی به بانک برنمی‌گرده.
می‌دانم حکیم مهر این کامنت من را پخش نمی‌کند ولی کاش فکر نمی‌کردید که نباید نظر متفاوت داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
نویسنده کامنت اول پایین
خانواده شما روحانی های امریکایی هستند که پرچم اش را اون بالا آویزان کردی ب ای شما شاید وام بلاعوض باشه اما برای روحانیون واقعی و مردم وام با سود آنچنانی میدهند
نویسنده کامنت اول
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
جناب ناشناس ۰۹:۰۰
بنده مسئول حرفهای خودم هستم نه افکار شما که فکر می‌کنید هر نظر متفاوتی حتمأ غربزدگی است. در خانواده‌ مادری‌ام بیشمار دیدم که وام بلاعوض گرفتند که نظرم را‌نوشتم. در ضمن دوست دارم با فیلتر شکن روشن نظرم را بگم، مشکلش چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
خدا پدرش رو بیامرزه داره نون دسترنج رو میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
اقای کامنت اول
ما هم فامیل روحانی داریم. اما از وام بلاعوض خبری نیست .
شما برو پشت فیلتر شکن ات قایم شو ولی اگر راست میگی ، یک نمونه را به عنوان نمونه ذکر کن
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
1
4
خرابی ویا عفونی بودن واکسنهای لمپی اسکین سابقه طولانی دارد سال ۹۴ در یکی از شهرهای استان مازندران همین اتفاق افتاد و بهانه کردند و گفتند چرا اداره G I S نکرده ویا گله در فاز کمون بوده و سرپرست اداره را بدون اینکه توضیحی از او بخواهند برکنار کردند ودر بررسی های میدانی کارشناسان سازمان در یک روستا دامداری که واکسن زده بود دامها بصورت درصد بالایی مبتلا و تلفات ولی در کنارش دامداری که واکسن نزده بودند دامها سالم بودند غرامت گرفتن هم هفت خوان رستم است واز دامدار مدارک گزارشاتی طلب میکنند که طرف قیدش را می زند.
پاسخ ها
کارشناس سازمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آقای دکتر عزیز سال 94 واکسن لمپی اسکین وجود نداشت که در استان شما مورد استفاده قرار بگیرد. از واکسن آبله استفاده شدکه آن هم عوارض مورد ادعای شما را نداشت. نمی دانم هدف شما از بیان این مطالب چیست؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
3
8
من فکر میکنم مقصر اصلی سازمان دامپزشکی است که واکسنی را که آزمایشات فارمی روی آن صورت نگرفته اجازه استفاده داده است. اگر این واکسن قبل از ورود به بازار روی هزار دام استفاده میشد و بی خطر بودن آن مشخص میشد این مشکلات برای دامداران پیدا نمیشد. اینهم شبیه وارد کردن واکسن های تب برفکی هندیست که در خود آن کشور توسط محققین منع مصرف برای آنها صادر شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
کدوم واکسن تست فارمی شده؟ الان واکسنهای موجود کدوم تست شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
ظاهرا شما خبر ندارید.
همه واکسن ها در اول کارشان ، آزمایش فارمی می‌شوند ولی این واکسن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
وقتی حمایت فلان مسئول سازمان پشتش باشه باقیه کشکه
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
4
3
واقعا سوای از مشکل با ......... ولی با این شخص همدردی میکنم چون واقعا افرادی که در ادارات دامپزشکی و شبکه ها کار میکنن ۹۹ درصد ........ هستن چیزی که خودم شخصا در شبکه دامپزشکی .......... در دفتر ریاست شاهد بودم که یک مرغداری با ظرفیت۱۰۰ هزار قطعه در خرداد سال ۹۹ که اوایل کرونا بود بابت توسیه ریاست شبکه و بازرس محترمشون به دلیل اینکه مرغهای شما انفولانزا گرفتن شما کرونا میگیرین معدوم شدن
یا مورد مشابه دیگه کلسی ویروس گربه با باعث کرونا در انسان میشه
دیگه شما تا تهشو بخونید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
انفلوانزا دستور العملش مشخصه لازم نیست صاحبش کرونا بگیره ،معلونه هیچی نمیدونی
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
2
4
همین الان واکسن ....... توسط سازمان خریداری شده و قراره بصورت رایگان تزریق بشه. حکیم مهر پیگیری کن و نتایج pvs اون رو که دوسال پیش بدست اومده منتشر کنید.به اندازه آب هم برای سویه در گردش تب برفکی اثر نداره! پیگیری کنید تا طرح سراسری شروع نشده. صرفا به اسم دانش بنیان ولی از جیب دامدار داره دزدی میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
2
6
حکیم مهر عزیز از انتشار تظلم دامدار زحمتکش سپاسگزاریم ضمنا خدمتتان عرض می گردد واکسن لمپی اسکین باعث فاجعه سنگین و خسارت به جمعیت دامی کشور گردید و قطعا مقصر اصلی در کنار شرکت سازنده ، سارمان دامپزشکی کشور است که مجوز مصرف داده و نظارت لازم را انجام نداده .
قابل توجه سازمان های نظارتی در این زمینه مستندات بسیار زیادی در دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و ادارات کل استان ها منجمله استان آذربابجان غربی موجود است که می توان از طریق بررسی مستندات موجود مقصر اصلی شناخت و احقاق حق دامداران متضرر تامین نمود و از تکرار چنین فجایعی جلوگیری نمود
گاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
0
2
در استان ........ هم واکسن لامپی اسکین و ایریبا و بسیاری از واکسن‌هایی که دو سه روز بیشتر به تاریخ انقضاش نمونده رو به زور میگن کار کنید در حالی که چندماه قبلش کار شده.مگه ایمنی ایریبا سه ماهه هست که هر از سه ماه میگن برید کار کنید؟یا جدیدا واکسن تب برفکی اینقدر خریدند که ما داریم هر از دو ماه به گوسفندها واکسن تب برفکی میزنیم.اینها رو پیگیری کنید که چرا مسئول مبارزه استان فقط برای بالابردن آمار واکسیناسیون چه بر سر دامدارها آورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
دوست عزیز اون مال ....... رییس شبکه هست متاسفانه اکثر روسا عیر دامپزشکن خصوصا در استان .......... و به حرف کارسناس نربوطه هم گوش تمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
8
3
دروغ محض است چون عوارض این واکسن مشابه بیماری طبیعی بوده اونم در بعد از چند روز، زمین گیری ؟؟!!! گله ات مشکل دیگه داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
پروفسور اینهمه دام در استان‌ها تلف شده نکنه جنابعالی هم نماینده شرکت پخش واکسنی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
تو استان ما که موردی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
1
3
وضعیت نهاده خراب شده اینجوری میخان جبران وام رو بکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
1
0
خداوند مسببین شرایط موجود مملکت را ( که شاید شامل حال این دامدار عزیزمون هم بشه ) رو به جزای اعمالشون برسونه . الهی آمین ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
1
4
یه روحانی خواسته کار کنه اونم نتیجه گرفت بهتره کار نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
2
رئیس قبلی سازمان دامپزشکی کشور ........... باید پاسخگو باشند وعلت خرید این واکسن های بی هویت را توضیح دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
مگه دامی که تازه واکسن خورده منع مصرف نداره ،؟؟
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
1
یک عده با ......... گرفتن ارز دولتی این واکسن را وارد کرده درحالیکه این بیماری در بیشتر شهرهای استان دیده نشده اما دامپزشکی استان بزور می خواهنداین واکسنهامصرف شوند قبلا برای این بیماری واکسن آبله گوسفندی یا بزی را باده برابر به گاوها زده می شد تا حدودی از بیماری جلوگیری می‌کرد نیازی به واردات این واکسن نبود فقط بخاطر ............. این واکسن وارد شده حق با روحانی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
شوک آنافیلاکسی در حیوانات و فقدان داروی «آدرنالین» در لیست داروهای دامپزشکی داخلی - دکتر علیرضا خرمی

تاریخ انتشار: بهمن ۱۳۹۸

حکیم مهر: «دکتر علیرضا خرمی» از همکاران دامپزشک و از خوانندگان محترم حکیم مهر با ارسال یادداشتی به این رسانه نوشت:

بسم رب العالمین

با سلام خدمت تمامی اساتید دلسوز، همکاران گرامی و دوستان عزیز و همچنین عرض تبریک به مناسبت ورود به ایام الله دهه فجر.

همانطور که استحضار دارید، در واکنش های پس از واکسیناسیون (Post vaccination reaction) شوک آنافیلاکسی یکی از موارد احتمالی است که بسیار حائز اهمیت می باشد و درصورت عدم درمان به موقع با داروی مناسب، باعث تلفات می گردد. در تمامی بروشورهای واکسن های دامی داخلی و خارجی موجود در کشور، در مورد خط اول مقابله با این شوک، استفاده از داروی «آدرنالین» توصیه شده است.

گفتنی است بنده داروی مذکور را در لیست داروهای دامی تولیدی داخلی ندیده ام لذا فقط می توان از داروخانه های انسانی تهیه نمود ولی با عرض تاسف در دفترچه راهنمای مصرف واکسن ها اشاره ای به دز و نحوه استفاده این دارو در گونه های حیوانی هدف نشده است (همانطور که شما بزرگواران مستحضر هستید استفاده آدرنالین خارج از دز معین بر اساس وزن و گونه حیوانی نه تنها درمان کننده این شوک نمی باشد بلکه خطرآفرین نیز می باشد).

همین مهم شاید عامل نابسامانی و سوء استفاده برخی افراد گردد که از ذکر مصادیق آن به دلیل امکان ایجاد بدآموزی، اجتناب و پیشنهاد می گردد با توجه به تولید این دارو در حوزه دامی در کشورهای دیگر و مشخص بودن دز، نحوه تزریق آن و... در هنگام بروز آنافیلاکتیک شوک، درج این مهم از سوی سازمان دامپزشکی برای تمامی شرکت های تحت نظر، الزام آور گردد و همانگونه که همگی موافق هستیم، شفافیت بهترین تبلیغات می باشد.

یکی از وظایف شرعی همگانی در رابطه با مواردی که شاید احتمال زمینه سازی فساد را در جامعه فراهم نماید، ابتدا اطمینان خاطر از سازوکار موجود، سپس اطلاع رسانی و درخواست اصلاح آن می باشد.

امید است تمامی همکاران عزیز این مهم را بیش از پیش مدنظر قرار دهند و فراموش ننماییم افراد یک جامعه، زنجیروار به همدیگر متصل می باشند پس بهتر است امر به معروف و نهی از منکر را در ابتدا از خود شروع نماییم.

از حکیم مهر نیز بسیار سپاسگزارم که این فرصت را برای مطرح نمودن نواقص و مشکلات و البته پیشنهادات همکاران ارجمند برای اصلاح، پیشگیری، ارتقاء دانش و... فراهم نموده است.

انشاا... که در زمره شیعیان واقعی امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام قرار بگیریم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
1
2
با سلام و عرض وادب
جناب آقای دکتر سید محمد آقا میری ریاست محترم سازمان دامپزشکی

با نهایت احترام و ارزشی که بنده برای شما قائل هستم ولی یک گله مندی بزرگ از حضرتعالی دارم.
اگر قرار بود هیچ تغییری در سطح ادارات کل استانها اتفاق نیفتد چرا ما به پای صندوق های رای رفتیم . برای چی رای دادیم . بعد از یکسال از انتخابات هنوز هیچ تغییری در سطح ادارات کل اتفاق نیفتاده و مدیران خسته و بی انگیزه و البته عاشق پست هنوز سرکار هستند و فقط به دنبال منافع فردی خود هستند و تنها کاری که بلد هستند حق کشی و بی عدالتی و تبعیض هست و دهن کجی به دموکراسی .
روحانی رفته و بجایش رئیسی بر مسند ریاست محترم جمهوری نشسته و جسته و گریخته چند تا مدیر عوض شده و دیگر هیچ.
آقای دکتر همکاران دامپزشکی از مدیران ناکارآمد و ناتوان خسته هستن و تنها چیزی که می تواند زخم آنها را التیام بخشد تغییر در راس مدیریتی ادارات کل دامپزشکی هست
تا کی این مدیران باید سرکار باشند . نکند پست های مدیریتی هم موروثی هست .
بخدا شاه رفته الان نظام اسلامی بر مملکت حاکمه نزارید فکر کنیم دوران ارباب رعیتی هنوز در این مملکت جاری هست.
خواهشن تغییرات را سرعت بخشید
تنها سه سال تا پایان دولت اول آیت الله رئیسی زمان باقی مانده اما از ۳۱ استان فقط ۶ مدیر کل عوض شده است
#لطفاً نامیدمان نکنید
ّ
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
2
منم وام بلا عوض می خوام.حالا زیاد بلاعوض هم نشد اشکالی نداره ۴ درصد هم باشه قبوله.زود باشین یه وام بدین یه گاوداری بزنم.اینجا کشور اسلامیه و نباید فرق بین مردم بذارن.
کارمند دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
2
با سلام خدمت همه ی عزیزانی که نظرشان را گفته اند من تمامی نظرات را مطالعه کردم ولی هیچکدام اشاره ای نکردند که چرا واکسنی که سازمان خریداری کرده و باید توسط کارکنان خودش در دامداری تزریق شود در بازار آزاد خرید و فروش میشود و اکًثر کلینیکها دارند . دیگر اینکه سازمان تکلیف خودش را یکبار برای همیشه مشخص کند یا واکسن خاصی را به بخش خصوصی واگذار کند و از آنها عملکرد بخواهد در قالب قرارداد .یا اینکه بخش دولتی کار واکسیناسیون همان واکسن را انجام دهد .نمیشود در یک روستا واکسنی مشخص را بخش خصوصی با دریافت هزینه تزریق کند و بخش دولتی رایگان .این نشدنی است و فسادزا .دیگر اینکه چرا هر بار واکسنی شوک و به طبع آن تلفات دارد دامدار را به طرف شرکت هدایت میکنیم مگر دامدار رفته از شرکت واکسن خریده .سازماک وظیفه دارد تمام حق و حقوق دامدار را از شرکت ایفاد کند و به دامدار پرداخت کند .زطرا عموم دامداران ما افرادی هستند که خیلی با دادگاه و وکیل و .‌آشنایی ندارند .مگر سازمان کارشناس حقوقی ندارد .اگر دارد کارشان چیست ؟خلاصه کلام سازمان دامپزشکی اگر میخواهد بیماری را در کشور ریشه کن یا حداقل کنترل کند باید هزینه کند و طرف دامدار باشد نه فلان شرکت وارد کننده واکسن بی کیفیت .۲۵سال در این سازمان مشغول کارم هنوز ندیدم بتونند این مشکل به این کوچکی را حل کنند .سلامت باشید و پاینده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
0
آقلا ما یه پیام نوشتیم برا شاربن و عوارضش در سالیان قبل اول منتشر شد حالا نیستش
کجاست؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
زیر خبر مدیر کل سمنان منتشر شده
ahmadi
|
Germany
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
ما سه شنبه ۲۷ /01/ 1401 اومدن گاو سالم رو واکسن زدن من یه کشاوز بدبختم با وام دوتا گاو خریدم یکیش تلف شد بیش از ۷۰ میلیون ضرر خواهش میکنم بحق حضرت زهرا یکی منا راهنمایی کنه چه خاکی تو سرم بریزم
نظر شما
ادامه