کد خبر: ۷۰۴۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری وظیفه ای در بحث سگهای حاشیه شهر وظیفه‌ای ندارد چون واکسیناسیون سگها با دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گیتی آنلاین از خراسان رضوی، «دکتر علی نجفی» در رابطه با سگ های ولگرد (بی خانمان) با بیان اینکه تعارض انسان وحیوان و طبیعت همیشه بوده و است اظهار کرد: باید به سمتی برویم که هم طبیعت حفظ شود هم جان انسان که شریف حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال این بالانس باشیم و ببینیم این گپ و اختلاف ازکجا به وجود می آمده، عنوان کرد: در وهله اول هر حیوانی در حیطه زندگی یک حوزه کنترل و نفوذ سلطه دارد، اگر انسان وارد این حوزه شود و در حیطه حاکمیت حیوان مداخله کنند این مداخله مثبت یا منفی قطعا در تنظیم بقا یا بالانس بقای حیوانات را برهم میزند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: شغال گرگ و روباه رقبای سگ هستند، ما هر چه حوزه نفوذ سگ را کم کنیم افزیش حضور سایر حیوانات رقیب افزایش می یابد.

نجفی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده در اصل بقا حیوانات ما هرچه حیوانات از بین ببریم به شکل برنامه نانوشته شده ای ماده زایی این حیوانات افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه من به عنوان یک مسئول باید در چارچوب قوانین سازمانی انجام وظیفه کنم گفت: من نمی توانم در مقابل قوانین اجرایی قد علم کنم و عنوان کنم من این قسمت از قانون را به هر دلیلی خوشم می آید اجرا می‌کنم آن قسمت از قانون را اجرا نمی‌کنم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: ما در شهرداری به طبع قانون 55 شهرداری که شیوه نامه کنترل جمعیت سگها بی خانمان و ولگرد که از طرف وزارت کشورابلاغ شده عمل میکنم.

نجفی تصریح کرد: اگر شرایط به من اجازه بدهد طبیعتا می‌توانم از آن ظرفیت‌های قانونی که در همین شیوه نامه استفاده و شرایط بهینه کنم.

وی بیان کرد: به نظر من همان طور که امروز در کوچه و خیابان انسان ها با گربه های زندگی مسالمت آمیزی دارند اگر سگی هم عقیم سازی و واکسینه شده باشد می توان زندگی مسالمت آمیزی داشت و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی ادامه : البته این موضوع با نگه داری حیوانات به خصوص سگ به شکل شخصی در خانه فرق دارد و مد نظر من این مسئله نیست ما ترویج نگهداری سگ نداریم.

وی با بیان اینکه شیوه نامه قبلی در حال اصلاح است عنوان کرد: اگر شیوه نامه اصلاح شود و به عنوان اجرا به شهرداری ها ابلاغ شود ما آن را اجرا می کنیم هر چند شیوه نامه یک سری اشکالاتی داشته است که همکاران اعلام کردن به دنبال اصلاح هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در رابطه با اشکلات شیوه نامه جدید خاطر نشان کرد: در شیوه نامه جدید مضیغه‌های شهرداری ها در احداث زیر ساخت ها مد نظر قرار بگیرید و مشارکت بیشتر بخش خصوصی را داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه تنها عده ای از بخش خصوصی دوست دار حیوانات هستند، عنوان کرد: گروهای هستند که به نام حمایت از حیوانات در حال تجارت هستند حتی بعضی از این گروهای اعضای از خارج کشور دارند که به عنوان حمایت از حیوانات پول به حساب این افراد می ریزند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه همین اکنون اگر انجمن‌های حامی حیوانات و سمن های در این زمینه فعالیت می‌کنند بخواهند به این موضوع ورود پیدا کنند ما آمادگی عقیم سازی و واکسیناسیون این حیوانات داریم.

نجفی در خصوص شرایط این گروههای گفت: اینها طبیعتا می بایستی مجوز دامپزشکی و محیط زیست را داشته باشند چون زیر مجموعه ما نیستند و ما نمی توانیم در این زمینه‌ نظر بدهیم اگر مجوزه این دو مجموعه را داشته باشند و ضوابط شأن این دستگاه تعیین کردن رعایت بکنند می‌تواند با همکاری کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای رفع خطر این سگها در حاشیه شهر مشهد چیست؟ بیان کرد: شهرداری وظیفه ای در این زمینه ندارد وظیفه واکسیناسیون سگها با دامپزشکی است ما نمی توانیم چرا واکسن و دیگر موارد در اختیار ما نیست در حاشیه شهر در حوزه کاری ما قرار ندارد.

وی در خصوص معدوم سازی سگها که تبدیل به تجارت برای بعضی ها شده بود، عنوان کرد: قبلاً به ازای هر قلاده سگی که می آورند معدود وجهی دریافت می‌کردند که این موضوع یک سری شائبه‌ها ی به وجود آورده بود که این فرایند تغییر دادیم به جای وجهه اگر سگی در حیطه شهری دیده شود این افراد را جریمه می کنیم.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
7
جناب پرفسور نجفی؛
شما اگه صحبت نکنید خداوکیلی کسی بازخواستتون نمی کنه!!!
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
1
4
به فرض که سگهای ولگرد واکسینه شوند، آیا واکسن صدمات دیگر ناشی از وجود این سگها را مانع میشود؟ انتقال بیماری انگلی، یا حمله به انسانها، این دو هیچ ربطی به واکسیناسیون ندارند، ضمن اینکه واکسن مانع زاد و ولد نمیشود و جمعیت این حیوانات افزایش می یابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
1
شما که اینقد پول بنر میدید تو هر پارکی هر متر که میری زده ورود پت ممنوع و کلی تهدید
پولاشو جمع کن یه کاری بکن
نظر شما
ادامه