کد خبر: ۷۰۰۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در نشست شورای هماهنگی دامپزشکی اعلام کرد: با آزادسازی یارانه ها به عرصه جدید نظارت های دامپزشکی وارد شده ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» به تشریح طرح جدید اقتصادی دولت در حوزه تولیدات دام و طیور پرداخت و خطاب به مسئولین ادارات شهرستانی اظهار کرد: آزادسازی یارانه ها و افزایش قیمت نهاده ها، مسئولیت و وظایف دامپزشکی را خصوصا در بحث های نظارتی دو چندان نموده است.

وی افزود: انتظاری که از روسا و مسئولین شهرستان ها داریم این است که در اجرای مسئولیت های خویش، کلی نگر باشند و ضمن اینکه مسائل و ضوابط بهداشتی را مدنظر قرار می دهند، وضعیت اقتصادی کشور و تولیدکنندگان را نیز در نظر داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: انجام مدیریت شهرستان به نحو احسن، شناخت شما را از وضعیت شهرستان و تولید می طلبد چرا که شما تولیدکننده خود را می شناسید و این شما هستید که به عنوان یک کارشناس می‌دانید که تولیدات حوزه دامپزشکی با چه دشواری صورت می گیرد و لذا لازم است کلی نگر و جامع نگر باشید تا به نحو مطلوب تصمیمات مدیریتی اتخاذ و اجرایی گردد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: ستاد دامپزشکی استان دستورالعمل ها و برنامه های سازمان را برای ادارات شهرستانی ارسال می نماید و شما کارشناسان و همکاران شهرستان خود را به چالش کشیده، دستورالعمل ها را مطالعه و بررسی نمایید و نظرات درخواستی را برایمان ارسال کنید.

وی ادامه داد: رویکرد سازمان دامپزشکی استفاده از نیروهای جهادی است که در فعالیت های دامپزشکی شرکت نمایند تا بخشی از کمبود نیروی استان ها بدینوسیله تامین گردد و لذا این موضوع در سطح شهرستان پیگیری نمایید.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از عملکرد همکاران در سال گذشته به ویژه همکاری درطرح نظارت بهداشتی ویژه ایام عید و ماه مبارک رمضان از روسای ادارات شهرستانی درخواست نمود تا پیگیر مصوبات کمیته های استانی و هم چنین دستور العمل های ارسال شده در خصوص نظارت بر تولید و عرضه گوشت مرغ از جمله تطابق جوجه ریزی و مرغ کشتاری، راستی آزمایی میزان تخلیه با تعداد جوجه یک روزه گردید.

وی ادامه داد: نظارت هر چه بیشتر بر مراکز بخش خصوصی و درمانی و ممانعت از فعالیت افرادی که فاقد مجوز کار می باشند و ممانعت از توزیع هر گونه دارویی که در سامانه دارویی ثبت نیست، توسط روسای شهرستانی مد نظر ویژه قرار گیرد.

دکتر کاظمی نیا ضمن درخواست پیگیری مصوبات کمیته هویت گذاری دام و ارسال گزارش عملکرد آن به اداره کل توسط شهرستان و نیز دستور العمل های اداره طیور و ثبت واکسیناسیون در سامانه GIS طیور توسط روسای ادارات شهرستانی، بر انجام واکسیناسیون دام عشایر به خصوص دام عشایری که در مجاورت حیات وحش قرار دارند و نیز سمپاشی اماکن دام و ارسال گزارشات آن در فرمت تعیین شده با اولویت نقاط پر خطر بیماری تاکید نمود.

دکتر کاظمی نیا گفت: لازم است برنامه ریزی جدی و  اصولی جهت تحقق پیش بینی های ارسال شده توسط اداره بهداشت و مدیریت  بیماری های دامی در سال جدید به منظور انجام به موقع عملیات واکسیناسیون بیماری های طاعون نشخوارکننده کوچک، آبله، بروسلوز و... بنا بر برنامه های اعلام شده صورت بگیرد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر دقت در همخوانی اطلاعات سامانه های بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، اداره قرنطینه و امنیت زیستی و نیز اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و لزوم جمع اوری مستندات لازم در این موارد، گفت: بمنظور پیشگیری از  احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو، رعایت زمان پیش سرد گوشت تولیدی در کشتارگاههای دام استان ضروری است.

این نشست با تصویب مصوباتی درخصوص مسائل مرتبط با حوزه فنی به پایان رسید.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
1
0
کاش شما اصفهان بودین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
4
دقیقاً درسته.....عرصه جدیدی از نظارت دولتی بدون هزینه...کارمند با ماشین خودش بره کشتارگاه،محل کشتار در باغات خارج از تایم اداری بره ماموریت بدون هیچ اضافه کار یا ماموریتی....تازه اگر مشکلی پیش بیاد یا ضرری متوجه کارشناس بشه روسا میفرمان شما نباید با ماشین خودت میرفتی و هیچ مسئولیتی قبول نمیکنن...درست میفرمایین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
1
سخنان امروز با عملکرد دیروز باید سنجیده بشه. نه به اون شوریه شور نه به این بی نمکی ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
ای کاش همه مثل شما فکر می‌کردند
نظر شما
ادامه