کد خبر: ۶۹۹۸

حکیم مهر - رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسر مرغداران کشور گفت: وزارت بازرگانی برای صادرات هر کیلوگرم مرغ ۵۰۰ تومان جایزه صادراتی تعیین کرد.
محمد یوسفی اظهار داشت: بازارهای هدف صادرات مرغ کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسر مرغداران کشور افزود: این میزان جایزه صادراتی کم بوده و به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی برای رایزنی افزایش این میزان و نیز صادرات جوجه یک روزه قول داده است.
وی افزود: در حال حاضر در این کشورها محصولات مرغ برزیل و ترکیه به قیمت حدود ۲ دلار عرضه می‌شود.
یوسفی گفت: در صورت عرضه مرغ ایرانی به قیمت ۲ دلار با توجه به قیمت تمام شده بالا در کشور ما برای صادر کننده مقرون به صرفه نخواهد بود اما فرصت مغتنمی است که در صورت استفاده مناسبی از آن چشم‌انداز روشنی را برای صادرات و تولید خواهیم داشت.
وی افزود: در حال حاضر با پیش‌بینی افزایش ۶ درصدی تولید مرغ باید به ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار تن در ماه می‌رسید که در حال حاضر رقم فراتر رفته و به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.
یوسفی گفت: این میزان تولید ۲۰ هزار تن بیشتر از نیاز ماهانه کشور است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی گسترده ماهانه ۲۵ میلیون جوجه مازاد نیاز در کشور داریم که باید فکری به صادرات شود.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه سراسر مرغداران کشور تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه ۱۰۰ میلیون جوجه‌ریزی در مرغداریهای کشور می‌شود در حالی که نیاز کشور ۷۰ الی ۷۵ میلیون قطعه است.

 

نظر شما
ادامه