کد خبر: ۶۹۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: چند قلاده سگ در پناهگاه نگهداری حیوانات فریدونکنار از شدت گرسنگی لاشه یک سگ را می خورند اما ماجرا چیست؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیلمی در فضای مجازی به عنوان «اینجا سگ‌ها سگ را می‌خورند» منتشر و اعلام شده بود. این اتفاق در پناهگاه نگهداری حیوانات بدون صاحب فریدونکنار که توسط شهرداری و شورای شهر مدیریت می‌شود رخ داده است .

در این تصویر تعدادی از سگ‌ها از شدت گرسنگی اقدام به  همجنس خواری  کرده و از لاشه یک سگ دیگر که به نظر می رسد در همین پناهگاه تلف شده است تغذیه می‌کردند و فردی که این تصاویر را ضبط کرده بود از مسئولان شهرداری و افرادی که این سگ ها را به این مکان منتقل کرده اند می خواهد نسبت به مراقبت و آب و غذا دادن به این حیوانات نیز خود را مسئول بدانند و صرفا به انتقال این سگ ها اکتفا نکنند .

پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان مازندران نشان می‌دهد این پناهگاه حدود ۶ ماه قبل برای جمع آوری و نگهداری  سگ‌های بلاصاحب  توسط  شهرداری فریدونکنار  راه اندازی شده بود اما پیمانکار این پروژه مدتی بعد آن را رها می‌کند .

بعد از این اتفاق وظیفه مدیریت این پناهگاه به عهده شهرداری می‌افتد و این نهاد نیز یکی از کارگرانش را مسئول حفاظت از این سگ‌ها می‌کند که در روز وقوع این حادثه در محل حضور نداشت و سگ‌ها به دلیل گرسنگی از لاشه یک سگ دیگر تغذیه کردند .

«محمدرضا بحرگرد نیکو» رابط شهرداری با مجمع حامی حیوانات استان می‌گوید: این اتفاق دو هفته قبل رخ داده بود و اعضای مجمع نیز در همان زمان با فرماندار و مسئولان شهری برای اصلاح شیوه‌های نگهداری و بهسازی این پناهگاه نشست‌هایی برگزار کردند .

او افزود: بعد از این نشست و با حمایت شهرداری، فعالان حامی حیوانات و برخی خیران اقدام به بازسازی این پناهگاه شد و علاوه بر مناسب سازی فضا برای نگهداری سگ ها، برخی اقلام دارویی مورد نیاز نیز برای این سگ‌ها تهیه شد .

بحرگرد گفت: این پناهگاه بعد از دو هفته از این اتفاق اکنون شرایط مناسبی برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب دارد .

همنوع خواری  حیوانات یکی از پدیده‌هایی است که در برخی از حیوانات به دلایل مختلف از جمله دلیل نبود غذا، رفع کمبود تغذیه یا اشتباه گرفتن همنوع بجای شکار دیده می‌شود .

پژوهشگران نام علمی این عمل را کانیبالیسم گذاشته اند، نامی برگرفته از نام مردمی در یک جزیره که رسم داشته اند اسیران دشمن و حتی کشته‌های جنگی را تکه تکه کرده و بخورند .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
0
سلام من کنار جاده دیدم یک سگ ماشین زده بود واون یکیسگ میخوردش خیلی ناراحت شدمبه خاطر کرسنگی میخورد تو سرما چیزی که بخوره تو بیابون یا محیطاطرافش کم میشه مجبوره چون میمیره اگه مردم توجه کنن به حیوان خوبه توسرما تلف نشن خیر دنیا واخرت داره
نظر شما
ادامه