کد خبر: ۶۹۹۳۸

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با هیئت همراه و در معیت «حجت الاسلام والمسلمین ظهرابی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در محل دفتر امام جمعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد،« آیت الله حسینی»، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید دامپزشکی استان و آرزوی توفیقات روزافزون در جهت اعتلای بهداشت عمومی جامعه گفت: تامین سلامت و بهداشت جامعه به نوعی جهاد فی سبیل الله است.

وی از کارکنان و دامپزشکان استان به عنوان سربازان گمنام سلامت در جامعه یاد کرد و گفت: فعالیتهای دامپزشکی در خدمت رسانی به جامعه بسیار گسترده بوده و اقدامات مؤثری در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، اطمینان بخشی لازم را به مردم در مصرف فرآوردههای دامی سالم ایجاد می‌کند که باید بر مواظبت از این مهم، اهتمام ورزید.

امام جمعه شهر یاسوج قانونمند شدن نظارت ها را از انتظارات جامعه دانست و گفت: در بحث نظارت های بهداشتی با تمام توان در کنار شما خواهم بود چراکه اعتقاد بر این است سلامت و صحت و تندرستی جامعه خط قرمز ماست.

«دکتر سید مختار رجائی فر» مدیرکل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان در سال 1373 به ارائه گزارشی از ماموریت های مجموعه دامپزشکی و اهمیت نقش این اداره کل در سلامت جامعه پرداخت و اظهار کرد: فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی استان در راستای حفظ و نگهداری سرمایه دامداران و بالا بردن سطح بهداشت جامعه می‌باشد.

وی  با اشاره به اینکه همکاران دامپزشکی به صورت شبانه روزی در تأمین غذا و امنیت غذایی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دامی، تلاش می‌نمایند افزود: تمام تلاش و همت خود را همچون گذشته به کار بسته ایم تا در بحث پیشگیری و کنترل از بیماری‌ها، سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی را تأمین نمائیم.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد به موضوع جهادتبیین و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت :  انتظار می رود نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه از تریبون هایی که در اختیار دارند نسبت به تشریح فعالیت های حوزه دامپزشکی و فعالیت های پرسنل خدوم که حقیقتاً سفیران گمنام عرصه تامین بهداشت و سلامت جامعه هستند، مساعدت لازم را داشته باشند.

وی سیاست و سیاست زدگی در ادارات تخصصی از جمله دامپزشکی را بزرگترین آفت دانست و گفت: شایسته است مسئولین از اعمال فشارهای سیاسی به مجموعه های تخصصی خودداری نموده و اجازه دهند در این دستگاه ها از تخصص، تجربه و مدیریت همکاران به نحو احسن در جهت بهبود شرایط موجود بهره مند شوند.

حجت الاسلام ظهرابی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان نیز ضمن تبریک دهه کرامت گفت: شایسته است از زحمات چندین ساله دکتر بهمنش، مدیرکل پیشین این اداره کل که زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر نمائیم.

حجت الاسلام ظهرابی به اهمیت جایگاه مجموعه دامپزشکی در سطح جامعه اشاره کردو گفت: با توجه به کثرت بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری های عفونی، کارکنان دامپزشکی به نوعی در خط مقدم پیکار با این بیماری ها هستند.

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات حوزه دامپزشکی در بخش اعتبارات ، نیروی انسانی و امکانات خودرویی با توجه به گستردگی حوزه فعالیت این مجموعه پرداخت و گفت: انتظار می رود نماینده محترم ولی فقیه در استان در جهت رفع این مشکلات رایزنی های لازم با مسئولین بالادستی را بعمل آورند.

 
نظر شما
ادامه