کد خبر: ۶۹۹۰۸

حکیم مهر:  رئیس اداره حفاظت محیط زیست زنجان گفت: ردپای آهوی ۱۰ میلیون ساله در ماهنشان شناسایی و به موزه تاریخ طبیعی زنجان منتقل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «تقی‌بیگلو» گفت: فسیل ردپای آهو با قدمت حدود ۱۰ میلیون سال، در منطقه ماهنشان زنجان شناسایی شد

او می گوید: این نمونه‌ها از روستای شکورچی در ماهنشان کشف شد؛ علاوه بر ردپای آهو، رد پای علف‌خواران و گوشت‌خواران هم داخل این فسیل مشاهده می‌شود.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست زنجان در حال حاضر اطلاعات زیادی از این فسیل‌ها موجود نیست.

تقی بیگلو گفت: طی روز‌های آتی سنگ‌های یافت شده به هم پیوسته و ساماندهی خواهند شد تا برای بازدید عموم آماده شوند.

او می گوید: احتمال آسیب دیدگی نمونه یافت شده به خاطر پرتردد بودن محل پیدا شدن آن، دور از ذهن نیست؛ برای جلوگیری از صدمه دیدن و حفظ نمونه‌های یافت شده، انتقال آن‌ها به موزه تاریخ طبیعی نهایی شد تا نمونه در یک شرایط مناسب نگهداری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زنجان گفت: این فسیل‌ها در حال حاضر سنگ هستند، اما احتمالاً لایه‌های رسوبی بودند که موقع حرکت حیوانات از آن محل، ردپای آن‌ها در آنجا افتاده و به تدریج ماندگار شده و سنگ‌های آن‌ به دست ما رسیده است؛ البته قرار است این مجموعه بعد از نصب در کنار هم، به شکل قبلی بازسازی و معرفی شود.

او می گوید: این رد پا نشان می‌دهد که آنجا زیستگاه آهوان بوده و این فسیل با قدمت حدود ۱۰ میلیون سال تخمین زده شده که همین موضوع اهمیت فسیل کشف شده را دوچندان می‌کند.

 

نظر شما
ادامه