کد خبر: ۶۹۸۶

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر 25 هزار نفر در رده‌های مختلف دامپزشکی، عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند.

دکتر سید محسن دستور با بیان این مطلب گفت: علاوه بر این 25 هزار نفر که عضو این سازمان هستند، تعدادی از دامپزشکان نیز به عضویت سازمان درنیامده‌اند و تعدادی نیز در مشاغلی غیر از دامپزشکی مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: تعداد دامپزشکان موجود در استانها و شهرستانهای کشور پاسخگوی نیاز این استانها هستند ولی در مناطق محروم و عشایرنشین به علت صرفه اقتصادی نداشتن با مشکل کمبود استقرار ثابت دامپزشک مواجه هستیم که ضروری است تسهیلات لازم برای استقرار دامپزشک در این مناطق فراهم شود.

دستور با اشاره به امکانات آموزش در رشته‌های مختلف دامپزشکی در کشور گفت: در اکثر مراکز آموزشی کشور اطالاعات علمی و به‌روز و دقیقی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و از لحاظ تامین منابع علمی مشکلی وجود ندارد اما به دلیل کاربردی بودن رشته‌های دامپزشکی لازم است برای تسلط بیشتر دانشجویان به رشته تحصیلی خود ارتباط مراکز علمی با بخش اجرا در این زمنه بیشتر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان شرکت دانشجویان در دوره‌های کارآموزی این رشته را راهی برای رسیدن به این امر دانست و خواستار همکاری بیشتر مراکز علمی و دستگاههای اجرایی در این زمینه شد.

 

 

نظر شما
ادامه