کد خبر: ۶۹۷۹۷

حکیم مهر: سرپرست مدیریت امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی همدان گفت: مزرعه پرورش کروکودیل ملایر دارای ۱۵سر کروکودیل بوده که پیگیر افزایش تعداد کروکودیل‌های مزرعه خود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جعفر کاویانی دلشاد» ظرفیت پروانه بهره‌برداری این مزرعه را ۶۰۰ سر کروکودیل برشمرد و افزود: مجوز واردات کروکودیل این مزرعه در حوزه محیط زیست دارای مشکل بود که خوشبختانه مرتفع شده و سرمایه گذار مزرعه پیگیر تکمیل ظرفیت واحد خود و واردات کروکودیل‌های جدید است.

وی با اشاره به اینکه مزرعه پرورش کروکودیل ملایر تنها مزرعه پرورش استان به شمار می ‌رود، تصریح کرد: در حال حاضر این مزرعه در زمینه مولد و تکثیر کروکودیل فعالیت داشته و هنوز هیچ گونه کشتاری انجام نداده است؛ ضمن اینکه با بالغ شدن کروکودیل های موجود خود از سال ۱۴۰۲ شروع به تکثیر خواهد کرد.

کاویانی دلشاد یادآور شد: این واحد به عنوان نخستین واحد پرورش کروکودیل غیر ساحلی این دوزیست خزنده در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ سر کروکودیل در شهرستان ملایر علاوه بر پرورش کروکودیل با هدف تفریحی  و جذب گردشگر  در سال ۹۷ راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مزرعه برای هفت نفر بصورت ثابت اشتغال ایجاد کرده است، افزود: تعداد افراد شاغل در این مزرعه در فصل کار به ۴۰ نفر هم می رسد.

کاویانی دلشاد ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن این کار فعلا تاکنون هیچ متقاضی دیگری در رابطه با راه اندازی مزرعه پرورش کروکودیل در استان همدان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به ارزش این گونه‌ی جانوری عظیم جثه دوزیست، گفت: از گوشت و پوست و استخوان و خون گرفته تا ناخن‌های آن کاربرد پزشکی صنعتی و زیور آلات زینتی دارد.

کاویانی دلشاد در ادامه در رابطه با ایجاد و راه اندازی شهرک‌ماهیان زینتی در شهرستان بهار تصریح کرد: استعلام تامین آب و زمین این طرح در دست انجام بوده و این طرح برای استفاده از تسهیلات به بانک معرفی شده و در حال افزایش ظرفیت است.

 

نظر شما
ادامه