کد خبر: ۶۹۵۲۰

حکیم مهر: مسئول مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران کرج با تاکید بر اینکه به دنبال انتقال خرس و شیرهای مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران به پارک محیط بان هستیم، گفت: فضای نگهداری خرس و شیر در این مجموعه طراحی و بودجه آن مصوب شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «شیردل نوری» روز شنبه ۲۴ اردیبهشت در حاشیه بازدید از پارک محیط‌بان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت اصلی پارک محیط‌بان درمان حیواناتی است که به دلایل مختلف از طبیعت جدا شده‌اند.

وی گفت: در صورت تشخیص محیط زیست، حیوانات درمان شده در این مجموعه به خانه اصلی خود بازگردانده می‌شوند.

نوری با تاکید بر اینکه به دنبال انتقال خرس و شیرهای مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران به پارک محیط بان هستیم، گفت: فضای نگهداری خرس و شیر در این مجموعه طراحی و بودجه آن مصوب شده است.

این مسئول تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده،  قبل از فصل سرما خرس و شیر از پارک چمران به این پارک انتقال داده می‌شوند.

نوری با اشاره به وضعیت نگهداری از حیوانات در پارک محیط‌بان بیان کرد: شهرداری تمام توان خود را برای حفظ و نگهداری استاندارد و اصولی این حیوانات به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر نگاه مدیریت شهری به مرکز نگهداری از حیات وحش مثبت  بوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری در ساخت زیستگاه‌ها، تهیه وسیله حمل و نقل مناسبت‌ برای بازدید شهروندان از مجموعه پارک محیط‌بان و تهیه امکانات مناسب جانبی همکاری لازم را داشته است.

نوری گفت: با توجه به اینکه اتوبان  همت از کنار پارک محیط بان عبور می‌کند این مجموعه یک پتانسیل گردشگری برای کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: گونه‌های لاما و آلپاکا شترهای کمیاب آفریقای جنوبی، کل و بز، قوچ و بز، دو نژاد گوزن قرمز و زرد ایرانی، شترمرغ، گاومیش، پرنده های شکاری مانند سار، گپه، عقاب و گراز در این مجموعه نگه داری می شود.

مدیر بوستان محیط بان کرج متذکر شد: علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب با حضور در این مجموعه از محیط این پارک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد شرایط مناسب برای بازدید تمام شهروندان، ورودی این مجموعه ۵ هزار تومان در نطر گرفته شده است.

رییس اداره فنی و طراحی سازمان سیما منظر شهرداری کرج هم با اشاره به اینکه این پارک ۲۴ هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: ۱۷ هکتار از این پارک در فاز اول به عنوان اولین سافاری پارک ایران در حال بهره برداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه در صدد هستیم تنوع جانوران در پارک محیط بان را در سال جاری افزایش دهیم، عنوان کرد: حدود ۷ هکتار برای اسکان در قالب سوییت‌های ۶۰ و ۷۰ متری نیز در نظر گرفته شده است.

روستایی افزود: شرایط برای ورود شهروندان و استفاده از فضای پارک محیط بان فراهم شده است اما هنوز شناخته شده نیست.

وی با اشاره به اینکه پارک محیط بان پتانسیل جذب توریست دارد، تصریح کرد: اعتبار این پروژه برای سال جاری حدودا ۳ میلیارد تومان است و در صورت نیاز تزریق اعتبار نیز خواهیم داشت.


نظر شما
ادامه